Nieuwe componenten game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelleBroeke
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-06 19:50
Hoi allemaal. Mijn pc is behoorlijk traag en ik ben er helemaal klaar mee. Hij is van 2015. Ik heb 2 jaar geleden een SSD kaart aangeschaft, maar daar kan windows niet op geïnstalleerd worden. Ik ben door mijn opties heen en het is tijd voor een nieuwe pc. Hopelijk hoef ik niet alles te vervangen.

Ik gebruik de pc om te gamen en speel spellen zoals WoW, LoL, Sims, planet Zoo en steam spellen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik denk een nieuwe CPU of moederbord, maar eigenlijk heb ik er te weinig verstand van.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1k

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik heb een zwarte tower case en ik hoef geen toeters en bellen op de kast. Ik hou niet van lichtjes en die drukte.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
CPU: Intel Core i5-6400 2.7 GHz Quad-Core Processor
Motherboard: Gigabyte GA-B150-HD3P ATX LGA1151 Motherboard
Memory: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2 x 16 GB) DDR4-3600 CL18 Memory
Storage: Western Digital Blue 2 TB 3.5" 5400 RPM Internal Hard Drive
Video Card: MSI GAMING GeForce GTX 960 4 GB Video Card
Case: BitFenix Nova ATX Mid Tower Case
Power Supply: Corsair RM550x 550 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply
Monitor: LG 24MP47HQ 23.8" 1920 x 1080 60 Hz Monitor en een andere LG

Alvast bedankt voor alle moeite!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-06 22:48
MichelleBroeke schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:16:
..
Ik zoek een?
..
Ik denk een nieuwe CPU of moederbord, maar eigenlijk heb ik er te weinig verstand van.

[..]
Als je er te weinig verstand van hebt, waarom ga je dan niet voor een kant-en-klare optie (desnoods via V&A) voor 1k kun je echt wel wat leuks vinden wat ook meteen werkt.
De HDDs die je hebt gaan niet echt lekker qua snelheid en een 960 is ook echt wel oud ondertussen.
Dus hergebruik zit er ook niet in lijkt me.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:11

Sincery

YEAP !

Hoi allemaal. Mijn pc is behoorlijk traag en ik ben er helemaal klaar mee. Hij is van 2015. Ik heb 2 jaar geleden een SSD kaart aangeschaft, maar daar kan windows niet op geïnstalleerd worden. Ik ben door mijn opties heen en het is tijd voor een nieuwe pc. Hopelijk hoef ik niet alles te vervangen.

Ik gebruik de pc om te gamen en speel spellen zoals WoW, LoL, Sims, planet Zoo en steam spellen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1k

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik heb een zwarte tower case en ik hoef geen toeters en bellen op de kast. Ik hou niet van lichtjes en die drukte.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Power Supply: Corsair RM550x 550 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply

Alvast bedankt voor alle moeite!
toon volledige bericht
Eventueel zou je een upgrade kunnen doen.

Als CPU een I7 7700, een GTX 1060 / 1080 en de hardeschijf vervangen voor een SSD, verder is het in mijn ogen nog een net systeem waar je met wat upgrades nog plezier van kunt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelleBroeke
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-06 19:50
DonJunior schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:25:
[...]

Als je er te weinig verstand van hebt, waarom ga je dan niet voor een kant-en-klare optie (desnoods via V&A) voor 1k kun je echt wel wat leuks vinden wat ook meteen werkt.
De HDDs die je hebt gaan niet echt lekker qua snelheid en een 960 is ook echt wel oud ondertussen.
Dus hergebruik zit er ook niet in lijkt me.
Hoi hoi, daar heb ik aan zitten denken, maar zelf bouwen is een stuk goedkoper :) Ook geen hergebruik van de SSD, RAM en kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Sincery schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:05:
[...]

.. en de hardeschijf vervangen voor een SSD, ..
Maar TS schrijft eerder:
... Ik heb 2 jaar geleden een SSD kaart aangeschaft, maar daar kan windows niet op geïnstalleerd worden.
..
Dus ik vind het lastig om dan advies te geven. Natuurlijk kunnen we van alles aanraden, maar als Windows installeren al niet lukt, hoe zie je het samenstellen van de pc (inclusief installeren) dan voor je? Vandaar mijn tip/vraag voor een kant-en-klaar systeem. Scheelt TS zelf een hoop gedoe vooral.

Begrijp me niet verkeerd ik bedoel het goed en wil graag helpen, maar anders dan wat componenten aanraden (sowieso die trage HDDs eruit) ben ik bang dat je dan straks alsnog vastloopt op de Windows installatie. Dat is ook niet tof.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:59
Zelf bouwen is meestal NIET goedkoper, alleen heb je meer vrije keuze.
Goedkoper is een kant en klare medion pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:11

Sincery

YEAP !

DonJunior schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:14:
[...]

Maar TS schrijft eerder:

[...]

Dus ik vind het lastig om dan advies te geven. Natuurlijk kunnen we van alles aanraden, maar als Windows installeren al niet lukt, hoe zie je het samenstellen van de pc (inclusief installeren) dan voor je? Vandaar mijn tip/vraag voor een kant-en-klaar systeem. Scheelt TS zelf een hoop gedoe vooral.

Begrijp me niet verkeerd ik bedoel het goed en wil graag helpen, maar anders dan wat componenten aanraden (sowieso die trage HDDs eruit) ben ik bang dat je dan straks alsnog vastloopt op de Windows installatie. Dat is ook niet tof.
toon volledige bericht
Ik kan mij niet voorstellen dat een SSD niet zou werken met dat moederbord, allicht dat er een instelling in het BIOS niet goed staat waardoor er problemen ontstaan om deze als opstartschijf te gebruiken.
Sowieso even het BIOS updaten en dan de instellingen doorlopen zou ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Sincery schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:50:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat een SSD niet zou werken met dat moederbord, allicht dat er een instelling in het BIOS niet goed staat waardoor er problemen ontstaan om deze als opstartschijf te gebruiken.
Sowieso even het BIOS updaten en dan de instellingen doorlopen zou ik doen.
Nee ik ook niet.. maar dat is precies wat ik aangeef. Als DAT al niet lukt, moet je dan wel aan zelfbouw beginnen. Dus het was niet richting jou dat het niet kan.. het is meer de vraag of men niet gewoon een kant en klaar systeem moet kopen als men er geen verstand van heeft.
Tenzij men natuurlijk heel graag wil leren.. dan moet je zeker zelf gaan bouwen.. maar dat maak ik niet 1-2-3 op uit de TS.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:43
Met dat budget kun je het best eens kijken naar de BBG
1080p systeem voor onder budget of de 1440p voor ietsje meer, naar smaak kun je bv een andere kast ipv een rgb-kermis kiezen
Ben je weer goed bij met nieuwe spulletjes, want wat je nu hebt is wel wat (te) oud inmiddels.

https://tweakers.net/best-buy-guide/desktops/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 05:58
Als ik zo naar je systeem kijk dan zou ik moederbord, processor, opslag en videokaart vervangen. Als het budget iets verder omhoog zou kunnen geeft dit je meer ademruimte. Ook als je er weer lange tijd mee wilt doen kan het lonen om iets meer uit te geven. Wat ook kan schelen in het budget is dat je bijvoorbeeld een 2de hands videokaart neemt

Als je zelfbouw wilt doen dan moet je je niet laten ontmoedigen door sommige hier. Er wordt hier altijd geroepen dat tweakers elkaar helpen en dan zou je nu een voorgebouwd systeem moeten aanschaffen. Er is hier altijd hulp te krijgen en we hebben het allemaal ergens moeten leren.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:36
MichelleBroeke schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:38:
[...]

Hoi hoi, daar heb ik aan zitten denken, maar zelf bouwen is een stuk goedkoper :) Ook geen hergebruik van de SSD, RAM en kast?
Als het zo goedkoop mogelijk moet. En ik zag dat je eisen niet al te hoog is.. Raad ik je aan om voor een AM4 setje bij elkaar te zoeken.

Het is misschien niet het nieuwste van het nieuwste.. Maar er is nog steeds vrij veel te vinden daarvoor en de prijzen zijn heel redelijk voor wat je koopt. Je gaat er dan zeker flink erop vooruit.
Dan kan je het geld maximaal beter in de GPU stoppen..

Dik gedrukte is al zwaar verouderd
Zou je HDD alleen gebruiken om wat simpel data erop te bewaren.

Voor opslag zou ik zelf meteen naar 2x pci-e 4 x 4 ssds gaan.

CPU zou je voor de ryzen 7 5700x kunnen gaan a 130 euro
Moederbord is persoonlijke keuze.. (nog genoeg nieuw te vinden)
Geheugen gewoon je oude erin terug zetten ook al is het CL18 memory.
Videokaart: AMD RX 7700 XT 12GB. (andere optie die duurder is: RX7800XT 16GB. Alleen word dan de PSU een bottleneck)
OS SSD: 1TB M.2 ......
Games OS 2TB M.2

[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 25-05-2025 02:31 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Pagina: 1