Prijs indicatie verplaatsen installatie en vaste trap

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JawadRSD
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09-06 04:20
Graag zou ik een vaste trap in gewapende betonnen vloer naar zolder willen plaatsen. Echter loop ik tegen een probleem aan. De installatie van de climate control en cv ketel zitten in de weg. Het trapgat moet recht onder de climate control komen (witte kast links afgebeeld).

Ik heb rondgekeken op het internet maar de prijzen die ik vind variëren van 2k tot 20k. Wellicht dat jullie mij een indicatie kunnen geven wat het totaal ongeveer kan kosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ML-KuCZH8mHhNU3okCW0gicYAD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygIL5R6ZnajqiFfmjCKfIkVr.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via JawadRSD op 20-05-2025 16:17)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

JawadRSD schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:51:
[...]

Heb je toevallig een foto van hoe dit eruit ziet bij jou? Vriendelijk bedankt.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/02xq6PRy/DSC-0051.jpg
2016 toen hoefde je RGA nog niet te beugelen :$

[ Voor 8% gewijzigd door AtomicShockwave op 20-05-2025 14:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Die climate control wordt doorgaans 'mechanische afvoer' / 'afzuiging' / 'type-c ventilatie' genoemd.
Daarnaast (ook letterlijk) hangt ook een omvormer van zonnepanelen, met die ook aan de kant?

Ventilatie verplaatsen hoeft niet persé heel duur te zijn, mits de nieuw locatie nabij is. Want die 'grote' kanalen/buizen naar een andere plek brengen en een andere dakdoorvoer etc kan natuurlijk wel oplopen.

Heb je zelf in beeld wat er moet gaan veranderen?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Als daar de trap komt, krijg je dan niet ook last van je expansievat en cv ketel waar je tegenaan gaat lopen?
Die moet ook een afstand hebben van trappengat als je wilt dat eraan gewerkt wordt voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zou dit toch echt even met een aannemer bespreken. Wellicht heeft ie ook bouwtekeningen nodig. Lijkt me toch best wel een ingreep waarbij eea goed onderzocht moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:47
Als dit een kanaalplaatvloer is dan kun je er niet zomaar zo'n groot gat in maken. Vergis je ook niet in het gewicht van hetgene dat loskomt, dat voer je niet zomaar af. Iemand zal eerst naar de vloerconstructie moeten kijken voordat je meer kunt zeggen over de kosten.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
100 euro. 10.000 euro. Oh wacht, geen idee. Je geeft echt te weinig info en zelfs dan is het oo afstand moeilijk. Heb je al een lijstje gemaakt en daar wat richtprijzen achter gezet?

Stel:
Groot gat maken in betonvloer: 2000 euro
Trap plaatsen: 3000 euro
Ketel verplaatsen: 1000 euro
Mv-box (dat is dat 'witte ding') opschuiven: 500 euro

Ik verwacht dat het zeker niet lager dan dit is maar alles hangt af van de situatie EN wie het doet.

Edit: die zolder ziet er erg laag uit, heb je genoeg hoogte om het uberhaupt te kunnen gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Fr33z op 19-05-2025 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JawadRSD
De afzuiging en de omvormer voor de zonnepanelen moeten een meter naar links. De cv installatie met expansievat moet 1,5 rechts.

Wat ik zelf gevonden heb op het internet:
- Het maken en het vullen van het oude trapgat(vlizotrap): ongeveer 3000 euro
- Trap met kwartdraai: 3000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmfnYJ6VEPS1rIZeoipIa42zsOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HRGfwgk80lNeQRYfIngKOMo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-g4GAXSAo9XuFTSxL4P5xNbdBDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqFLhEcSErrV5J4JmdZkoWsH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 17:24

Illusion

(the art of)

Ga er maar vanuit dat een serieuze installateur niet aan verplaatsen doet. Dat levert echt veel teveel gedoe met garantie op
Een installateur zal je oude installatie verwijderen en een nieuwe plaatsen.

2,5k€voor een nieuwe CV met nieuwe rookgasafvoer
2k€ voor een nieuwe mv met wat leidingwerk

En dan het gat en de trap nog.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:06

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Dat mag je bij mijn weten niet eens zomaar doen.

Hiervoor ben je vergunningsplichtig omdat je de constructie van je huis aan gaat passen.
Dus er zal eerst een berekening plaats moeten vinden voordat je ook maar iets verder kan.

Hoe dan ook wordt het een kostbare exercitie waarvan het verplaatsen van die spulletjes niet de grootste zullen zijn ben ik bang voor.

[ Voor 13% gewijzigd door TTommie op 19-05-2025 23:31 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
JawadRSD schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:34:
De afzuiging en de omvormer voor de zonnepanelen moeten een meter naar links. De cv installatie met expansievat moet 1,5 rechts.

Wat ik zelf gevonden heb op het internet:
- Het maken en het vullen van het oude trapgat(vlizotrap): ongeveer 3000 euro
- Trap met kwartdraai: 3000

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En de hoogte van die zolder? Zoals eerder in dit topic genoemd zalje snel over de 10.000 euro gaan. Is het dat waard voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Ketel laten hangen.
Inverter laten hangen.
Leidingwerk laten zitten.

Ventilatiebox 60cm de hoek in verplaatsen, want dan kun je hem nog makkelijk aansluiten.
Expansivat verplaatsen naar andere kant van de ketel.

Dan heb je volgens mij ruimte genoeg voor een trapgat.
Ik heb daar bij mij thuis ook wat leidingen langs de trap zitten. Die zitten gewoon achter een gipsen koof weg getimmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 15:24
Laat gewoon wat aannemers langskomen en een gedetailleerde offerte opstellen. Er zijn teveel onbekende variabelen om via een internetforum een realistische inschatting te verwachten.

Als je dan wat gespecificeerde offertes hebt dan zitten hier genoeg mensen die er op kunnen schieten.
En denk eraan: 1 offerte = geen offerte.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JawadRSD
AtomicShockwave schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:25:
Ketel laten hangen.
Inverter laten hangen.
Leidingwerk laten zitten.

Ventilatiebox 60cm de hoek in verplaatsen, want dan kun je hem nog makkelijk aansluiten.
Expansivat verplaatsen naar andere kant van de ketel.

Dan heb je volgens mij ruimte genoeg voor een trapgat.
Ik heb daar bij mij thuis ook wat leidingen langs de trap zitten. Die zitten gewoon achter een gipsen koof weg getimmerd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

JawadRSD schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:51:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/02xq6PRy/DSC-0051.jpg
2016 toen hoefde je RGA nog niet te beugelen :$

[ Voor 8% gewijzigd door AtomicShockwave op 20-05-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-06 10:35
ik heb een vaste trap naar boven, hier heb ik ook een koof in zitten die over de muur loopt. deze steekt net iets voorbij de hand reling.
ik verwacht dat jou afzuiging hier ook zn positie in heeft. ik neem namelijk aan dat je trap straks in het midden van de ruimte uitkomt en niet tegen het schuine dak aan loopt?
Je CV zal inderdaad moeten verhuizen, maar een beetje monteur kan deze of verder naar rechts hangen of aan de hand van een voorzet wand 90 graden draaien en deze voor de trap zetten (ruimt de zolder ook op)

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Pagina: 1