13x Radeon RX 9070 XT Mega-round-up - De slimste koop is…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoominPapa
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-06 13:40
Artikel: review: 13x Radeon RX 9070 XT Mega-round-up - De slimste koop is niet de duurste
Auteur: @Trygve

Interessante review maar ik blijf met de vraag zitten welke vram chips op de geteste kaarten zitten.

Ik kan elders geen reviews vinden die deze Sapphire geheugentemps bevestigen. Het zou dus verhelderend zijn als Tweakers even GPU-Z loslaat op de geteste kaarten en deze cruciale info even toevoegt aan het review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 18:03

Trygve

Redacteur
Een deel van de samples is alweer geretourneerd dus ik kon niet op alle kaarten de geheugenfabrikant uitlezen, maar bij de Red Devil, de Prime, de TUF, de Gaming OC en de Elite wordt GDDR6 van Hynix gebruikt. Bij de Nitro+ en de Pure wordt GDDR6 van Samsung gebruikt. Het zit gezien de uitgelezen temperaturen er dik in dat de Pulse dan ook Samsung gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoominPapa
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-06 13:40
Bedankt voor de update! Dit verklaart inderdaad de betere temperaturen in jullie test vs die van bijv Gamers Nexus. De koeler leek niet beter dan alle andere, de meeste waren allemaal met hetzelfde standaard design.

Wel opvallend dat Sapphire blijkbaar flink Samsung aan het gebruiken is, en de andere (nog?) niet. Powercolor op mijn aanvraag antwoordde dat men niet kon zeggen welke kaart welk geheugen had, dus men gebruikt wel beide merken. Jammer dat AMD het niet toelaat dit op de doos te vermelden, zodat je als koper kan kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 18:03

Trygve

Redacteur
Precies wat je omschrijft is wat TPU eerder ook meldde; AMD staat board partners schijnbaar niet toe om onderscheid te maken welke chips gebruikt worden. Het lijkt erop dat Hynix G6 iets verder overgeklokt kan worden dan Samsung G6, maar dat die laatste iets koeler draait.

Ons sample van de Nitro+ die we bij de eerste (kleine) round-up van RX 9070 XT's gebruikten, had zeer waarschijnlijk Hynix aan boord als ik afga op de temperaturen toen (88 graden). Extra jammer dat die kaart de geest heeft gegeven, anders hadden we nu nog meer kunnen vergelijken (al hadden we waarschijnlijk geen nieuw sample geleend als het eerste exemplaar nog zou functioneren ;) )