[VB] wel compilen maar niet registreren, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Hoi...

Ik ben bezig met wat VB activeX dll's en ik loop tegen wat probleempjes op...

Als ik mijn DLL compile (FILE --> MAKE <project_Name>) dan registreed VB automatisch de DLL voor me.. Kan ik dit voorkomen (dus allen compilen, niet registreren)?

TIA!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Dat zou ik ook wel willen weten ja! Volgens mij kan dat nl niet.

Verwijderd

Zover ik weet kan het niet inderdaad, maar wat weerhoud je er van na het compileren regsvr32 /u blaat.dll aan te roepen?

• palloquin
ThanX

opzich houd helemaal niets mij tegen behalve luiheid.. en als ik het zou kunnen voorkomen, is dat beter dan genezen...

ThanX again

Pal

Verwijderd

Gewoon intresse wat is er mis mee dat ie 'm registreerd eigenlijk?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 21:55

Gerco

Professional Newbie

Op zondag 16 september 2001 23:39 schreef Yarvieh het volgende:
Gewoon intresse wat is er mis mee dat ie 'm registreerd eigenlijk?
Omdat je dan, als je met compatibility enzo werkt, 100 versies van dat ding hebt omdat je iets deed wat je compatibilit breekt.

Ik weet van geen manier om weer te laten UNregisteren behalve zelf doen, maar dat kan weer niet zonder de .dll die je wilt unregisteren. Als je die per abuis overwrite, zijn de rapen gaar.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• palloquin
Ik wil het component creeren voor gebruik op een andere machine.

Op mijn workstation blijf ik ontwikkelen aan het ding, dus wil ik de runtime versie in VB gebruiken, en het is geloof ik aardig lastig om als het component geregistreed is de runtime versie te gebruiken..

Grtz

Verwijderd

Valt mee, als je je test project in de zelfde workspace als je activeX project hebt pakt ie de ide versie ipv de versie op disk.

• palloquin
Newbie: workspace?

Verwijderd

Je kan meerdere projects tegelijk in laden, File -> Addproject.

• palloquin
Euh.. en dan...

Als ik dan het component aan roep uit zo'n ander project, dan gaat het goed ofzo?

Dat is opzich mooi, maar ik ben bezig ASP componenten die binnen IIS/PWS moeten draaien.. dus daar kom ik deze keer niet mee weg..

THANK Though

Verwijderd

Nope en irritanter is nog dat iis die zooi meestal nog gelocked houd ook zodat je constand je iis zit te herstarten omdat je anders je dll niet mag wegschrijven. thankgod dat we daar vanaf zijn met .net *D

• palloquin
nog niet naar .net gekeken...

Moet ik maar eens gaan doen :)

Later.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Crazy D

I think we should take a look.

Je kan idd meerdere projecten openen. Je kan ook een 2e VB starten, en de dll daarin runnen. Gewoon F5 rammen (wel ff zorgen dat je bij de debugging properties (project properties) aan hebt staan dat 'wait for components to be created').
Op die manier kun je je dll ook in bv IIS gebruiken, en debuggen zoals je gewend bent :) En als je op stop ramt bestaat je component gewoon niet meer. Handiger dan 10000 keer compilen, IIS stoppen en starten, opnieuw compilen, etc. Maar je kan 'm zo natuurlijk ook gewoon in een programma gebruiken.

Exact expert nodig?

Pagina: 1