Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 16:55
Ik zit al een tijdje te kijken op Ali-express naar drones. Maar het is maar moeilijk om te zien waar je nu betrouwbaar een leuke speelgoed drone kunt halen.
Ik dacht ik ga voor een xiaomi, dat zit wel goed. maar ik kwam er later achter dat xiaomi helemaal geen drones maakt.
Chat gpt komt met drones die niet bestaan of alleen op bol.com te vinden zijn. En die halen het waarschijnlijk bij ali-express, dus hen sla ik het liefste over.
Maar dan blijft de vraag, wat is de beste ali drone rond de 60E?
MsG schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:24:
Wil je zowel binnen als buiten vliegen? En bij wat voor wind verwacht je nog goed te kunnen vliegen?

Ik mis wat requirements
Ik ben echt op zoek naar een leuke speelgoed drone.
In de basis op een groot grasveld leuk vliegen. De camera kwaliteit doet er niet toe.

Deze van 15euro heb ik in actie gezien en is al zeer vermakelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_w2QbstMPJsFXosed7nmCWLu0w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/6oZdossWcXl2u1Gn8ooRQ73O.avif?f=user_large

Maar ik hoopte op een betere versie van deze te vinden van rond de 60 euro. Dus wat responsiever, iets beter bestand tegen de wind.

[ Voor 54% gewijzigd door Taipau666 op 21-05-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Xiaomi verkoopt/maakt drones onder de naam Mi wat ik me zo herinner.
Ik heb ook in verleden zitten kijken naar iets 'goedkoops' maar uiteindelijk toch voor een DJI gegaan. Die goedkopere dingen hebben het toch net allemaal niet. En een DJI is al te krijgen voor 200-300 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taipau666
ManiacsHouse schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:40:
Xiaomi verkoopt/maakt drones onder de naam Mi wat ik me zo herinner.
Ik heb ook in verleden zitten kijken naar iets 'goedkoops' maar uiteindelijk toch voor een DJI gegaan. Die goedkopere dingen hebben het toch net allemaal niet. En een DJI is al te krijgen voor 200-300 euro.
200-300 euro dan gaat het zijn doel voorbij dat het wel "speelgoed" moet blijven. Af en toe ook kleine kinderen er mee laten vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik heb in het verleden een "fimi" drone uit China gehad. Was een prima ding.

[ Voor 7% gewijzigd door KNed op 20-05-2025 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 19:34
Ik heb ooit een syma 5xh gehad, blijft daar bij weg. Wat een onding, bij het minste of geringste zuchtje wind kon je hem uit de bosjes halen.
Ding bleef niet uit zichzelf stil hangen in de lucht en dan is de lol er snel af... Tenzij je een voetbalveld hebt en je kinderen wilt laten rennen.
Als ik er ooit nog 1 koop moet die dat minimaal wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Misschien heb je hier wat aan: JBS in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"

Zie overigens dat ie niet meer op de website van de Action staat..

[ Voor 23% gewijzigd door JBS op 21-05-2025 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:39
Let even op dat je moet kiezen.

Licht gewicht waait sneller weg met de wind.
Hoger gewicht vereist allerlei extra stappen door de nieuwe wetgeving. Zorg dus dat je onder 250 gram blijft.
https://www.rijksoverheid...egistreren-eigenaar-drone

[ Voor 30% gewijzigd door 99ruud99 op 21-05-2025 07:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:35

Croga

The Unreasonable Man

Simpele antwoord:
Die is er niet.

Uitgebreider antwoord:
Voor dat geld heb je simpelweg geen fatsoenlijke drone. Ik heb het over de jaren heen een paar keer geprobeerd, uiteindelijk voor een DJI Mini 2 gegaan en die Ali drones van 60 euro zijn gewoon allemaal crap. Niet meer en niet minder.

Houdt er overigens rekening mee dat voor *alle* drones de wetgeving geldt. Ook voor de 60 euro drones die door je kind bestuurd worden. Houdt je dus alsjeblieft aan al die wetgeving. Ook een 60 euro drone van Ali heeft gewoon vlijmscherpe propellors die behoorlijk wat schade kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 20:16
In die prijsklasse en dan al direct 2 requirements : vliegen en filmen. Dan ga je volgens mij altijd teleurgesteld zijn.
Je gaat dan een toestel hebben dat op 2 punten veel concessies gaat doen.

Ik heb een paar jaar geleden veel plezier beleefd met mijn kinderen aan een Ali drone. Het was een JJRC drone. niet duurder dan 50 euro. (Dit was wel fly only)

Maar de updates bij deze drone's gaan zo snel dat deze waarschijnlijk al 10 keer vervangen is door een ander model ondertussen.

Er zijn (of waren) tig youtube channels die zulke Ali drone testen. Als ik me goed herinner Quadcopter 101 was een leuke. Maar ik weet niet of deze ondertussen nog alles mooi opvolgt.

Dus als kinderspeelgoed kan je wel leuke toestellen vinden voor die prijsklasse. Maar verwacht dan geen video en je hebt natuurlijk iets helemaal anders dan DJI's van 1000 euro. (die uitgerust zijn met GPS, kunnen stilhangen, haarscherpe beelden maken , ... )
Wij hebben er alvast een leuke tijd mee beleefd, met vliegen tussen de bomen en landen op moeilijkere plaatsen, ....

[ Voor 22% gewijzigd door xmen op 21-05-2025 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:22

MsG

Forumzwerver

Wil je zowel binnen als buiten vliegen? En bij wat voor wind verwacht je nog goed te kunnen vliegen?

Ik mis wat requirements

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
MsG schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:24:

Ik mis wat requirements
Ik ben echt op zoek naar een leuke speelgoed drone.
In de basis op een groot grasveld leuk vliegen. De camera kwaliteit doet er niet toe.

Deze van 15euro heb ik in actie gezien en is al zeer vermakelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_w2QbstMPJsFXosed7nmCWLu0w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/6oZdossWcXl2u1Gn8ooRQ73O.avif?f=user_large

Maar ik hoopte op een betere versie van deze te vinden van rond de 60 euro. Dus wat responsiever, iets beter bestand tegen de wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jappenees
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 20:56
Ik zou eens op marktplaats kijken. Genoeg goeie drones daar o.a. van Dji.

Scheelt weer importeren en produceren van nog meer e-waste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:03

PinusRigida

I put the p in pool.

Taipau666 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:49:
[...]

200-300 euro dan gaat het zijn doel voorbij dat het wel "speelgoed" moet blijven. Af en toe ook kleine kinderen er mee laten vliegen.
Begrijp ik zeker, maar bij iets duurdere drones heb je dus ook handige instellingen die de responsiviteit verminderen én ervoor zorgen dat er niet (of toch moeilijk O-) ) gecrasht kan worden dankzij allerhande sensoren. Die dingen zijn zo gebouwd dat ze zelfs met een duw op de knop "handsfree" naar huis vliegen én landen (RTH), die on-the-fly (pun not intended) correcties doen m.b.t. windsnelheid en richting zonder input van de gebruiker etc...

Zeker voor kinderen is het handig om die settings aan te zetten: kan je een hoogteplafond instellen, responsiviteit instellen, max snelheid, max afstand van gebruiker, etc. allerhande limieten.

Maar het kost wel wat meer dan 60 euro, is een overweging om zelf te maken natuurlijk.
+ ik denk dat je ze ook bij de overheid moet registreren, zelfs een DJI mini... hoewel dat slechts een administratief dingetje is.

[ Voor 13% gewijzigd door PinusRigida op 21-05-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Is het hele ding van AliExpress juist niet "Het kost minder, je betaald met de gok of het degelijk (genoeg) is"?
En dan vraag je hier nu om iets wat dus niet kan (IMO).

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn.C.V op 21-05-2025 14:08 ]

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik heb even wat discussie over aankopen uit China getrashed. We mogen aannemen dat de TS prima weet wat Ali voor winkel is en discussies over certificeringen horen hier niet.

Terug naar de vraag van de TS graag. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
Ik ga binnenkort een keuze maken.

Ik heb er een van 65 gevonden op temu met twee batterijen

Drone L900 Pro van 50

Xiaomi V198GPS Drone ESC (ook al maakt xiami geen drones) van 80

Xiaomi Z908 Pro van 55

echt gedegen onderzoek blijkt maar lastig met al die verschillende winkels en dingen waar je rekening mee moet houden.

Ik kwam nog wel deze leuke review tegen
gebruiker meldde dat de drone tijdens de eerste vlucht het signaal verloor en bleef stijgen totdat hij uit het zicht verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het punt is dat ik (en velen anderen hier zo te zien) gewoon niet denken dat je met dat budget een echt betere drone gaat krijgen. Je kan het allemaal proberen maar het is gewoon over het algemeen niet veel soeps. Hier komen 3 starter drones voorbij, waaronder 1 drone onder de €100.
YouTube: Deze DJI-concurrent is VERRASSEND LEUK!

Ik zou youtube reviews zoeken en zien of het aan je verwachtingen voldoet, maar zelf zou ik het budget iets opschroeven en rond de €100-125 kijken als 200 te veel is. Ik gok dat je anders gewoon teleurgesteld gaat zijn dat je weinig kwaliteitsverschil ziet met wat je al had. Boven de €100 wordt het langzaam wat stabieler vliegen en redelijke camerakwaliteit, daaronder vind ik het (sorry, bedoel er verder niks mee) in het algemeen gewoon troep.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

https://www.coolblue.be/n...cc4531625b39537e135fcdf1a

Deze stond op ibood voor 160 euro met extra accu en extra propellors. Ik moet hem nog ophalen (ligt op een postpunt), maar het lijkt me ook een goede DJI concurrent.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:52
Ik heb de L900 Pro SE. Hij vliegt best aardig, ook met wind, door de ingebouwde GPS, de krachtige brushless motoren en het gewicht van net geen 250 gram.
De camera is echter waardeloos. waarschijnlijk 640x480 opgeschaald naar 1080p video en 4K foto's, dus alleen geschikt om via je telefoon een beetje live mee te kijken. Daarnaast heeft de camera geen gimbal, dus bij sturen schudt je hele beeld heen en weer.

Ik heb deze week de L600 Pro Max besteld maar nog niet binnen. Die heeft een iets betere camera met gimball en een videoscherm op de remote. Momenteel met kortingscodes <100 euro op Ali.
https://nl.aliexpress.com/item/1005008865927648.html
Let opdat je de goede versie met gimball bestelt, (de versie met dubbele camera heeft dat niet) en de remote met ingebouwd videoscherm.
Zie ook deze review:

[ Voor 18% gewijzigd door Kitano op 04-06-2025 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 15:21
Als je een drone wilt die makkelijk vliegt is GPS eigenlijk wel een vereiste. Ik zou daar dus vooral naar kijken als je een Aliexpress-drone wilt. En dat hij onder de 250 gram is, natuurlijk.
Pagina: 1