Beste,
Op het moment heb ik een dynamisch energiecontract bij ANWB met leveringskosten van €0,0484.
Hiernaast de gebruikelijke energiebelasting van € 0,10154.
Wanneer ik deze twee bedragen bij elkaar optel komt dit uit op €0.1814274 incl. 21% belasting.
Mijn streven is om de Growatt MOD 6000TL3-XH BP automatisch te laten uitschakelen bij energieprijzen lager dan -18 cent. Ik ben niet in het bezit van een thuisaccu.
Vorige week heb ik mijn ShineWiFi-X firmware laten updaten naar versie 3.1.1.2.
Hiermee is de Smart function geactiveerd op de growatt-server/Shinephone app.
In het Smart menu heb ik het e.e.a. ingesteld maar zonder het gewenste resultaat.
Waarschijnlijk heb ik iets verkeerd ingesteld bij de tarieven.
Dit is wat ik heb ingesteld:
:strip_exif()/f/image/mnM8hjWfhmR7lcDIQ3cDy2SW.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/LUfFXnB2B6cDbI7IYJazimOB.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/15DGfrlckE54MF4pEb4IKa5a.png?f=user_large)
Op 17-05 heb ik het getest waarbij deze prijzen werden gehandhaafd door ANWB:
:strip_exif()/f/image/RHRDPdmXzjT1PSfRDPxWrjMP.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de uitlezeing van mijn P1 dongle op 17-05:
/f/image/KcB2oyHmyrErJx4PLlUSqQGc.png?f=fotoalbum_large)
Dit was de berekende prijstrend in het Growatt Smart menu:
/f/image/J8fNbbPqn2Ei2HDhpWlotXJW.png?f=fotoalbum_large)
Waarschijnlijk denkt de software dat ik geld toe moet leggen op het exporteren naar het net. Omdat de omvormer al uitschakeld bij enegrieprijzen van 0 cent exclusief energiebelasting & leveringskosten.
Wat ik hiernaast raar vind is dat de prijzen bij ANWB vanaf 09:00 0 cent zijn maar de omvormer pas uitschakelt om 11:00. Vanaf 11:00 zie ik in het smart menu wel een kleine dip. ANWB rond de prijzen natuurlijk af.
Ditzefde gedrag is te zien bij het inschakelen om 17:00 terwijl de prijs bij ANWB nog 0 cent was tussen 17:00 & 18:00.
Wat doe ik hier verkeerd en is het überhaupt mogelijk dit in te stellen zonder accu's.
Aangezien het menu er voornamelijk op ingericht lijkt te zijn om te handelen met energie i.c.m. thuisaccu's.
Alvast bedankt!
Groet Willem.
Op het moment heb ik een dynamisch energiecontract bij ANWB met leveringskosten van €0,0484.
Hiernaast de gebruikelijke energiebelasting van € 0,10154.
Wanneer ik deze twee bedragen bij elkaar optel komt dit uit op €0.1814274 incl. 21% belasting.
Mijn streven is om de Growatt MOD 6000TL3-XH BP automatisch te laten uitschakelen bij energieprijzen lager dan -18 cent. Ik ben niet in het bezit van een thuisaccu.
Vorige week heb ik mijn ShineWiFi-X firmware laten updaten naar versie 3.1.1.2.
Hiermee is de Smart function geactiveerd op de growatt-server/Shinephone app.
In het Smart menu heb ik het e.e.a. ingesteld maar zonder het gewenste resultaat.
Waarschijnlijk heb ik iets verkeerd ingesteld bij de tarieven.
Dit is wat ik heb ingesteld:
:strip_exif()/f/image/mnM8hjWfhmR7lcDIQ3cDy2SW.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/LUfFXnB2B6cDbI7IYJazimOB.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/15DGfrlckE54MF4pEb4IKa5a.png?f=user_large)
Op 17-05 heb ik het getest waarbij deze prijzen werden gehandhaafd door ANWB:
:strip_exif()/f/image/RHRDPdmXzjT1PSfRDPxWrjMP.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de uitlezeing van mijn P1 dongle op 17-05:
/f/image/KcB2oyHmyrErJx4PLlUSqQGc.png?f=fotoalbum_large)
Dit was de berekende prijstrend in het Growatt Smart menu:
/f/image/J8fNbbPqn2Ei2HDhpWlotXJW.png?f=fotoalbum_large)
Waarschijnlijk denkt de software dat ik geld toe moet leggen op het exporteren naar het net. Omdat de omvormer al uitschakeld bij enegrieprijzen van 0 cent exclusief energiebelasting & leveringskosten.
Wat ik hiernaast raar vind is dat de prijzen bij ANWB vanaf 09:00 0 cent zijn maar de omvormer pas uitschakelt om 11:00. Vanaf 11:00 zie ik in het smart menu wel een kleine dip. ANWB rond de prijzen natuurlijk af.
Ditzefde gedrag is te zien bij het inschakelen om 17:00 terwijl de prijs bij ANWB nog 0 cent was tussen 17:00 & 18:00.
Wat doe ik hier verkeerd en is het überhaupt mogelijk dit in te stellen zonder accu's.
Aangezien het menu er voornamelijk op ingericht lijkt te zijn om te handelen met energie i.c.m. thuisaccu's.
Alvast bedankt!
Groet Willem.