Hallo!
Mijn nieuwbouw woning is vorig jaar opgeleverd, maar ik kwam er recent achter dat 2 3-fase groepen niet achter een aardlek zitten of zoals ik oorspronkelijk dacht aardlekautomaten zijn.
De ene krachtgroep is voor de kookplaat en de ander voor de warmtepomp.
Ik lees op internet op meerdere plekken dat een kookplaat sowieso achter een aardlekschakelaar moet, maar ook dat als er maar 1 apparaat aangesloten is dit niet zou hoeven.
Ik heb de vraag ook gesteld aan de elektro installateur die de elektro gedaan heeft, en die gaf aan:
Bedankt!
Mijn nieuwbouw woning is vorig jaar opgeleverd, maar ik kwam er recent achter dat 2 3-fase groepen niet achter een aardlek zitten of zoals ik oorspronkelijk dacht aardlekautomaten zijn.
De ene krachtgroep is voor de kookplaat en de ander voor de warmtepomp.
Ik lees op internet op meerdere plekken dat een kookplaat sowieso achter een aardlekschakelaar moet, maar ook dat als er maar 1 apparaat aangesloten is dit niet zou hoeven.
Ik heb de vraag ook gesteld aan de elektro installateur die de elektro gedaan heeft, en die gaf aan:
Klopt dit? Is dit juist aangesloten, en belangrijker, volledig veilig zo? Of zouden er aardlekautomaten/schakelaar gebruikt moeten zijn?Het is inderdaad niet verplicht, de wandcontactdozen /aansluitpunten zijn niet beschikbaar/ te gebruiken voor algemeen gebruik.
Bedankt!
:strip_exif()/f/image/Q4M31as1z4mrhk6jWDwtpinn.jpg?f=fotoalbum_large)