[Advies gevraagd] Auto gezocht tot max. € 17.500,00

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ng.tregge96
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16-07 14:18
Hi allemaal,

Ik kon helaas geen specifiek autoadvies-topic vinden, dus ik doe het even op deze manier. Mocht 'ie ergens anders beter thuishoren, dan hoor ik het graag. ;)

De kans bestaat dat ik in juli/augustus ga wisselen van baan. Op dit moment heb ik een auto van de zaak (hybride Toyota Yaris uit 2023), maar de functie die ik zeer waarschijnlijk ga krijgen heeft deze 'luxe' in eerste instantie nog niet. Daarom ben ik langzaam al een beetje aan het kijken naar wat opties.

Enkele eisen die ik heb:
- Prijs tot max. € 17.500,00;
- Benzine of hybride;
- Automaat;
- Android Auto (ontbreken ervan is geen 100% dealbreaker);
- 5-deurs;
- Min. 130 PK.

Met deze eisen ben ik Autoscout24 ingedoken en ben ik de volgende auto's tegengekomen. Van kwaliteitsissues qua motoren etc. ben ik niet op de hoogte, dus ik weet niet of ik er goed aan doe om deze mee te nemen op mijn lijstje.
- Peugeot 308 1.2 PureTech (ooit al een weekend in gereden, beviel me erg goed);
- Renault Megane 1.3 TCe;
- BMW 118i;
- Audi A3 1.4 TFSI;
- Mazda 3;
- Volvo V40.

Zijn er nog andere merken/modellen die ik moet overwegen?

Alvast bedankt voor het meedenken! :9

[ Voor 3% gewijzigd door ng.tregge96 op 19-05-2025 12:13 . Reden: Auto's toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een Toyota Yaris/Auris/Corolla hybride met een radiovervanging die android auto doet?
(paar jaar geleden voor eenzelfde stap gestaan van lease naar zelf rijden en toen voor een Auris TS gegaan, de Toyota hybrideblokken zijn net als de rest van de auto bijna onverwoestbaar en het onderhoud is alleszins betaalbaar)

[ Voor 62% gewijzigd door pagani op 19-05-2025 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mazda 3, geen (degene in het linkje wel overigens) hybride, gewoon een oerdegelijke 2 liter atmosferische motor die ook nog relatief zuinig is en standaard al voorzien is van de nodige extra's. Rijd heerlijk en als je de sedan neemt ook nog eens een auto die je niet dagelijks tegen komt, https://www.autowereld.nl...ose-41191911/details.html

Beste kleur is overigens rood voor deze auto (heb hem zelf helaas in machine grey, ook mooi maar niet zo mooi als het rood ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 19-05-2025 11:57 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:15
ng.tregge96 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:50:
- Peugeot 308 1.2 PureTech (ooit al een weekend in gereden, beviel me erg goed);
Al een Google gedaan op '1.2 PureTech'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ng.tregge96
pagani schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:51:
Een Toyota Yaris/Auris/Corolla hybride met een radiovervanging die android auto doet?
Hmm, aangezien ik met mijn huidige Yaris in de afgelopen twee jaar al aardig wat issues heb gehad zou ik niet snel voor een Toyota gaan (hoewel ze erg betrouwbaar moeten zijn). Daarnaast vind ik ze qua uiterlijk niet echt wat :$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:57:
[...]

Al een Google gedaan op '1.2 PureTech'?
De exemplaren die voorzien zijn van een ketting (geloof na 2023) schijnen minder problematisch te zijn. Maar voor mij was het een reden om de 208 destijds maar te laten staan.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ng.tregge96
R2D2 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:56:
Mazda 3, geen (degene in het linkje wel overigens) hybride, gewoon een oerdegelijke 2 liter atmosferische motor die ook nog relatief zuinig is en standaard al voorzien is van de nodige extra's. Rijd heerlijk en als je de sedan neemt ook nog eens een auto die je niet dagelijks tegen komt, https://www.autowereld.nl...ose-41191911/details.html

Beste kleur is overigens rood voor deze auto (heb hem zelf helaas in machine grey, ook mooi maar niet zo mooi als het rood ;) )
Klopt, helemaal vergeten! Staat inderdaad ook op mijn lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

In plaats van de focus op Android Auto, kijk of de auto's een normale 2DIN (of evt. zelfs 1DIN) radio hebben die te vervangen is. Sommige auto's hebben dat niet (bijv. in mijn Volvo V70 uit 2009 kan gewoon geen andere autoradio op een enkele van een heel onbetrouwbare fabrikant na), maar dat kun je heel makkelijk checken door even op AliExpress of Bol.com "<merk> <model> <bouwjaar> Android Auto" in te typen. Voor vrijwel iedere auto waar een andere radio in kan is er dan wel een schermpje met het hele inbouwframe en alles te vinden.
Als je die dan hebt gevonden kun je altijd nog kiezen om ipv de AliExpress unit van 50 euro voor een degelijke autoradio van een bekend merk te gaan, maar dan weet je in ieder geval dat het mogelijk is.

Voor auto's die zelf al een infotainment systeem hebben met schermpje is het vaak een kwestie van een update laten flashen. Ik weet bijvoorbeeld dat het bij Mazda zo werkt; afspraak maken bij de dealer, 400 euro aftikken en je hebt Android Auto én Apple Carplay op je infotainment. Kost nog wat extra om het draadloos te kunnen, maar daar kun je voor twee tientjes een dongle voor kopen om het draadloos te doen.

Weet niet of het nodig is, maar dat maakt je keuzemogelijkheid wel een stuk ruimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ng.tregge96
Oon schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:02:
In plaats van de focus op Android Auto, kijk of de auto's een normale 2DIN (of evt. zelfs 1DIN) radio hebben die te vervangen is. Sommige auto's hebben dat niet (bijv. in mijn Volvo V70 uit 2009 kan gewoon geen andere autoradio op een enkele van een heel onbetrouwbare fabrikant na), maar dat kun je heel makkelijk checken door even op AliExpress of Bol.com "<merk> <model> <bouwjaar> Android Auto" in te typen. Voor vrijwel iedere auto waar een andere radio in kan is er dan wel een schermpje met het hele inbouwframe en alles te vinden.
Als je die dan hebt gevonden kun je altijd nog kiezen om ipv de AliExpress unit van 50 euro voor een degelijke autoradio van een bekend merk te gaan, maar dan weet je in ieder geval dat het mogelijk is.

Voor auto's die zelf al een infotainment systeem hebben met schermpje is het vaak een kwestie van een update laten flashen. Ik weet bijvoorbeeld dat het bij Mazda zo werkt; afspraak maken bij de dealer, 400 euro aftikken en je hebt Android Auto én Apple Carplay op je infotainment. Kost nog wat extra om het draadloos te kunnen, maar daar kun je voor twee tientjes een dongle voor kopen om het draadloos te doen.

Weet niet of het nodig is, maar dat maakt je keuzemogelijkheid wel een stuk ruimer.
Thanks. Klopt, dat is inderdaad ook een optie. Hoewel het ontbreken van Android Auto geen dealbreaker zou zijn, zou ik het voor het geld dat ik uitgeef aan een auto wel fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:34
Voor dit budget is er ook wel een Skoda Scala 1.5 tfsi te vinden met DSG. Lekker ruime auto met meestal veel opties er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:30
R2D2 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:56:

Mooie bak!
Pagina: 1