Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badouwes
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 11:56
Bij mijn NAD C658 is het rechter kanaal via de pre out en de hoofdtelefoonaansluiting stil/defect. Via Bluettoth (draadlose koptelefoon) werkt dat rechter kanaal wel.

NAD support reageert niet. Als tweede eigenaar heb ik geen garantie. Ik kan geen service manual o.i.d. vinden.

Heeft iemand enig idee of ervaring hiermee? Alle hulp is welkom.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:27
Garantie heb je wel, is gewoon overdraagbaar bij wet, voor zover ik weet.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 14:22
En de balans staat niet toevallig helemaal naar links? (geen idee of dat tot 100% gaat overigens)

Maar serieus: de manier waarop Dali Benelux met garantie omgaat is vrij treurig. Ik ben de gelukkige bezitter van een C268 met een duidelijke productiefout waar een RCA connector helemaal is afgescheurd. Maar als je de tweede eigenaar bent dan geven ze inderdaad niet thuis.

Ik kreeg van de importeur wel de tip om contact op te nemen met https://www.audioservice.nl die ervaring hebben met het repareren van NAD producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:04
Weigeren ze zelfs garantie aanvragen als je de originele factuur hebt van de eerste eigenaar? Rare gang van zaken.

[ Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 19-05-2025 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:47
Van beide pre-outs?

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badouwes
Ik was even van de werled verdwenen. Dank voor de reacties!

De garantie vanuit NAD/Dali voor de tweede eigenaar is inderdaad volgens NAD/Dali niet overdraagbaar.. Gelukkig laat de winkel (HiFi klubben) de tweede eingenaar niet in de steek, en die is wel overdraagbaar.

Of het rechterkanaal op beide pre-pout het niet doet, weet ik niet. Een is RCA de andere XLR. Ik heb geen XLR kabels om dat te checken.

Ik zal de voorversterker volgende week naar HiFi Klubben brengen en van daar uit verder kijken en terugkoppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Even een stomme vraag, heb je de NAD al een keer van het stroomnet gehaald en even later weer aangesloten?

Ik heb dit namelijk met mijn C399 recentelijk ook gehad. Wist niet wat er aan de hand was en met testen en luidsprekers omwisselen dacht ik ook dat het rechterkanaal kapot was. Voor de zekerheid eerst nog de versterker los gekoppeld en weer aangesloten en toen deed het rechter kanaal het weer.

Geen idee wat we aan de hand is geweest maar sinds dien nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

badouwes schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:35:
Ik was even van de werled verdwenen. Dank voor de reacties!

De garantie vanuit NAD/Dali voor de tweede eigenaar is inderdaad volgens NAD/Dali niet overdraagbaar.. Gelukkig laat de winkel (HiFi klubben) de tweede eingenaar niet in de steek, en die is wel overdraagbaar.

Of het rechterkanaal op beide pre-pout het niet doet, weet ik niet. Een is RCA de andere XLR. Ik heb geen XLR kabels om dat te checken.

Ik zal de voorversterker volgende week naar HiFi Klubben brengen en van daar uit verder kijken en terugkoppelen.
Alleen bepaalt de fabrikant dat niet, maar de wet. Zelfs na de standaardgarantie heb je recht op wettelijke garantie. Zie https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product om te lezen wat op jouw situatie van toepassing is. Volg ook de links naar ConsuWijzer aldaar.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33
Ja, en die wettelijke garantie loopt via de verkoper, niet via de importeur/fabrikant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badouwes
Zo, na vijf weken wachten op de reparatie op garantie is de C658 terug. HiFi klubben heeft de reparatie uitgevoerd. De main board en de volume encoder zijn vervangen. Kostbaar geintje. Aan onderdelen iets van ruim EUR 350.

De verkoopmedewerker bij HiFi Klubben voegde er nog fijntjes aan toe hoe coulant ze waren. Als hij niets had gezegd had ik ze gecomplmenteerd met hun coulance. Nu zei ik dat ze bewezen zich aan hun eigen vijfjaren garantieplan te houden, overdraagbaar aan leden. En dat dat heel erg fijn was. Zeker in dit geval waarbij de reparatie net binnen de vijf jaren aangebracht was.

Heb verder niet ter discussie gebracht dat veel bedrijven zich verzekeren tegen garantiegevallen. Of dat voor een grot bedrijf als international HiFi Klubben geldt, weet ik niet. Het is en blijft risico van het vak. Het siert de klantenservice van HiFi Klubben dat ze geen enkel moment moeilijk hebben gedaan of gemeld hebben hoe blij ik moest zijn met hun beleid. Hulde daarvoor!

All-in-all een tevreden HiFi Klubben lid hier. En de C658 werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Daar kunnen veel bedrijven een voorbeeld aan nemen. Heel netjes.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:44
Dat is niet de eerste keer dat ik iemand positief hoor over Hifi Klubben icm een reparatie aan een recente NAD. Zegt een hoop over zowel Hifi Klubben als NAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33
Ik begrijp niet wat NAD met dit alles te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:18
Het is voor mijn gevoel ook een kwestie van reputatie. Wil je graag dat klanten positief over je denken en over je praten dan doe je daar moeite voor. Een tevreden klant is een klant die terugkomt of die je aanbeveelt aan bekenden, familie en vrienden. Vanuit dat perspectief hebben ze de kosten voor de reparatie al terugverdiend. Bedrijven zouden de kosten voor reparatie wat mij betreft op 'goodwill" moeten boeken, de onzichtbare waarde van een bedrijf, blije en terugkerende klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:44
Marcel Br schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:04:
Ik begrijp niet wat NAD met dit alles te maken heeft
Dat die producten leveren die uitzonderlijk vaak gebreken vertonen
Pagina: 1