Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badouwes
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 11:35
Bij mijn NAD C658 is het rechter kanaal via de pre out en de hoofdtelefoonaansluiting stil/defect. Via Bluettoth (draadlose koptelefoon) werkt dat rechter kanaal wel.

NAD support reageert niet. Als tweede eigenaar heb ik geen garantie. Ik kan geen service manual o.i.d. vinden.

Heeft iemand enig idee of ervaring hiermee? Alle hulp is welkom.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:30
Garantie heb je wel, is gewoon overdraagbaar bij wet, voor zover ik weet.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06 19:25
En de balans staat niet toevallig helemaal naar links? (geen idee of dat tot 100% gaat overigens)

Maar serieus: de manier waarop Dali Benelux met garantie omgaat is vrij treurig. Ik ben de gelukkige bezitter van een C268 met een duidelijke productiefout waar een RCA connector helemaal is afgescheurd. Maar als je de tweede eigenaar bent dan geven ze inderdaad niet thuis.

Ik kreeg van de importeur wel de tip om contact op te nemen met https://www.audioservice.nl die ervaring hebben met het repareren van NAD producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:27
Weigeren ze zelfs garantie aanvragen als je de originele factuur hebt van de eerste eigenaar? Rare gang van zaken.

[ Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 19-05-2025 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28
Van beide pre-outs?

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badouwes
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 11:35
Ik was even van de werled verdwenen. Dank voor de reacties!

De garantie vanuit NAD/Dali voor de tweede eigenaar is inderdaad volgens NAD/Dali niet overdraagbaar.. Gelukkig laat de winkel (HiFi klubben) de tweede eingenaar niet in de steek, en die is wel overdraagbaar.

Of het rechterkanaal op beide pre-pout het niet doet, weet ik niet. Een is RCA de andere XLR. Ik heb geen XLR kabels om dat te checken.

Ik zal de voorversterker volgende week naar HiFi Klubben brengen en van daar uit verder kijken en terugkoppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:42
Even een stomme vraag, heb je de NAD al een keer van het stroomnet gehaald en even later weer aangesloten?

Ik heb dit namelijk met mijn C399 recentelijk ook gehad. Wist niet wat er aan de hand was en met testen en luidsprekers omwisselen dacht ik ook dat het rechterkanaal kapot was. Voor de zekerheid eerst nog de versterker los gekoppeld en weer aangesloten en toen deed het rechter kanaal het weer.

Geen idee wat we aan de hand is geweest maar sinds dien nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

badouwes schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:35:
Ik was even van de werled verdwenen. Dank voor de reacties!

De garantie vanuit NAD/Dali voor de tweede eigenaar is inderdaad volgens NAD/Dali niet overdraagbaar.. Gelukkig laat de winkel (HiFi klubben) de tweede eingenaar niet in de steek, en die is wel overdraagbaar.

Of het rechterkanaal op beide pre-pout het niet doet, weet ik niet. Een is RCA de andere XLR. Ik heb geen XLR kabels om dat te checken.

Ik zal de voorversterker volgende week naar HiFi Klubben brengen en van daar uit verder kijken en terugkoppelen.
Alleen bepaalt de fabrikant dat niet, maar de wet. Zelfs na de standaardgarantie heb je recht op wettelijke garantie. Zie https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product om te lezen wat op jouw situatie van toepassing is. Volg ook de links naar ConsuWijzer aldaar.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-06 15:34
Ja, en die wettelijke garantie loopt via de verkoper, niet via de importeur/fabrikant.
Pagina: 1