Verkeerstekens op de weg of op borden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29
Hier niet zo ver uit de buurt bij Slochteren is er een interessante verkeerssituatie, het gaat om deze locatie op de snelweg nabij Slochteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/dgC3e2LS7aLDAtvSKKEjyIWu.jpg

Als je googled is er een onderscheid tussen:
- Verkeersregels
- Verkeersborden/tekens
- Verkeerslichten
- Verkeersregelaars
De hierboven genoemde vormen van regels zijn tevens in prioriteit van laag naar hoog.

Op Facebook had ik deze vraag gesteld hoe hard je hier nu feitelijk mag rijden? De meningen zijn redelijk 50/50 immers, het bord zegt 70 (en je rijdt in principe een bebouwde kom binnen, dus het is niet alleen op de oprit, maar de hele weg), echter de algemene regels mbt de 'groene lijn' is altijd '100 mag'.

Wie kan hier opheldering over geven, want ik kan geen goede bron vinden wat precies voor gaat:
- Verkeerstekens op borden
- Verkeerstekens op de weg
Opmerking: als ik hier rij, rij ik toch altijd 70 voor de zekerheid. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 19-05-2025 10:56 ]

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 16:19
Van de Rijksoverheidssite:

"Buiten de bebouwde kom geven de strepen aan wat de maximumsnelheid is die u op die weg mag rijden:

dubbele witte middenstrepen met groene kleur ertussen: 100 kilometer per uur;
dubbele witte middenstrepen zonder groene kleur: 80 kilometer per uur;
geen middenstreep: officieel 60 kilometer per uur. In sommige gevallen 80 kilometer per uur, als er langs de weg geen borden staan met 60 kilometer per uur."

Je rijdt in de bebouwde kom dus 70 is de maximum snelheid.

https://www.rijksoverheid...%20kilometer%20per%20uur.

Toevoeging - onderaan op dezelfde pagina:
"De strepen veranderen niets aan de bestaande verkeersregels en maximumsnelheden op wegen buiten de bebouwde kom. Zo gaan bijvoorbeeld de verkeersborden vóór de strepen."

[ Voor 13% gewijzigd door Dave1989 op 19-05-2025 10:58 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

De strepen zeggen (wettelijk gezien) niets over de maximum snelheid. Dus hier mag je 70 km/u rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:30
Deze belijning is geen verkeersteken in de zin van de RVV1990 en heeft dus geen juridische status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
70, tenzij je enkel 70 op de oprit mag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dave1989 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:54:
Van de Rijksoverheidssite:

"Buiten de bebouwde kom geven de strepen aan wat de maximumsnelheid is die u op die weg mag rijden:

dubbele witte middenstrepen met groene kleur ertussen: 100 kilometer per uur;
dubbele witte middenstrepen zonder groene kleur: 80 kilometer per uur;
geen middenstreep: officieel 60 kilometer per uur. In sommige gevallen 80 kilometer per uur, als er langs de weg geen borden staan met 60 kilometer per uur."

Je rijdt in de bebouwde kom dus 70 is de maximum snelheid.

https://www.rijksoverheid...%20kilometer%20per%20uur.

Toevoeging - onderaan op dezelfde pagina:
"De strepen veranderen niets aan de bestaande verkeersregels en maximumsnelheden op wegen buiten de bebouwde kom. Zo gaan bijvoorbeeld de verkeersborden vóór de strepen."
Interessant, deze informatie is totaal anders dan wat enkele jaren geleden door de overheid zelf gedeeld werd.

Borden zijn in alle gevallen leidend. Groene strepen waren een verzinsel van lokale wegbeheerders, net zoals dat ze op sommige plekken een weg waar je prima 80 kan en goed zicht hebt rondom verzinnen dat je maar 60 zou mogen. De lokale wegbeheerder mag in principe doen wat hij/zij wil zolang ze zich óók aan de standaarden houden.

In dit geval een onduidelijke situatie met die groene streep, maar je mag er gewoon 70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:56
Strepen zijn decoratie. Borden zijn regels (of adviezen).

Leuk ter ondersteuning, maar zolang er aan de grens van Nederland niet wordt aangegeven op de borden welke snelheid bij welke streep geld, blijft het voor mij gissen. Een bord is eenduidig en bovendien minder aan slijtage onderhevig, en beter af te lezen in het donker. Heb dit initiatief werkelijk nooit begrepen anders dan als bezigheidstherapie voor strepentrekkers.

Sowieso is het maar halfslachtig omgezet, waar dit dus een goed voorbeeld van is. Na dit bord had men direct de belijning aan moeten passen, maar wellicht dat de grens van de bebouwde kom pas naderhand is verschoven?

In tijden waar iedere moderne auto sowieso aangeeft welke snelheid ergens geldt*, vind ik een permanente indicatie middels de belijning ook van weinig meerwaarde.

*ja, indien deze goed werkt en niet toevallig is afgeleid door wat er achterop een aanhanger staat of wat enkel voor de parallelbaan geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bmwgozer schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:04:
70, tenzij je enkel 70 op de oprit mag
Dan zou dat (veel) eerder op de toerit moeten staan. Vanaf hier is het een aanduiding voor alle stroken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Room42 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:10:
[...]

Dan zou dat (veel) eerder op de toerit moeten staan. Vanaf hier is het een aanduiding voor alle stroken.
Omdat het binnen de bebouwde kom is, is de standaard maximumsnelheid hier 50.
De 70 bebording moet daarom bij iedere toerit/zijweg herhaald worden, als die ontbreekt valt de maximumsnelheid terug naar 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ASW1 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:14:
[...]

Omdat het binnen de bebouwde kom is, is de standaard maximumsnelheid hier 50.
De 70 bebording moet daarom bij iedere toerit/zijweg herhaald worden, als die ontbreekt valt de maximumsnelheid terug naar 50.
Dat weet ik. Dit zal eerder een aanvulling op de vraag @bmwgozer zijn. ;)
Overigens wordt het 'begin bedouwde kom'-bord nooit herhaald. Deze wordt 1x geplaatst waar de bebouwde kom begint, dus dit is (nog) geen herhaling. De (70) is inderdaad wel een aanvullende uitzondering op de standaardregel dat je 50km/h mag binnen de bebouwde kom. Deze zal wél herhaald worden bij volgende toeritten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55
De kleurtjes zijn misschien decoratie, de witte strepen hebben wel degelijk een officiele functie: je mag alleen inhalen bij een onderbroken streep, een doorgetrokken streep (of twee) geeft een inhaalverbod aan. Daar hoeft echt geen bord inhaalverbod bij te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
70, dat is wat het bord zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:56
Vloris schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:26:
[...]

De kleurtjes zijn misschien decoratie, de witte strepen hebben wel degelijk een officiele functie: je mag alleen inhalen bij een onderbroken streep, een doorgetrokken streep (of twee) geeft een inhaalverbod aan. Daar hoeft echt geen bord inhaalverbod bij te staan.
Klopt. Dat vind ik persoonlijk ook een stuk eenvoudiger, aangezien het een binair systeem is. Je mag inhalen of je mag het niet. En zoals gezegd, dat valt een stuk meer op dan een strookje groen in het midden. Gezien de vele wegen waar inhalen weinig verstandig is (zowel qua tijdswinst als qua veiligheidheid), valt daar wel een wezenlijk aantal borden te sparen. Maar voor de snelheidsindicatie is waar deze afwijkt van de algemene regels sowieso een bord nodig, ongeacht of er nu creatieve lijntjes zijn gelegd of niet, dus daar is geen winst te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:21
Borden gaan altijd boven belijning. Belijning is een hulpmiddel en wordt helaas niet consistent doorgevoerd, zo ook hier.

Ergens wel debiel aangelegd: de groene lijn gaat ver door tot aan het tunneltje, wordt daar onderbroken zonder kleur en na de tunnel is het einde 70. Je mag dan volgens de borden dus nog maar 50km/h daar, want je zit in de bebouwde kom. Echter wordt de middenbaan daar gewoon weer groen... Overigens kan je die weg nog kilometers doorrijden, volgens mij is er geen einde-kom bord. Veel plezier met 50 rijden na dat einde-70 bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Vloris schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:26:
[...] een doorgetrokken streep (of twee) geeft een inhaalverbod aan. Daar hoeft echt geen bord inhaalverbod bij te staan.
Technisch gezien klopt dit niet. Een dubbele doorgetrokken streep bestaat niet in de wegenverkeerswet en daar geldt dus géén inhaalverbod. Mocht je bij het overschrijden van een dubbele doorgetrokken streep een boete krijgen voor het negeren van een inhaalverbod dan heeft de verbalisant niet opgelet. Daar tegen in gaan heeft echter geen zin: het stuk tussen beide doorgetrokken strepen wordt als berm beschouwd en je mag er daarom niet rijden. De boetes voor beide overtredingen zijn gelijk dus je schiet er ook op dat vlak niets mee op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waaj schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:45:
[...]

Technisch gezien klopt dit niet. Een dubbele doorgetrokken streep bestaat niet in de wegenverkeerswet en daar geldt dus géén inhaalverbod. Mocht je bij het overschrijden van een dubbele doorgetrokken streep een boete krijgen voor het negeren van een inhaalverbod dan heeft de verbalisant niet opgelet. Daar tegen in gaan heeft echter geen zin: het stuk tussen beide doorgetrokken strepen wordt als berm beschouwd en je mag er daarom niet rijden. De boetes voor beide overtredingen zijn gelijk dus je schiet er ook op dat vlak niets mee op. ;)
Als ik 76.1 en 76.2b lees dan is dat toch vrij helder over een dubbele doorgetrokken streep: https://wetten.overheid.n...z=2024-07-01&g=2024-07-01. Verder kom ik nog wat jurisprudentie over de afstand tussen de lijnen en of dat dan als middenberm beschouwd moet worden, wat uiteindelijk tot een aanpassing in artikel 76 zou hebben geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
b19a schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:10:
[...]

Als ik 76.1 en 76.2b lees dan is dat toch vrij helder over een dubbele doorgetrokken streep: https://wetten.overheid.n...z=2024-07-01&g=2024-07-01. Verder kom ik nog wat jurisprudentie over de afstand tussen de lijnen en of dat dan als middenberm beschouwd moet worden, wat uiteindelijk tot een aanpassing in artikel 76 zou hebben geleid.
@Vloris had het over een inhaalverbod maar dat klopt dus niet en daar reageerde ik op. Artikel 76 stelt alleen dat je de doorgetrokken streep niet mag overschrijden, niet dat er een inhaalverbod geldt bij een dubbele doorgetrokken streep. Bovendien spreekt de wet nog steeds over een enkele doorgetrokken streep eventueel voorzien van een onderbroken streep, niet over een doorgetrokken streep voorzien van een 2e doorgetrokken streep.
De jurisprudentie ben ik mee bekend, ik wist alleen nog niet dat de wet daarop was aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicKip
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-09 09:06
Waaj schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:33:
[...]

@Vloris had het over een inhaalverbod maar dat klopt dus niet en daar reageerde ik op. Artikel 76 stelt alleen dat je de doorgetrokken streep niet mag overschrijden, niet dat er een inhaalverbod geldt bij een dubbele doorgetrokken streep. Bovendien spreekt de wet nog steeds over een enkele doorgetrokken streep eventueel voorzien van een onderbroken streep, niet over een doorgetrokken streep voorzien van een 2e doorgetrokken streep.
De jurisprudentie ben ik mee bekend, ik wist alleen nog niet dat de wet daarop was aangepast.
Dat heb je toch verkeerd: https://www.rijksoverheid...enen-de-strepen-op-de-weg

Dubbele of enkele doorgetrokken streep is beide inhaalverbod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
EpicKip schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:41:
[...]

Dat heb je toch verkeerd: https://www.rijksoverheid...enen-de-strepen-op-de-weg

Dubbele of enkele doorgetrokken streep is beide inhaalverbod
De wettekst is artikel 76 en daarin wordt niet gerept over een inhaalverbod. De tekst die jij aanhaalt is de (redelijk) begrijpbare vertaling daarvan, maar strikt genomen is er wettelijk geen sprake van een inhaalverbod, alleen van een verbod om je aan de verkeerde kant van de doorgetrokken streep te bevinden. Dit lijkt juridisch geneuzel maar is wel degelijk relevant als je bijvoorbeeld de doorgetrokken streep overschrijdt zonder in te halen. Je kan je dan wel beroepen op de tekst in jouw link (maar ik was niet aan het inhalen!), maar de tekst in artikel 76 is dan bepalend.

Deze discussie begint nu wel heel off-topic te worden dus ik laat het verder hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:21
_JGC_ schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:38:
........
Ergens wel debiel aangelegd: de groene lijn gaat ver door tot aan het tunneltje, wordt daar onderbroken zonder kleur en na de tunnel is het einde 70. Je mag dan volgens de borden dus nog maar 50km/h daar, want je zit in de bebouwde kom. Echter wordt de middenbaan daar gewoon weer groen... Overigens kan je die weg nog kilometers doorrijden, volgens mij is er geen einde-kom bord. Veel plezier met 50 rijden na dat einde-70 bord.
Waarschijnlijk is de groene belijning aangebracht voordat de snelheid is aangepast, Dat zie je op meer plekken.
Volgens google maps staat het einde-bebouwde-kombord er wel, maar mogelijk is die inmiddels door iemand verwijderd. https://www.google.nl/map...JLDEwMjExNDU1SAFQAw%3D%3D
Nu zie je op maps ook dat de borden bij de linker parallelweg al dan niet bewust missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:21
Rieverst schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:14:
[...]

Waarschijnlijk is de groene belijning aangebracht voordat de snelheid is aangepast, Dat zie je op meer plekken.
Volgens google maps staat het einde-bebouwde-kombord er wel, maar mogelijk is die inmiddels door iemand verwijderd. https://www.google.nl/map...JLDEwMjExNDU1SAFQAw%3D%3D
Nu zie je op maps ook dat de borden bij de linker parallelweg al dan niet bewust missen.
Ah die had ik gemist... staat ook lekker aan de verkeerde kant van de weg en daarnaast zeer minimalistisch uitgevoerd.

Waarschijnlijk hebben ze de 70-zone uitgebreid en stonden die borden eerst bij begin en eind van het grijze stuk middenstreep. Je rijdt dat 70-stuk ook gewoon lekker vlak langs huizen zonder enige geluidsbescherming, vind het niet vreemd waarom ze dat aangepast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 22:13
Snowwie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:52:
Hier niet zo ver uit de buurt bij Slochteren is er een interessante verkeerssituatie, het gaat om deze locatie op de snelweg nabij Slochteren:
Op de foto staat geen snelweg, wel:
1. een weg die kwade belijning lijkt op die van een autoweg of weg buiten de bebouwde kom waar 100 gereden mag worden, tenzij anders aangegeven door (elektronische) borden.

2. Overgaat in een weg binnen de bebouwde kom met een maximumsnelheid van 70.

De bebording klopt trouwens niet helemaal, gezien de verkeerssitatuatie had er links óók een bord moeten staan dat aangeeft dat de bebouwde kom wordt betreden.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-09 00:16

Op Facebook had ik deze vraag gesteld hoe hard je hier nu feitelijk mag rijden? De meningen zijn redelijk 50/50 immers, het bord zegt 70 (en je rijdt in principe een bebouwde kom binnen, dus het is niet alleen op de oprit, maar de hele weg), echter de algemene regels mbt de 'groene lijn' is altijd '100 mag'.
Haha, Facebook.

Als je het bij de Rijksdiensten opvraagt, dan krijg je dit als antwoord:

Verkeersborden 1,60m hoog: Je bent buiten de bebouwde kom - 80 of 100 km/h
Verkeersborden 2,40m hoog: Je bent in de bebouwde kom - 50 of 70 km/h

Deze borden staan 1,6m hoog, dus dit is een weg buiten de bebouwde kom.
Dan geldt:
Zijn er toeritten: 100 km/h - niet altijd voorzien van groene streep
Zijn er geen toeritten: 80 km/h

Dit is een toerit.
Dan geldt:

Is het een doorgaande weg weg van de toe- en afritten: 100 km/h
Is dit bij een toerit, verkeerslicht of kruispunt: 70 km/h

Dus dit verkeersbord klopt met de wegcode. Je mag hier niet sneller dan 76 km/h (inclusief alle meetcorrecties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Hier heb ik het antwoord gevonden:

https://www.gawijsopweg.nl/verkeersregels/lijnen-op-de-weg
De groene middenstreep geeft aan dat u op een autoweg rijdt, tenzij verkeersborden een lagere maximumsnelheid aangeven
De foto in de TS is overigens deze weg:
Wikipedia N387

[ Voor 19% gewijzigd door Snowwie op 20-05-2025 13:49 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Het antwoord staat in de wetgeving (RVV1990) waarin dit soort belijning niet voorkomt als verkeersteken en bebording wel wat betekent dat je de bebording moet volgen omdat deze belijning geen juridische betekenis heeft.

Of dacht je dat een rechter (wanneer jij een boete betwist) de website van VeiligBereikbaarDrenthe erbij gaat pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
het gaat om deze locatie op de snelweg nabij Slochteren:
Ff mierenneuken hoor: dit is geen snelweg, de wegindeling en belijning duid op een autoweg, waar de snelheid normaliter 100 is.

Omdat de autoweg de bebouwde kom in gaat wordt de snelheid aangepast, er staan ook huizen vlak langs deze weg met alleen wat struikjes als afscheiding dus waarschijnlijk vanwege geluid. Bij het oprijden van die oprit zul je bord G03 tegen komen die aanduid dat het een autoweg is waar je dus 100 mag (ja dus). Ze slaan hier 2 vliegen in 1 klap dat ze hier het verkeer op de autoweg én het invoegende verkeer er tegelijkertijd op attenderen dat de snelheidslimiet 70 is.

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 20-05-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:12:
[...]

Ff mierenneuken hoor: dit is geen snelweg, de wegindeling en belijning duid op een autoweg, waar de snelheid normaliter 100 is.

Omdat de autoweg de bebouwde kom in gaat wordt de snelheid aangepast, er staan ook huizen vlak langs deze weg met alleen wat struikjes als afscheiding dus waarschijnlijk vanwege geluid. Bij het oprijden van die oprit zul je bord G03 tegen komen die aanduid dat het een autoweg is waar je dus 100 mag (ja dus). Ze slaan hier 2 vliegen in 1 klap dat ze hier het verkeer op de autoweg én het invoegende verkeer er tegelijkertijd op attenderen dat de snelheidslimiet 70 is.
Klopt. En 2km verder mag je weer 100. Puur voor het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:43

thijsco19

KTM 990 SMT

De belijning heeft zeker wel een bepaalde waarde.
Het geeft namelijk de type weg aan. Of eigenlijk beter gezegd, mits eraan gehouden, moet de belijning voldoen aan de richtlijnen behorende bij het type weg. De verschillende wegtypes hebben vervolgens hun eigen max snelheid.

Ook hier is het een max snelheid, geen minimum geen gemiddelde maar een maximum. Dus afwijken naar beneden, door middel van bebording is altijd mogelijk.

Hier diverse linkjes:
https://swov.nl/nl/fact/w...erkenbaarheid-van-een-weg
https://swov.nl/nl/fact/w...cipes-bij-het-ontwerp-van
https://swov.nl/nl/fact/w...t-ontwerp-van-stroomwegen

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
ASW1 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:56:
Of dacht je dat een rechter (wanneer jij een boete betwist) de website van VeiligBereikbaarDrenthe erbij gaat pakken?
Zal sowieso niet gebeuren immers ik minder altijd vaart hier naar 70 als ik vanuit Hoogezand richting Siddeburen rij (en dan de N33 op richting Appingedam). Maar ik toen ik een tijdje terug deze combinatie zo zag dacht ik wel even een paar keer na, zo van "Hmm, bord zegt 70, maar groene lijn betekend '100 mag", dus er was gewoon even een kort moment van verwarring. Dus een leuk topic voor op Tweakers en we leren er ook weer wat van. :)
FastFred schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:12:
Vooruit maar weer, even terugkezen, het woord 'snelweg' is een voor mij een vrij algemeen woord. Ik weet niet hoe het met rest van jullie zit maar ik zeg zelden in mijn gesprekken, "Ik reed daar op de Provinciale (snel)weg, Autoweg of Autosnelweg". Op al deze wegen waar je 100 mag zijn het voor mij gewoon 'snelwegen'. Uiteraard is het aan jou ook vrij om er een boerenakkerlaan van te maken :+ ;)

Maar even serieus, deze verkeerssituatie is gewoon krom, zoals door @FastFred al werd aangegeven dat bij de oprit het bord "Autoweg" staat, een groene streep die nog een heel eind doorloopt, een bord dat aangeeft dat je binnen de 'bebouwde' kom rijdt, terwijl je nauwelijks een huis ziet, datzelfde bord dat normaal gesproken betekend 50km/u maar dan met uitzondering hier 70km/u icm een groene lijn dat doorloopt. Wie dat allemaal verzonnen heeft. 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Snowwie op 22-05-2025 19:02 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
borden zijn leidend...
zoveel plekken waar de groene streep doorloopt terwijl de bebording al iets anders zegt..

soms omdat bebording "tijdelijk" zou zijn maar toch wat langer blijft staan dan eerst geplant..
maar soms ook tot de weg pas weer dicht moet voor groot onderhoud dat het pas aangepast wordt..

zelf wel plekken gezien waar in de 50km/h een groene streep doorloopt.....

404 Signature not found

Pagina: 1