Hier niet zo ver uit de buurt bij Slochteren is er een interessante verkeerssituatie, het gaat om deze locatie op de snelweg nabij Slochteren:

Als je googled is er een onderscheid tussen:
- Verkeersregels
- Verkeersborden/tekens
- Verkeerslichten
- Verkeersregelaars
De hierboven genoemde vormen van regels zijn tevens in prioriteit van laag naar hoog.
Op Facebook had ik deze vraag gesteld hoe hard je hier nu feitelijk mag rijden? De meningen zijn redelijk 50/50 immers, het bord zegt 70 (en je rijdt in principe een bebouwde kom binnen, dus het is niet alleen op de oprit, maar de hele weg), echter de algemene regels mbt de 'groene lijn' is altijd '100 mag'.
Wie kan hier opheldering over geven, want ik kan geen goede bron vinden wat precies voor gaat:
- Verkeerstekens op borden
- Verkeerstekens op de weg
Opmerking: als ik hier rij, rij ik toch altijd 70 voor de zekerheid.

Als je googled is er een onderscheid tussen:
- Verkeersregels
- Verkeersborden/tekens
- Verkeerslichten
- Verkeersregelaars
De hierboven genoemde vormen van regels zijn tevens in prioriteit van laag naar hoog.
Op Facebook had ik deze vraag gesteld hoe hard je hier nu feitelijk mag rijden? De meningen zijn redelijk 50/50 immers, het bord zegt 70 (en je rijdt in principe een bebouwde kom binnen, dus het is niet alleen op de oprit, maar de hele weg), echter de algemene regels mbt de 'groene lijn' is altijd '100 mag'.
Wie kan hier opheldering over geven, want ik kan geen goede bron vinden wat precies voor gaat:
- Verkeerstekens op borden
- Verkeerstekens op de weg
Opmerking: als ik hier rij, rij ik toch altijd 70 voor de zekerheid.
[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 19-05-2025 10:56 ]