Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik het ringslot van onze bakfiets precies op een plek op slot had gezet waar het ventiel zit. Daarna in een ondoordacht moment geprobeerd om de fiets te verplaatsen terwijl die nog op slot staat, wat resulteert in een afgebroken ventiel (door het relatief hoge gewicht van een bakfiets breekt die direct zonder dat je van te voren weerstand oid merkt). Vervolgens moet er een nieuwe binnenband in, wat bij een zware bakfiets geen makkelijk klusje is
Los van dat je op een plek staat met kinderen en spullen en geen kant meer op kan en die fiets ook niet makkelijk met de auto kunt ophalen.
Heeft iemand ook een slimme oplossing om dit te voorkomen? Als ik google op dit 'probleem' vind ik niks (alleen 'lifehacks' om je fiets te beschermen tegen diefstal door het slot expres bij het ventiel op slot te doen, zodat bij een breekpoging de band lek gaat
). Ik hoopte eigenlijk dat je een beschermkapje oid kon kopen dat je tussen de 2 spaken klemt waar het ventiel tussen zit, zodat je het slot op dat punt niet kunt vergrendelen. Kan er natuurlijk ducttape oid omheen doen, maar dan moet je dat elke keer lospeuteren als je de band wilt oppompen.
Heeft iemand ook een slimme oplossing om dit te voorkomen? Als ik google op dit 'probleem' vind ik niks (alleen 'lifehacks' om je fiets te beschermen tegen diefstal door het slot expres bij het ventiel op slot te doen, zodat bij een breekpoging de band lek gaat

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 19-05-2025 10:23 ]