Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Mijn ipad heeft ineens een haarscheur in het scherm. Net 4 dagen buiten garantie en geen apple care. Ik kwam hier gisteren achter. Zaterdagavond nog de hele avond op de ipad film gekeken en zondagochtend open ik hem en zie ineens een barst van links naar rechts. Heb de ipad zeker niet laten vallen. Heeft er iemand ervaring hoe Apple hier mee omgaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCUABCEpnyy2if52wD_XCTGeneE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1IJnCpvuE3J2aEJ84aWohVF.jpg?f=fotoalbum_large

Update
Gebeld met de support lijn en hij wordt kosteloos gerepareerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Hugo op 19-05-2025 10:55 . Reden: update gegeven ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Aiii

何これ

Wilde al zeggen. Sowieso zit je niet buiten de garantie, want het is nog geen 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:59
Hugo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:13:
Mijn ipad heeft ineens een haarscheur in het scherm. Net 4 dagen buiten garantie en geen apple care. Ik kwam hier gisteren achter. Zaterdagavond nog de hele avond op de ipad film gekeken en zondagochtend open ik hem en zie ineens een barst van links naar rechts. Heb de ipad zeker niet laten vallen. Heeft er iemand ervaring hoe Apple hier mee omgaat?

[Afbeelding]

Update
Gebeld met de support lijn en hij wordt kosteloos gerepareerd.
Heb je nog extra informatie m.b.t. de oorzaak van de scheur? Heeft Apple daar nog iets over gezegd?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
Gr4mpyC3t schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:10:
[...]

Heb je nog extra informatie m.b.t. de oorzaak van de scheur? Heeft Apple daar nog iets over gezegd?
Nee daar is geen uitspraak over gedaan.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badboy2161
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-07 14:23
Single hair line cracks worden vaak kosteloos of tegen gereduceerd tarief gerepareerd, dit omdat er geen POI is en het daardoor niet als schade wordt gezien.

Tevens hebben Apple producten binnen Europa 3 jaar garantie, 1 jaar vanuit Apple zelf en de andere 2 jaar via de European Law Claim, wat door Apple gehonoreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:30

mb1

Ook als deze zakelijk zijn gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Badboy2161 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:21:
Single hair line cracks worden vaak kosteloos of tegen gereduceerd tarief gerepareerd, dit omdat er geen POI is en het daardoor niet als schade wordt gezien.

Tevens hebben Apple producten binnen Europa 3 jaar garantie, 1 jaar vanuit Apple zelf en de andere 2 jaar via de European Law Claim, wat door Apple gehonoreerd wordt.
Dat laatste werd mij dus niet helemaal duidelijk door de niet heel heldere uitleg op de website van Apple zelf. Nu gelukkig dus wel.

Hij was overigens zakelijk aangekocht via mijn werkgever. Scheelde mij weer belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:59
Hugo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:21:
[...]

Nee daar is geen uitspraak over gedaan.
Misschien is het een idee om dat nog uit te vragen? Ben wel benieuwd of Apple daar iets over kan/wil zeggen. Ik had het zelf nog niet eerder gelezen/gezien.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
mb1 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:23:
Voor wat ik me herinner is het niet van toepassing bij zakelijke aankopen. Dit geldt ook enkel als je de iPad bij Apple gekocht hebt. heb je deze op een andere plek gekocht dan moet je bij de verkoper aankloppen wanneer de fabrieksgarantie is verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
Inderdaad bij Apple aangekocht. Net na release.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:31

g0tanks

Moderator CSA
Badboy2161 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:21:
Volgens mij klopt dat niet. In de EU is de wettelijke garantie 2 jaar en is het niet zo dat daar nog 1 jaar van Apple bovenop komt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
g0tanks schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:32:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. In de EU is de wettelijke garantie 2 jaar en is het niet zo dat daar nog 1 jaar van Apple bovenop komt.
En in Nederland hebben we een andere regeling; het consumentenrecht. Die heeft geen vastgestelde termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
Klopt! Is onder het consumentenrecht gerepareerd. Vorige week maandag verstuurd en afgelopen vrijdag al weer in huis. Snelle service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Nu online
Hugo schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:12:
Klopt! Is onder het consumentenrecht gerepareerd. Vorige week maandag verstuurd en afgelopen vrijdag al weer in huis. Snelle service.
Heb je je eigen iPad of een vervangend exemplaar opgestuurd gekregen?

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 27-05-2025 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 16:11
turkeyhakan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 02:53:
[...]

Heb je je eigen iPad of een vervangend exemplaar opgestuurd gekregen?
Apple vervangt een iPad bij schermbreuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mb1 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:23:
Nope, want je bent geen consument dus heb je ook geen recht op consumenten recht. Weet je gelijk wat je krijgt voor die 21% :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Badboy2161 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:21:Tevens hebben Apple producten binnen Europa 3 jaar garantie, 1 jaar vanuit Apple zelf en de andere 2 jaar via de European Law Claim, wat door Apple gehonoreerd wordt.
Dit klopt niet. Ten eerste is het niet standaard drie jaar, ook niet in andere EU-landen. Ten tweede heeft Nederland de twee jaar garantieclaim niet overgenomen in de wetgeving. In plaats daarvan hebben we het “recht op een deugdelijk product”, wat in de praktijk kan inhouden dat je langer garantie kunt claimen dan de winkel je geeft.

In de praktijk zien we echter vaak dat winkels twee jaar garantie geven en denken daarmee klaar te zijn. Twee jaar garantie in de voorwaarden gaat echter niet boven het recht op een deugdelijk product.

Ook nog een handig weetje: de fabrikant is hier niet verantwoordelijk voor, de winkelier is dat.
Apple is daarom niet verplicht om je in het tweede jaar te helpen als je het apparaat bij (bijvoorbeeld) een MediaMarkt gekocht hebt. In het geval van de OP is Apple echter ook de winkel, en moet dat daarom wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 27-05-2025 08:59 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Apple doet niet zo moeilijk hierover, gewoon even bellen met Apple of via hun app.

Mijn iPhone 12 zijn printplaat was gefrituurd door kortsluiting in de usb-poort van mijn bureau. Door de klantenservice in Ierland werd er gewoon een reparatie order ingeschoten. Mijn toestel werd opgehaald en binnen 2 dagen weer teruggebracht. Geen kosten.

In principe hadden ze dit niet hoeven te doen, maar bij zo'n groot bedrijf focus ze meer op klantenbinding.

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 27-05-2025 08:57 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
De iPad was zakelijk gekocht maar werd dus zonder problemen gerepareerd.Overigens heb ik voor zover ik kan zien dezelfde iPad weer terug gekregen.

Pagina: 1