AR/VR bril voor tijdens wandelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:54
Goeiemorgen,

Momenteel luister ik podcasts/audiobooks/muziek tijdens het wandelen, maar het lijkt me ook wel leuk om eens een youtube filmpje, het nieuws of een Netflix aflevering te bekijken terwijl ik wandel. Dat kan op mijn smartphone, maar dat is lastig omdat ik 1) deze moet vasthouden en 2) continu mijn blik moet veranderen om te vermijden dat ik tegen palen loop of in hondenpoep trap.

Vandaar, kan ik bv een Xreal Air2 bril gebruiken als scherm tijdens het wandelen? Zodat ik tegelijkertijd de weg kan zien en mijn filmpje?

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:51
Dan blijft het probleem van tegen een paal lopen toch nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
Jarno schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:14:
Dan blijft het probleem van tegen een paal lopen toch nog steeds?
Ik had begrepen dat je opties hebt om het virtuele scherm ergens aan de zijkant te placeren, zodat het je gezichtsveld niet blokkeert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kun je dan niet beter op een loopband gaan lopen, geen obstakels en kun je een scherm voor je neus hangen.
Je loopt duidelijk niet buiten voor het uitzicht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik denk aan een pet met een (3d geprint) klemmetje om je telefoon op z'n plek te houden

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Het is maar de vraag waar je aandacht is op het moment dat je focust op je Netflix. Je blikveld is dan wel vrij groot, de focus is over het algemeen maar beperkt. Of het lekker kijkt is dus maar de vraag? Tenzij je het gebruikt zoals je de navigatie in een auto gebruikt (af en toe checken of je op de goede weg bent) maar daar lijkt het gezien je omschrijving niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat je eigenlijk zoekt is een AR-oplossing met een HUD-functie (waarmee ik bedoel dat de content ruwweg "geprojecteerd wordt" op dezelfde afstand waar je op je omgeving op focust). Wisselen tussen focus dichtbij en veraf is erg vermoeiend (en zeker niet te combineren met wandelen)

Verder sluit ik me wel aan bij bovenstaande reacties, het lijkt me vrij onverstandig. (naast dat ik zelf juist dagelijks wandel/de natuur in ga om eens los te koppelen van de digitale wereld)

[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 19-05-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
Bedankt voor de feedback allemaal, ik begrijp dat het niet interessant is om rond te lopen met een LCD scherm voor mijn gezicht geplakt, maar ik ben eerder op zoek naar een Google Glass avant la lettre. Ik dacht dat ik dat wel kon doen dmv een Xreal bril.

Heeft iemand van jullie deze bril al gebruikt (even eventueel voor deze toepassing?)
Pagina: 1