Toon posts:

Liteon brander 12x10x40x probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hier raad mee, als ik een cd brand met burnproof aangevinkt software nero 5.5.4.0 dan gaat na een poosje branden het lampje in de brander oranje branden en doet verder niets meer ook bij 2x speed. Als ik burnproof niet aanvinkt kan ik in iedergeval 8x speed branden.
Ik heb verschillende configuratie's geprobeerd (DMA staat aan), zelfs met 1 schijf en alleen de brander, slave of master het maakt niet uit zodra burnproof aanstaat een foute cd. De buffer van de brander loopt leeg (8 MB)en het oranje lampje gaat branden van de brander. Kan het zijn dat de Pc te langzaam is (Pentium 1 233Mherts) of zou de brander defect zijn. 2 maanden oud. Wie weet hier wat op?

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 17:15

Adze

CCNP !

Ik heb geen idee, maar ik heb ook een lite on, en die van mij doet ook raar.

Ik kan met clonecd geen enkele cd branden. In de search heb ik dingen gevonden over het flashen van je firmware, om zo je brander aan de praat te krijge in combinatie met clonecd. Maar na het flashen meld het proggie: "flash verify failed!".

Ik heb op dit moment firmware LS3B... Weet iemand iets...

• Narf109
  • Laatst online: 29-04 16:48
Ik heb ook zo'n brander ;)
ik heb dit opgelost door DMA UIT te zetten

sux6

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 00:24 schreef Narf het volgende:

sux6
Dat is inderdaad de oplossing... is al vaak een oplossing gebleken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik even proberen!

• Adze

Adze

CCNP !

Op maandag 17 september 2001 00:24 schreef Narf het volgende:

sux6
Ik hoop dat dit de oplossing is, maar hoe ga ik dat uitzetten...

Ik heb in de bios de liteon op pio-mode 4 gezet en udma disabled. Ik heb het gevoel dat windows xp dit weer terug zet naar wel udma gebruiken...

Het werkt anders bij mij nog niet....

Verwijderd

Topicstarter
dma uit gezet 4 speed test O.K.

• Adze

Adze

CCNP !

Ik heb nu met het proggie van via (dmatool) dma uitgezet. en gecontroleerd.

Flashen van de liteon cd-r is gelukt binnen 5 sec ! (eerst deed hij er 2 min over om er achter te komen dat het niet werkte...)

Alleen ik krijg in clonecd de brander niet aan het fikken..... Iemand nog een idee ? Of is er een ander proggie waarmee ik clonecd imagefiles kan branden ??

Groeten Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
dit was het 10 speed burnproef. bedankt dma uitzetten helpt.
Terwijl overal beschreven staat dma aanzetten meer data overdracht ....dus niet altijd goed. groetjes slaapze

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Vreemd ik heb zelf ook de 12x10x40(LTR-12102b) :) maar hij werkt onder alle omstandigheden perfect en zonder coasters :)
CLoneCD, Nero, Adpetec, en CDRwin werken allemaal, met en zonder Burnproof :)
Alleen de mijne heeft firmware NS1H als ik me niet vergis, zit op me werk en kan dus niet kijken.
Maar mischien komt het door dat ik met Win2k werk :?
verder zit mijn brander op een Udma66 controller als secundaire master, op een MSI K7T-pro2(duron750@950)
Ik heb er totaal geen problemen mee :P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1