Vreemde vette afscheiding dakgoot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooseveld
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-08 12:40
Hallo tweakers,

Na wat warme dagen en flinke droogte tref ik ineens een soort vette afscheiding aan in onze dakgoot. Het is geurloos, grijs/doorzichtig, vettig en heeft op diepere plekken een gekristalliseerde harde laag waar je makkelijk doorheen prikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dK_-GkEnwd2F6l2RTnkCdHV-Vdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VftAs9hney3tG9ptEqeTIT9n.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb alles nagelopen maar ik kan me niet heugen dat we dit zelf hebben aangebracht. We hebben een airco maar die loost niets in de dakgoot. Ik kan verder ook niet herleiden waar het vandaan zou moeten komen. Als recent woning eigenaar is alles nieuw en lopen we nog steeds tegen verrassingen aan. Heeft iemand wellicht een idee wat dit zou kunnen zijn? Donderdag komt in ieder geval een dakdekker om te kijken.

Om officieel af te sluiten: alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Is het geen sterrenschot/heksensnot/reigerkots?
Zie deze pagina

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooseveld
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-08 12:40
Dank voor het meedenken! Ik heb doorgeklikt, het lijkt me sterk want de dakgoot is op 3 hoog, de substantie is ook wel echt vettig en dat is heksensnot niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
3-hoog zegt niks, vogels die kotsen gewoon je dakgoot vol hoor, kunnen ook meeuwen zijn die iets verkeerds gegeten hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:04
restanten broddelwerk van een vorige bewoner die de goot repareerde met wat ie maar voorhanden had?
Zolang er niks lekt lijkt het me zinloos hiervoor een dakdekker te laten komen, die hebben el wat beter te doen lijkt me.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:11

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Dit soort groep heb ik ook wel eens gezien bij een gare dakreparatie. Daar was rubbercoating aangebracht op een natte ondergrond (EPDM) en dat is nooit uitgehard.

De verpakking van die coatong vermeldt duidelijk en droge en schone ondergrond en toepasbaar op epdm dus dat kan ook bij jou het probleem zijn.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Pagina: 1