Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nu ik mijn Mac Studio heb verkocht, wil ik weer een pc in elkaar zetten. Ik heb dat tien jaar geleden voor het laatst gedaan en heb toen veel plezier beleefd aan het uitzoeken van onderdelen en opbouwen van het systeem. Daarbij maak ik ook wel eens opmerkelijke keuzes. Mijn Skylake PC had bijvoorbeeld een Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB.
Ik heb nu nog een Razer gamelaptop voor als ik af en toe een game wil opstarten, maar wil de mogelijkheid openhouden om aan de pc een grafische kaart toe te voegen.
Wat ik wel doe met de pc: VM's maken, development, standaardzaken, technologische ontwikkelingen ervaren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Besparen of geld overhouden is niet het doel. Zoveel mogelijk FPS ook niet. Een mooie pc is mijn guilty pleasure en zoiets mag wel wat kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en een Apple Studio Display (5120x2880 via Thunderbolt of DP 2.0 alt mode)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren: NZXT, Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Jazeker:
- Processor, netwerk en wifi: Intel/Killer
- Geen: Lexar, Kingston
- Wel: Super Flower, NZXT, Samsung, SK Hynix
- Aantal verschillende merken zoveel mogelijk beperkt, één systeem voor RGB-verlichting
- Wit, ook alle kabels
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
- Passen deze onderdelen fysiek bij elkaar?
- Zijn er problemen?
- Ik twijfel met name over het geheugen en de ssd. Zijn er betere keuzes?
- Heeft de pc voldoende koeling, ook als er een grafische kaart wordt toegevoegd?
- Zijn er voldoende CPU PCIe lanes, ook als er een grafische kaart wordt toegevoegd?
Nu ik mijn Mac Studio heb verkocht, wil ik weer een pc in elkaar zetten. Ik heb dat tien jaar geleden voor het laatst gedaan en heb toen veel plezier beleefd aan het uitzoeken van onderdelen en opbouwen van het systeem. Daarbij maak ik ook wel eens opmerkelijke keuzes. Mijn Skylake PC had bijvoorbeeld een Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB.
Ik heb nu nog een Razer gamelaptop voor als ik af en toe een game wil opstarten, maar wil de mogelijkheid openhouden om aan de pc een grafische kaart toe te voegen.
Wat ik wel doe met de pc: VM's maken, development, standaardzaken, technologische ontwikkelingen ervaren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Besparen of geld overhouden is niet het doel. Zoveel mogelijk FPS ook niet. Een mooie pc is mijn guilty pleasure en zoiets mag wel wat kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en een Apple Studio Display (5120x2880 via Thunderbolt of DP 2.0 alt mode)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren: NZXT, Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Jazeker:
- Processor, netwerk en wifi: Intel/Killer
- Geen: Lexar, Kingston
- Wel: Super Flower, NZXT, Samsung, SK Hynix
- Aantal verschillende merken zoveel mogelijk beperkt, één systeem voor RGB-verlichting
- Wit, ook alle kabels
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
- Passen deze onderdelen fysiek bij elkaar?
- Zijn er problemen?
- Ik twijfel met name over het geheugen en de ssd. Zijn er betere keuzes?
- Heeft de pc voldoende koeling, ook als er een grafische kaart wordt toegevoegd?
- Zijn er voldoende CPU PCIe lanes, ook als er een grafische kaart wordt toegevoegd?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core Ultra 7 265K Boxed | € 318,99 | € 318,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z890 AERO G | € 319,99 | € 319,99 |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow (2024) RGB Wit | € 133,95 | € 133,95 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 360 RGB (2024) Wit | € 308,85 | € 308,85 |
1 | Geheugen intern | Corsair Dominator Titanium RGB CMP64GX5M2B6400C32W | € 314,- | € 314,- |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Wit | € 144,90 | € 144,90 |
1 | SSD's | Samsung 9100 Pro, geen heatsink 4TB | € 432,02 | € 432,02 |
Totaal | € 1.972,70 |
Apparticle SharePoint | Apps | Articles