De motor van ons rolluik, aan de kleuren te zien vermoedelijk een Somfy, krijgt het rolluik niet meer goed omhoog. Ik vermoed dat de startweerstand te hoog wordt en dan stopt hij met lopen. Als ik 'm een handje help door (1 deel van) het luik wat omhoog te houden dan rolt hij hem helemaal in. Lijkt een bekend probleem; een condensator die niet goed meer is maar nu de vraag hoe ik de buismotor er uit krijg. Het rolluik is namelijk 4m60 breed en hangt op de dakkapel op de 2e vd.
Weet een van jullie of de as van het rolluik uit losse delen bestaat? daar lijkt het nameijk wel een beetje op, maar ik kan niet goed zien hoe de constructie in elkaar zit.De lamellen zijn in elk geval losse delen.
De reden van de vraag: als de as er alleen als 1 geheel uit kan dan moet ik een steiger op gaan bouwen ben ik bang. Als ik alleen het linkerdeel van +/- 1m los kan halen lukt dat wellicht vanaf de ladder nog wel.
De buismotor:
:strip_exif()/f/image/tFzC2gnDClDiM7ecgKDrgxhQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets meer afstand en de linker kap:
:strip_exif()/f/image/Erg4WmVAuzfbkkn2Fm0wCG6c.jpg?f=fotoalbum_large)
De lamellen zijn losse delen met elk eigen geleiders
:strip_exif()/f/image/jPHWNV28FypfJrFKYBeaC2TO.jpg?f=fotoalbum_large)
Overzicht:
Weet een van jullie of de as van het rolluik uit losse delen bestaat? daar lijkt het nameijk wel een beetje op, maar ik kan niet goed zien hoe de constructie in elkaar zit.De lamellen zijn in elk geval losse delen.
De reden van de vraag: als de as er alleen als 1 geheel uit kan dan moet ik een steiger op gaan bouwen ben ik bang. Als ik alleen het linkerdeel van +/- 1m los kan halen lukt dat wellicht vanaf de ladder nog wel.
De buismotor:
:strip_exif()/f/image/tFzC2gnDClDiM7ecgKDrgxhQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets meer afstand en de linker kap:
:strip_exif()/f/image/Erg4WmVAuzfbkkn2Fm0wCG6c.jpg?f=fotoalbum_large)
De lamellen zijn losse delen met elk eigen geleiders
:strip_exif()/f/image/jPHWNV28FypfJrFKYBeaC2TO.jpg?f=fotoalbum_large)
Overzicht:
:strip_exif()/f/image/ozwysrK7jdVdrRKvda92EpeH.jpg?f=fotoalbum_large)