Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne0255
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23-06 14:49
Mijn vraag is wat de beste keuze is.
Ik heb een Denon CEOL RCD receiver. Nu wil ik er toch wat beter geluid uit halen.
De keus is tussen de Denon en de Wharfedale. Ik las elders dat de Denon niet zo goed is en dat men beter een Wharfedale Diamond kan aanschaffen. Maar daarbij wordt dan weer een subwoofer aanbevolen. Dat heb ik liever niet als het even kan.
Wat zijn jullie ervaringen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Denon CEOL RCD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:29
Welke speakers heb je nu aangesloten op de Denon versterker? En wat mis je of valt tegen waardoor je opzoek bent naar beter geluid? En wat versta je onder beter/ goed geluid? Waar wil je de speakers voor gaan gebruiken?

Je bent momenteel namelijk appels met peren aan het vergelijken, de genoemde Denon is een actieve WiFi speaker die je zonder versterker gebruikt. Je kunt door middel van de HEOS app twee Denon Home speakers in stereo afspelen, de Wharfedale Diamond zul je bedraad moeten aansluiten. Beide hebben zo z'n voor een nadelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Freshouttheoven op 17-05-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne0255
Ik heb nu twee bedrade boekenkastspeakers van Harman/Kardon, nog van de vorige stereo set.
Het geluid is nogal vlak. Ik mis het stereo geluid. Kan het niet goed duiden. Ik weet dat het beter kan, maar heel grote boxen, die dit wel kunnen passen niet in mijn flatje. Ik neem aan dat de Denon gewoon gemakkelijk met de RCD receiver zal samenwerken. Geen bezwaar tegen bedrade speakers, want die heb ik nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:37
@Yvonne0255 Welke Denon CEOL RCD heb je nu? Het is toch een CD receiver waar je in principe gewoon bedrade luidsprekers kunt aansluiten?

Waarschijnlijk gaat bijna elke luidspreker daarop wel werken. Je kunt allicht naar een HiFi winkel als je die nog kunt vinden en wat luidsprekers testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:06
het is echt dus een fabeltje dat alleen grote speakers goed klinken. het ligt echt aan de keten van componenten. Volgens mij is de denon150 een actieve BT/WiFi speaker. Die wil je daar helemaal niet op aansluiten. Ga gewoon je budget bepalen en haal een paar passieve boekenkast speakers van een gerenomeerd merk. Loop anders even een hifi-zaakk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne0255
@Roderiktweaker iktweaker
Het is inderdaad een Netwerk CD receiver RCD-10. Ja, ik kan naar HiFi Klubben gaan maar ik zoek het wat dichterbij. De twee winkels in deze plaats zijn vermoedelijk niet zo goed als die winkel, waar ik de receiver heb gekocht. In de winkel klinkt het vast anders dan in de huiskamer.
@107mb Dus de Denon 150 is echt niet goed genoeg? Budget ligt onder de € 500. Aanbieding bij Expert is nu € 369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33

FeaR

In GoT we trust

Yvonne0255 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:05:
Het is inderdaad een Netwerk CD receiver RCD-10.
Deze?
https://www.denon.com/nl-...tdEChgG6rWlSALtsZKvEUbhyy

Deze versie heeft alleen een analoge uitgang in de vorm van de hoofdtelefoon aan de voorzijde. De Denon Home speakers zal je dan via de voorzijde aan moeten sluiten. Jouw Denon CEOL gaat niet draadloos met de Home 150 communiceren. Waarbij je, zoals eerder aangegeven, appels met peren aan het vergelijken bent. Je hebt geen actieve speakers nodig aangezien de CEOL een versterker heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne0255
Ja, die is het.
Nu zijn de boxjes ook bedraad aangesloten aan de achterkant. Dus dat is niet erg.
"Je hebt geen actieve speakers nodig aangezien de CEOL een versterker heeft."
Dit wist ik ook niet. Dus ik zou de boxjes los kunnen koppelen en toch geluid horen?
Ik ben echt een leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:06
in lekentaal: in jouw CEOL zit een versterker ingebouwd. Een heel zacht muzieksignaal wordt dus versterkt en gaat via de kabel naar de luidspreker, en je kunt muziek luisteren.

De Denon 150 heeft een eigen versterker. Heel zacht geluid gaat via bluetooth naar de Denon 150 en wordt daar versterkt. De Denon 150 heeft dus een eigen stroomkabel nodig om te versterken, want versterken kost stroom.

De CEOL heeft waarschijnlijk niet eens een manier om de muziek draadloos naar de 150 te krijgen.

Je hebt dus een luidspreker zonder versterker nodig. Dit heet ook wel een passieve speaker. maar die moeten dus altijd aangesloten worden via een kabel naar de CEOL. Helemaal fijn voor je want de keuze is reuze.

Je zou eens naar Dali speakers kunnen kijken. Ik heb het zelf niet, maar schijnt goed te matchen met Denon:

https://www.hifiklubben.n...ad_campaignid=14921575088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25
Mijn vrouw heeft ook een Denon CEOL met Denon SC-N8 speakers op haar werkkamer. Klinkt meer dan prima moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ur0A_VU-kDlnnMn3Sv5L8ExZUfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqSeI22E44C6mIle1FKNEKtU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3Pnk3rR5DEMEnsyuV2L5im1pZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpxKodns3KFpQUae1Ie3bj37.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:32
Geen ervaring met de Denon SC-N8 maar wel met denon home 150 (versterkte netwerk speaker) en met Dali OBERON3. Die laatste zou je ook naar kunnen kijken. Ik vind het geluid erg prettig in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne0255
OK! Hier heb ik al wat aan. Eerst maar eens op pad naar HiFi Klubben in Haarlem om e.e.a. te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In principe kun je elke speaker aan je Denon CEOL hangen, mits niet al te lastig aan te sturen.
Budget rond de 500 en compact: https://www.hifiklubben.n...idspreker&sortBy=PriceLow
De Dali Oberon 3 zit met 550 net boven je budget, maar dan zet je wel een hele nette speaker neer die ongetwijfeld rondjes loopt om de HK speakers die je nu hebt. De goedkopere Argon Audio's (huismerk hifi klubben) of Dali Spektor 2 ook.

Kwestie van luisteren en je eigen muziek meenemen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yvonne0255
Het is de Dali Oberon 3 geworden. Blij mee en dank voor het meedenken.
Pagina: 1