USB error ( (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt )

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinc
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-07 12:39
Hallo allemaal,

Ik heb 3 webcams verbonden aan 3-naar-1 USB hub en deze weer verbonden aan een USB verlengkabel, echter geeft hij steeds de volgende error melding : "Onbekend USB-apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt".

Ik heb al van alles geprobeerd wat er te vinden is hierover ( PC van stroom halen, in apparaatbeheer het apparaat eruit gooien etc. ), dit wilt allemaal niet werken.

Op mijn Macbook werkt het overigens wel gewoon, en als ik de USB verlengkabel weglaat en de 3-naar-1 USB hub aansluit op mijn PC werkt het ook.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen/proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
Heb je een MSI moederbord? Die doet dat ook (rgb-aansturing).

Dus zonder een boel meer info kan het werkelijk *alles* zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:43
Zoals je zelf zegt en gevonden hebt. Probleem zit hem in de verlengkabel. Als je die weg laat werkt het wel geef je aan. Dan lijkt mij het probleem en de oplossing duidelijk toch?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Quinc schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:57:
als ik de USB verlengkabel weglaat en de 3-naar-1 USB hub aansluit op mijn PC werkt het ook.
USB kabellengte is iets waar een maximum aan zit wat je zeker in de gaten moet houden. Enkele meters kan al een probleem zijn bij webcams of audio devices. Als je toevallig een minder goede USB kabel hebt is lengte nog sneller een probleem.
Je zou nog kunnen proberen om de USB hub die je tussen camera en verlengkabel hebt, om die powered te maken.
Ook het wisselen van USB hub kan uitmaken. Maar het zal met verlengkabel balanceren blijven op het randje van wel of niet werken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Usb hub zonder stroom adapter kan ook een probleem zijn.
Een hub zonder stroom, dan kan het gebeuren dat er niet genoeg stroom is, ligt eraan hoeveel apparaten hoeveel stroom eruit zuigen.
Dus testen zonder verlengkabel maar met hub, andere hub proberen, andere usb poort proberen(achterkant pc en voorkant zijn vaak anders).
Andere hub proberen.