Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, vooral single-player games zoals Cyberpunk 2077 (inclusief ray tracing), Red Dead Redemption 2 en Horizon Forbidden West. Ik speel die het liefst op hoge settings in 1440p met hoge framerate. Ik heb een 240Hz monitor, dus ik probeer daar zoveel mogelijk uit te halen, DLSS gebruiken vind ik prima. Verder speel ik ook wat multiplayer zoals Assetto Corsa Competizione en CS2.
Naast gamen wil ik de pc ook gebruiken voor lichte AI training met PyTorch
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mik op zo een €2000,-. Als het echt de moeite waard is qua upgrade, mag het iets hoger uitvallen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb al een monitor, toetsenbord, muis etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder mijn huidige lijstje. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor videokaart liever Nvidia i.v.m. CUDA. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille pc. Mijn vorige build gebruikte ik een Fractal Meshify C, die op zich prima was, maar wel krap om in te bouwen. Dus dit keer liever iets ruimer. Geluid, airflow en bouwgemak vind ik belangrijk.
Ga je overklokken?
Niet echt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of deze build goed past bij wat ik ermee wil doen. Ben ook benieuwd welke aanpassingen of alternatieven jullie zouden aanraden. Daarnaast heb ik nog twee specifieke vragen:
Voornamelijk gamen, vooral single-player games zoals Cyberpunk 2077 (inclusief ray tracing), Red Dead Redemption 2 en Horizon Forbidden West. Ik speel die het liefst op hoge settings in 1440p met hoge framerate. Ik heb een 240Hz monitor, dus ik probeer daar zoveel mogelijk uit te halen, DLSS gebruiken vind ik prima. Verder speel ik ook wat multiplayer zoals Assetto Corsa Competizione en CS2.
Naast gamen wil ik de pc ook gebruiken voor lichte AI training met PyTorch
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mik op zo een €2000,-. Als het echt de moeite waard is qua upgrade, mag het iets hoger uitvallen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb al een monitor, toetsenbord, muis etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder mijn huidige lijstje. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 364,- | € 364,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti WINDFORCE SFF 16G | € 889,- | € 889,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 32,80 | € 32,80 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 102,90 | € 102,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 126,99 | € 126,99 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 241,90 | € 241,90 |
Totaal | € 2.056,49 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor videokaart liever Nvidia i.v.m. CUDA. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille pc. Mijn vorige build gebruikte ik een Fractal Meshify C, die op zich prima was, maar wel krap om in te bouwen. Dus dit keer liever iets ruimer. Geluid, airflow en bouwgemak vind ik belangrijk.
Ga je overklokken?
Niet echt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of deze build goed past bij wat ik ermee wil doen. Ben ook benieuwd welke aanpassingen of alternatieven jullie zouden aanraden. Daarnaast heb ik nog twee specifieke vragen:
- Wat is precies het verschil tussen een tray en een boxed processor, is het alleen de verpakking of zijn er ook verschillen in garantie of iets anders?
- De videokaart die ik heb gekozen (Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF) is een van de goedkopere 5070 Tis en goed leverbaar. Zijn er belangrijke verschillen met andere modellen?