Keuze 65inch TV. Focus op beeldkwaliteit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Lynx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:23
Ik zoek een?
65inch TV.

Wat is je budget?
tussen de €1500 en €2500. Ongeveer.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij kijken voornamelijk films en series via diverse streamingsdiensten. Daarnaast af en toe een game spelen op een PS5

Aanvulling en antwoorden op overige vragen.
Er is enorm veel aanbod. Ik zie ook dat er buiten de standaard merken zoals Phillips, Samsung, Sony etc. nu ook veel andere, soms Chinese merken, voorbij komen. Hisense en TLC bijvoorbeeld.

Ik heb al jaren een Phillips OLED POS9002 van 55inch. Deze bevalt goed maar zeker het smart platform gedeelte begint wat traag te worden.

Zoals gezegd kijken wij veel streamingsdiensten. Dat doen we nu via de smartfuncties van de TV maar ik kies liever een TV met super mooi beeld en een losse Apple TV, dan een matige TV die wel een goed smart platform heeft.

Geluid is niet belangrijk. Dat komt altijd via mijn home cinema set.
8K is geen prio. 4K is meer dan prima. Er is amper 8K content en dat zal de komende jaren ook niet veranderen.

In de ochtend schijnt de zon vol in de woonkamer. Maar dan kijken wij amper TV. Dus ik hoef geen rekening te houden met lichtinval.

Ik ben enorm fan van Ambilight. Maar ook hier kies ik liever voor beeldkwaliteit en dan plak ik er zelf wel een losse ambilight setje achter.

Zwart moet zwart zijn. Dan kom je al snel uit bij OLED. Maar misschien dat QLED of iets dergelijks ook voldoet.

Qua afstandsbediening maakt het mij niet veel uit. Ik heb een universele Sofabaton remote.

Als ik bij Ambilight dus Philips blijf dan is de 65OLED809 een optie.
Anders komt de Samsung Neo QLED 65QN90D of Samsung OLED 65S95D ook veel voorbij in de webshop keuze lijstjes.

Als ik een lijst moet maken wat ik belangrijk vind dan kom ik uit op:
Beeldkwaliteit: Zeer belangrijk
Kleuren: Zeer belangrijk
Zwart is zwart: Zeer belangrijk
Audio: Totaal niet belangrijk
Smart platform: Beetje belangrijk
Ambilight: Beetje belangrijk.

Zoveel keuzes. In de winkel is de ene nog mooier dan de andere. Maar dat is geen vergelijk voor in de woonkamer.

Beste antwoord (via I-Lynx op 29-05-2025 12:45)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Wanneer je met beeldkwaliteit en kleuren doelt op een zo neutraal mogelijke weergave dat het dichts bij de creators intent ligt > Panasonic Z95A gevolgd door de Sony A95L.

Met de A95L lever je iets in op accuraatheid vergeleken met de Z95A echter biedt het overall de betere ervaring door het vlotte en wel doordachte UX/ UI, tweede generatie QD-OLED en goede processing/ bouwkwaliteit/ technische ontwerp.

Wanneer je enorme fan bent van Ambilight zou ik niet gaan aanrommelen met een losse setje en de Philips OLED909 kopen met een tweede generatie MLA WOLED paneel. De Pentonic 1000 is, net als bij de A95L snel, kleuren zijn goed afgeteld en het biedt relatief veel HDR impact. De meerprijs die je voor de 909 betaald vergeleken met de 809 is het dubbel waard. Je levert dan iets in qua creators intent echter ga je dit verschil niet zien, tenzij beide TV's naast elkaar in jouw woonkamer staan.

Koop er eventueel een Apple TV bij wanneer GoogleTV/ de Pentonic 1000 om een of andere reden niet bevalt en veel kijkplezier ;).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Wanneer je met beeldkwaliteit en kleuren doelt op een zo neutraal mogelijke weergave dat het dichts bij de creators intent ligt > Panasonic Z95A gevolgd door de Sony A95L.

Met de A95L lever je iets in op accuraatheid vergeleken met de Z95A echter biedt het overall de betere ervaring door het vlotte en wel doordachte UX/ UI, tweede generatie QD-OLED en goede processing/ bouwkwaliteit/ technische ontwerp.

Wanneer je enorme fan bent van Ambilight zou ik niet gaan aanrommelen met een losse setje en de Philips OLED909 kopen met een tweede generatie MLA WOLED paneel. De Pentonic 1000 is, net als bij de A95L snel, kleuren zijn goed afgeteld en het biedt relatief veel HDR impact. De meerprijs die je voor de 909 betaald vergeleken met de 809 is het dubbel waard. Je levert dan iets in qua creators intent echter ga je dit verschil niet zien, tenzij beide TV's naast elkaar in jouw woonkamer staan.

Koop er eventueel een Apple TV bij wanneer GoogleTV/ de Pentonic 1000 om een of andere reden niet bevalt en veel kijkplezier ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckydream
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 22:27
Kijk ook eens naar de Philips 65OLED910 (2025) met de ingebouwde Bowers & Wilkins 3.1 speakers zorgen voor kamervullend, vol geluid met nauwkeurige bassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:10
luckydream schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:46:
Kijk ook eens naar de Philips 65OLED910 (2025) met de ingebouwde Bowers & Wilkins 3.1 speakers zorgen voor kamervullend, vol geluid met nauwkeurige bassen
kijk ook eens naar de topicstart. Daarin staat dat geluid totaal niet belangrijk is. Dus waarom een TV met B&W speakers aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckydream
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 22:27
Dit is de opvolger van de 65OLED909 een mooie bij bijkomstigheid is dat deze een beter geluid heeft zo dat je receiver niet steeds aan moet aan moet zetten ,Waarschijnlijk ook beter beeld kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-09 11:36
Samsung S95F. Beste tv van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Lynx
luckydream schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:47:
Dit is de opvolger van de 65OLED909 een mooie bij bijkomstigheid is dat deze een beter geluid heeft zo dat je receiver niet steeds aan moet aan moet zetten ,Waarschijnlijk ook beter beeld kwaliteit
Ik kon in de specs niet echt verschil vinden tussen de 909 en 910. De 909 heeft zelfs een hogere refreshrate.
Ik zal nog eens verder zoeken naar het verschil.

Geluid is inderdaad niet belangrijk. De receiver staat toch altijd aan. Hooguit zonde als ik een praatprogramma op tv kijk maar dat gebeurt zelden.
Daarnaast is het verschil bijna €1000,-. Dat is nog al wat.

De overige voorstellen ga ik ook nog eens bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-Lynx
Freshouttheoven schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:11:

Na lang wikken en wegen is het toch de 65OLED909 geworden.
Mede dankzij bovenstaande reactie van Freshouttheoven.

De TV is nu een dag in huis en ik heb amper wat aan de basis settings veranderd en het beeld is zeer mooi.
Natuurlijk, niet te veel overdreven kleur.
Helderheid heb ik zelfs wat terug moeten schroeven. Wat een puist licht komt er van af.

Groot voordeel is de game modus. Dat werkt out of de box. Andere merken zullen dat vast ook wel hebben maar voor mij was het een nieuwe feature.

1 nadeel is dat de ondersteuning van mij Sofabaton afstandsbediening nog beperkt is.
Het is niet mogelijk om direct een HDMI ingang te kiezen. Dan moet via een keuzelijst.
Hier zijn wel wat omwegen voor en dat is voorlopig prima.

Allen bedankt voor de reacties.
Pagina: 1