Fiets gekocht , blijkt achteraf als gestolen geregistreerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:33
Allen,

Ik heb deze week een fiets particulier gekocht met alle gegevens zoals graag gezien bij een aankoop als deze.

- factuur met overeenkomende sleutel en framenummers
- 2 sleutels met zoals aangegeven de juiste nummers op de factuur
- reden van verkoop die meer dan juist was
- geen verdacht lage prijs

Geen wolkje aan de lucht en dus de fiets gekocht, nu wil ik vanochtend de fiets toch maar verzekeren want die elektrische fietsen zijn nou eenmaal niet goedkoop en bij het checken van het framenummer zie ik tot verbazing/schrik dat deze als gestolen geregistreerd staat.

Wat moet ik hier in hemelsnaam mee aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:07
Terug naar de verkoper, wil die niets aangifte doen tegen de verkoper. (dit is diefstal/heling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:47
Waar heb je de fiets gekocht? In een fietsenwinkel of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
MikeN schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:47:
Waar heb je de fiets gekocht? In een fietsenwinkel of ergens anders?
Particulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ondanks dat je hem ter goeder trouw hebt gekocht en voor zover ik kan beoordelen niet strafbaar bent: terug naar de verkoper met dit verhaal en je geld terugvragen

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Is dit dan een frauduleuze factuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:47
Ok, civielrechtelijk gezien had de verkoper de fiets waarschijnlijk niet kunnen verkopen. Art. 3:86 lid 1 BW beschermt je hier tegen, omdat je te goeder trouw was. Echter, omdat niet in een fietsenwinkel is gekocht, kan de originele eigenaar nog 3 jaar lang zijn fiets bij je komen opeisen (art. 3:86 lid 3 BW).

Strafrechtelijk had je niet hoeven vermoeden dat van diefstal sprake was en is er daarmee geen sprake van heling. Wel kun je natuurlijk aangifte doen of in ieder geval dit doorgeven aan de politie.

Een handige route lijkt mij om te kijken of je de fiets kan retourneren en geld terug kan krijgen. Als daar niet aan meegewerkt wordt kun je dan altijd nog even verder zien of je de verkoper in rechte wil betrekken cq. aangifte wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
jeroen3 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:58:
Lijkt helemaal in orde te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
MikeN schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:00:
[...]

Ok, civielrechtelijk gezien had de verkoper de fiets waarschijnlijk niet kunnen verkopen. Art. 3:86 lid 1 BW beschermt je hier tegen, omdat je te goeder trouw was. Echter, omdat niet in een fietsenwinkel is gekocht, kan de originele eigenaar nog 3 jaar lang zijn fiets bij je komen opeisen (art. 3:86 lid 3 BW).

Strafrechtelijk had je niet hoeven vermoeden dat van diefstal sprake was en is er daarmee geen sprake van heling. Wel kun je natuurlijk aangifte doen of in ieder geval dit doorgeven aan de politie.

Een handige route lijkt mij om te kijken of je de fiets kan retourneren en geld terug kan krijgen. Als daar niet aan meegewerkt wordt kun je dan altijd nog even verder zien of je de verkoper in rechte wil betrekken cq. aangifte wil doen.
Registratie is van 2021 zie ik.

Zou een registratie ook niet onjuist kunnen zijn? Alles lijkt te kloppen namelijk, anders had ik de fiets niet eens gekocht

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Cardwizard schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:10:
[...]

Lijkt helemaal in orde te zijn
Dan heeft de verkoper eerst de verzekeraar opgelicht, en daarna jou :P Die heeft nu 2x gecashed :N :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wat noem jij "geen verdacht lage prijs"?
Want als deze een stuk lager is dan in de handel gebruikelijk dan had je al een vermoeden kunnen hebben dat er iets niet in de haak was.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Yaksa schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:14:
Wat noem jij "geen verdacht lage prijs"?
Want als deze een stuk lager is dan in de handel gebruikelijk dan had je al een vermoeden kunnen hebben dat er iets niet in de haak was.
De prijs is niet een stuk lager dan in de handel gebruikelijk dus geen verdacht lage prijs, anders vermeld ik zoiets niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vraag de verkoper om een verklaring, wellicht is die er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
RaZ schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:13:
[...]

Dan heeft de verkoper eerst de verzekeraar opgelicht, en daarna jou :P Die heeft nu 2x gecashed :N :P
Precies daar zat ik ook aan te denken, maar dan… ik zit met die registratie.

Ik ga eerst maar een mijn rechtsbijstand inschakelen, kijken wat hun zeggen…..

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Reptielenbrein
Ik heb ooit eens heel wat jaren terug een fiets gekocht via Marktplaats. Normale prijs betaald niets aan de hand verder. Toen ik thuis het framenummer ging checken (had ik terplekke eigenlijk moeten doen) stond deze als gestolen geregistreerd. De verkoper bericht en die gaf aan dat die in het verleden ooit van hun gestolen was geweest en ze hem hadden terug gekregen. De registratie stond er nog steeds op als gestolen. De verkoper wilde niets, want hij was niet gestolen etc. Politie gebeld en verhaal uitgelegd en inderdaad hadden hun hem ooit terug gehad. We waren beide uitgenodigd op het bureau en het is terplekke geregeld. Ze hebben hem als gestolen uit het systeem gehaald. Duurde wel bijna 2 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Wolly schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:20:
Vraag de verkoper om een verklaring, wellicht is die er wel.
Gedaan, originele/nieuwe verkoop is van 2020, waar ik hem van gekocht heb heeft deze in 2021 van de eerste eigenaar gekocht en gecheckt op diefstal wat toen niet het geval was. De registratie is ook van 2021, het lijkt er wel op dat eigenaar nr.1 deze verkocht heeft en als gestolen opgegeven heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptielenbrein
Cardwizard schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:25:
[...]

Gedaan, originele/nieuwe verkoop is van 2020, waar ik hem van gekocht heb heeft deze in 2021 van de eerste eigenaar gekocht en gecheckt op diefstal wat toen niet het geval was. De registratie is ook van 2021, het lijkt er wel op dat eigenaar nr.1 deze verkocht heeft en als gestolen opgegeven heeft.
Je moet terug naar de persoon die hem jou heeft verkocht, en je geld terug eisen. Hij zoekt het dan maar uit met de persoon waar hij hem had gekocht. Als dit slecht afloopt ben je en je geld kwijt en de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Bij particuliere aankoop van dit soort zaken altijd eerst de framenummers e.d. via de mail opvragen.
Dan kun je voorafgaande aan de koop de boel checken.
Een overheidssite zoals Stop Heling is er tenslotte voor gemaakt om dit soort zaken tegen te gaan.
Overigens ook een oproep aan iedereen om altijd aangifte te doen van je gestolen fiets zodat die framenummers in de database komen te staan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:50
Wat een ellende zo, en wat een droeftoeter als je je fiets verkoopt en alsnog bij de verzekering claimt . Ik zou het gesprek aangaan met diegene waar je hem 2e hands van hebt overgenomen, en die moet het dan maar regelen met de initiële verkoper.

En die weet gerust dat hij/zij fout zit hoor , ook na x tijd :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Cardwizard schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:11:
[...]

Registratie is van 2021 zie ik.

Zou een registratie ook niet onjuist kunnen zijn? Alles lijkt te kloppen namelijk, anders had ik de fiets niet eens gekocht
Het kan zijn dat de fiets in het verleden is gestolen, en er toen aangifte van is gedaan. Vermoedelijk is de fiets naderhand teruggevonden, en wellicht niet teruggekoppeld aan de politie, waardoor deze nog altijd als gestolen staat gekenmerkt.

Uiteraard is het ook mogelijk dat de verkopend particulier frauduleus heeft gehandeld en de verzekeraar heeft getild. Dan meld je hem sowieso niet af bij de politie, omdat je dan mogelijk bij de verzekeraar wat uit te leggen hebt.

Check in ieder geval altijd het framenummer zowel https://fdr.rdw.nl, dat is het fietsendiefstalregister van de rdw, en op stopheling.

Er zijn fietsendieven die nieuwe framenummers kunnen genereren/ebikes kunnen omkatten met originele stickers 'die van de vrachtwagen zijn gevallen'. Maar dan komt ie niet als gestolen terug uit welk systeem dan ook.

Je kan navraag doen bij de verkoper, hoe het kan dat de fiets als gestolen geregistreerd staat. Mogelijk kan die hem dan alsnog bij de politie afmelden (of wil die dat dus niet, omdat ie de verzekeraar heeft getild).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:16
Cybersijp schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:45:
Wat een ellende zo, en wat een droeftoeter als je je fiets verkoopt en alsnog bij de verzekering claimt . Ik zou het gesprek aangaan met diegene waar je hem 2e hands van hebt overgenomen, en die moet het dan maar regelen met de initiële verkoper.

En die weet gerust dat hij/zij fout zit hoor , ook na x tijd :)
Eerst de verklaring van de verkoper afwachten, daarna pas oordelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51
Mother_lepard schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:06:
[...]

Eerst de verklaring van de verkoper afwachten, daarna pas oordelen ;)
Hij heeft al een verklaring van de verkoper (eigenaar 2), die aangeeft zelf naar goeder trouw te hebben gehandeld. Zie een paar berichten hierboven. Dus het lijkt erop dat het om eigenaar 1 gaat die de boel oplicht. En daar kan TS (eigenaar 3) lastig verhaal halen, dus hij moet bij de verkoper aankloppen en die moet het dan maar regelen met eigenaar 1.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Cardwizard
De verkoper wil het geld terug geven als ik de fiets terugbreng, de beste manier van handelen denk ik?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reptielenbrein
Cardwizard schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:29:
De verkoper wil het geld terug geven als ik de fiets terugbreng, de beste manier van handelen denk ik?
Absoluut doen, gelijk terug brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:36
Klinkt als verzekeringsfraude. Eigenaar 1 heeft zijn fiets doorverkocht en als gestolen opgegeven.

Edit: spuit elf 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Joris748 op 17-05-2025 20:38 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Cardwizard
Update:

Uitgebreid met de verkoper gesproken, deze woont in Duitsland, hij heeft de politie gebeld en daar is in de systemen niets te zien, ook op een Duitse website om dit te checken zijn er geen resultaten.

Ik heb ook de politie gebeld en die gaan er mee aan de slag, ondertussen sta ik als bewaarder in het systeem en mag de fiets niet terugbrengen of doorverkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Cardwizard schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:34:
Update:

Uitgebreid met de verkoper gesproken, deze woont in Duitsland, hij heeft de politie gebeld en daar is in de systemen niets te zien, ook op een Duitse website om dit te checken zijn er geen resultaten.

Ik heb ook de politie gebeld en die gaan er mee aan de slag, ondertussen sta ik als bewaarder in het systeem en mag de fiets niet terugbrengen of doorverkopen.
Je mag er wel op fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Daar is eigenlijk niets over gezegd, ik ben ondertussen al behoorlijk vaak gebeld en heb bewijzen moeten uploaden, hoor later meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
Cardwizard schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:57:
[...]

Daar is eigenlijk niets over gezegd, ik ben ondertussen al behoorlijk vaak gebeld en heb bewijzen moeten uploaden, hoor later meer
Geld wel terug gehad van de verkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
Reptielenbrein schreef op zondag 18 mei 2025 @ 14:57:
[...]

Geld wel terug gehad van de verkoper?
Gezien hij de fiets nog heeft, lijkt me dat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
henri86 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:07:
[...]

Gezien hij de fiets nog heeft, lijkt me dat niet
Lijkt? volgens mij had de verkoper gezegd als hij de fiets terug bracht hij z'n geld terug kreeg. (waarom de TS/verkoper nu de politie er bij heeft gehaald is voor mij een raadsel. Als dit slecht afloopt is de fiets weg en het geld)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik heb het gevoel dat de verkoper een beetje argwaan kreeg omdat hij echt geen idee had, hij schakelde dus de Duitse politie in, dus heb ik op mijn beurt de Nederlandse politie ingeschakeld, ik moet hier geen ellende van hebben.

Ik wacht wel af hoe het gaat verlopen en wat mijn opties zullen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
Reptielenbrein schreef op zondag 18 mei 2025 @ 19:24:
[...]

Lijkt? volgens mij had de verkoper gezegd als hij de fiets terug bracht hij z'n geld terug kreeg. (waarom de TS/verkoper nu de politie er bij heeft gehaald is voor mij een raadsel. Als dit slecht afloopt is de fiets weg en het geld)
" ondertussen sta ik als bewaarder in het systeem en mag de fiets niet terugbrengen of doorverkopen. "

Acties:
  • +70 Henk 'm!

• Cardwizard
Update, de Politie belde vorige week dat alles afgehandeld is en ik de fiets mag houden, daar werd verder niet op ingegaan. Gevraagd of de registraties verwijderd konden worden en dat is nu ook rond.

Eind goed….. 🚲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ben wel benieuwd of eigenaar 1 nog aan zijn staart getrokken wordt. Maar daar zul je wel niks van mogen weten.

Wel goed gehandeld van TS en eigenaar 2

Ook superslim (maar moreel verwerpelijk) van eigenaar 1 om de fiets in Duitsland te verkopen zodat hij de NL verzekering kan oplichten (systemen zijn niet gekoppeld)…

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 19-06-2025 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:56
FreakNL schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:42:
Ben wel benieuwd of eigenaar 1 nog aan zijn staart getrokken wordt. Maar daar zul je wel niks van mogen weten.

Wel goed gehandeld van TS en eigenaar 2

Ook superslim (maar moreel verwerpelijk) van eigenaar 1 om de fiets in Duitsland te verkopen zodat hij de NL verzekering kan oplichten (systemen zijn niet gekoppeld)…
Nou, inderdaad. Interessant verhaal.
Op papier, als ik het zo lees, een kant en klaar verhaal voor de verzekeraar om een case aan te spannen tegen eigenaar 1.
Op de factuur zou je immers zijn/haar gegevens verwachten. Welke eigenaar 1 wellicht toen ook nodig had voor de verzekering?

Het is natuurlijk alleen superslim als je niet gepakt zou kunnen worden, wat in dit geval dus anders zou kunnen blijken.
Wellicht dat iemand met kennis van het verzekeringswezen hier nog eens een duit in het zakje kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azara
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-09 17:49
jeroen3 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:58:
Nee, factuur geeft de transactie tussen koper en verkoper correct weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azara
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-09 17:49
Cardwizard schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:16:
Update, de Politie belde vorige week dat alles afgehandeld is en ik de fiets mag houden, daar werd verder niet op ingegaan. Gevraagd of de registraties verwijderd konden worden en dat is nu ook rond.

Eind goed….. 🚲
Vermoedelijk heeft de oorspronkelijke eigenaar alweer een fiets gekocht van het verzekeringsgeld. Dan zou hooguit de verzekering jouw fiets terug kunnen KOPEN van jou, want je hebt 'm ter goeder trouw gekocht. Die schiet daar ook niks mee op, wat moet de verzekering met een fiets?
Verzekering en politie kunnen wel via de verkoper het (fiets)pad afgaan van koper - verkoper - dief en daar het verzekeringsgeld claimen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:37
Waarom zou de verzekeraar de fiets willen kopen? Dan zijn ze 2 keer geld kwijt. Technisch gezien denk ik wel dat de fiets eigendom werd van de verzekering op het moment dat zij uitkeerden. Ik geloof dat ik dat in een vergelijkbaar topic over een urban Arrow heb gelezen.

Als uit het politieonderzoek is gebleken dat de verzekering inderdaad ooit is opgelicht waarna de achterovergedrukte fiets is doorverkocht, denk ik dat de verzekeraar gewoon een claim bij de eerste eigenaar legt. De eerste eigenaar zou de fiets terug moeten kopen van de verzekering (+ een vermelding op een zwarte lijst of een strafrechtelijke vervolging).

Mocht het ooit zo gegaan zijn dan is het wel dikke pech voor de eerste eigenaar. Dan probeer je de pakkans te minimaliseren en wordt je alsnog betrapt doordat de fiets een 2e keer wordt doorverkocht. Zo zie je maar dat misdaad niet loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 21:30
Lothlórien schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:44:
Zo zie je maar dat misdaad niet loont.
Ik vrees dat wij het eindresultaat nooit te horen krijgen, maar ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Als je al dit soort fratsen uit haalt ben ik bang dat er verder ook niet zoveel te halen valt, met een beetje pech geeft de verzekering het ook op voordat het geld echt terug is. Een incassobureau is mooi, maar als iemand al dik in de schulden zit wordt de schuld voor veel minder vaak verkocht aan partijen die er nog maar een fractie van hopen terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dus de fiets is verkocht aan een duitser, teruggeclaimd bij de verzekering en dat kwam aan het licht toen de fiets weer terug verkocht werd in Nederland? Niet ver genoeg over de grens verkocht zeker door de originele eigenaar en dief.

Wordt tijd voor een europees systeem om gestolen fietsen te registreren. Ze worden hier met bosjes gestolen met een zogenaamde poolse sleutel (zo noemt de politie het) waarmee je een axa slot in een paar seconden open hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 25-06-2025 07:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
@Marzman ja onbegrijpelijk dat zulke databases niet Europees zijn. Ik geloof er niets van dat mijn fiets gestolen was aangezien ik de originele rekening met correcte nummers erbij had. Dit is voor zover ik beoordelen kan pure oplichting geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 15:10
Cardwizard schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:45:
Allen,

Ik heb deze week een fiets particulier gekocht met alle gegevens zoals graag gezien bij een aankoop als deze.

- factuur met overeenkomende sleutel en framenummers
- 2 sleutels met zoals aangegeven de juiste nummers op de factuur
- reden van verkoop die meer dan juist was
- geen verdacht lage prijs

Geen wolkje aan de lucht en dus de fiets gekocht, nu wil ik vanochtend de fiets toch maar verzekeren want die elektrische fietsen zijn nou eenmaal niet goedkoop en bij het checken van het framenummer zie ik tot verbazing/schrik dat deze als gestolen geregistreerd staat.

Wat moet ik hier in hemelsnaam mee aan?
Kort gezegd aankaarten bij verkopen en geld terug, dan mag hij dit lekker oplossen.

Factuur is mooi, maar deze zijn vrijwel altijd simpel te vervalsen, en betekend in principe niks tenzij je dit kan valideren bij de winkel, misschien nog een tip om dat even te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 15:10
Lothlórien schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:44:
Zo zie je maar dat misdaad niet loont.
Mwah, dan zegt hij ik `weet` van niks, en dan? wordt het bewijzen etc etc, kans dat het onderzoek stop wordt gezet is waarschijnlijk groter dan het doorgaat.

Hoop wel dat degene die opgelicht is, het goed doorzet, persistant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBE
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-09 18:01
Cardwizard schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:59:
@Marzman ja onbegrijpelijk dat zulke databases niet Europees zijn. Ik geloof er niets van dat mijn fiets gestolen was aangezien ik de originele rekening met correcte nummers erbij had. Dit is voor zover ik beoordelen kan pure oplichting geweest.
Domme vraag uit interesse: hoe komt het dat je zeker bent dat de rekening origineel is? Heb je naar de fietsenwinkel/handelaar gebeld om te bevestigen dat zij het in hun systeem terugvinden met dezelfde nummers? Of hoe controleer je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@GoldenBE aanname, originele aankoop bij fietsenwinkel in plaats X met eerste eigenaar uit dezelfde plaats X in Nederland, toen verkocht aan een Duitser waar ik hem weer van heb gekocht, lijkt mij allemaal te toevallig

[ Voor 28% gewijzigd door Cardwizard op 25-06-2025 18:50 ]

Pagina: 1