Verkoop tweedehands auto - betaalde opties op Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik ga een auto zelf verkopen. Ik heb even gezocht en Marktplaats lijkt toch nog wel een van de, zo niet de belangrijkste website hiervoor te zijn. Je betaalt sowieso 35 euro voor een maand. Daarbij heb je nog betaalde promotie waarbij je advertentie beter zichtbaar is. 25 euro extra voor "7 dagen boven de gewone advertenties". Dan heb je ook nog Homepagina-advertentie voor 48 euro:
Je krijgt drie dagen extra aandacht:
Op de homepagina van Marktplaats
Op de categoriepagina van Auto's
Onder bezoekers uit jouw regio
Ik vind 73 euro extra aan opties erg gortig dus ik wil er een kiezen. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met beide. Via de zoekmachines heb ik hier niks over kunnen vinden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Of je doet er gewoon geen een kijkt over 2 weken eens als de interesse matig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
eLScha schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:33:
Of je doet er gewoon geen een kijkt over 2 weken eens als de interesse matig is?
Ik heb gemerkt dat de eerste dagen van een auto verkopen het effectiefst zijn. Daarna ziet iedereen dat hij al een tijdje te koop staat en zwakt de interesse duidelijk af.

Afhankelijk van de prijs van de auto, is het verschil tussen 35 en 60-75 euro niet heel groot. Dat betaal je in de tussentijd wel aan wegenbelasting en verzekering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
XelaRetak schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Ik heb gemerkt dat de eerste dagen van een auto verkopen het effectiefst zijn. Daarna ziet iedereen dat hij al een tijdje te koop staat en zwakt de interesse duidelijk af.

Afhankelijk van de prijs van de auto, is het verschil tussen 35 en 60-75 euro niet heel groot. Dat betaal je in de tussentijd wel aan wegenbelasting en verzekering.
Dat bevestigt dan toch dat aanvullende marketing na een paar dagen interessant is? Eerst op een normale manier erop, weinig interesse? Wat marketing erop (en/of je prijs naar beneden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
XelaRetak schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Dat komt volgens mij gewoon omdat de auto dan nog wat hoger staat en bij veel mensen als nieuwe ad wordt weergegeven.

Niemand boeit het als een auto 2 of 3 weken te koop staat, zoiets gaat pas spelen bij maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:52
Hangt er vanaf wat voor auto. Is het een veelgezocht model, bijvoorbeeld Renault Clio, dan kan het zinvol zijn omdat er veel keuze en veel kopers zijn, en je hiermee net die voorsprong kan hebben op andere advertenties. Is het een incourant model of een waar kopers specifiek op zoeken (bijvoorbeeld een jaren '90 Koreaan respectievelijk een sportieve auto) dan lijkt het me weinig zinvol, die vinden mensen wel als ze de hele lijst doorspitten.

Wanneer ik zelf op een auto zoek, stel ik meestal eerst de filters zo specifiek mogelijk in totdat de lijst resultaten behapbaar is, en mogelijk komen er bepaalde modellen omhoog waar ik niet aan gedacht had, dan zoek ik weer op dat model zonder filters. Juist omdat sites zoals Marktplaats standaard sorteren op basis van wie het meeste uitgeeft aan advertenties ipv wat een goede auto zou kunnen zijn.

Anderzijds, zoals XelaRetak ook zegt, tientjeswerk is niet zo significant op de doorlopende kosten van het bezit van een auto die je eigenlijk niet meer wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Interessante overwegingen. Ik neig nu naar te koop zetten en dan inderdaad een weekje ofzo aanzien. Dan moet ik kijken of die opties dan nog beschikbaar zijn.

En tientjeswerk...kale advertentie is 35 euro, als ik beide opties neem kom ik op 110 euro, dat is best wel geld voor een advertentie :P Als het echt het verschil maakt dan prima, maar dat probeer ik nu dus te achterhalen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Nou, even een update met wat nuttige info. Iemand van Marktplaats vertelde dat het x dagen bovenaan van je advertentie niet achteraf kan. Dat blijkt dus wél te kunnen. En dan heb je ook nog eens 50% korting, ook voor de homepage advertentie! Of dat eenmalig is weet ik niet. Maar je kunt als test een gratis advertentie in een andere categorie plaatsen en kijken of je 50% korting krijgt. Als dat zo is, dan zeer waarschijnlijk ook met een auto-advertentie.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hoeveel kost je auto je per dag als die stil staat?
  • afschrijving
  • mrb
  • verzekering
Alleen bij de A/B segment én goedkopere verzekeringen is dit minder dan een paar euro per dag. Als je hierdoor je auto volgend weekend al kan verkopen t.o.v. dat weekend erna zou het er al bijna uit kunnen.

Mijn 2cts is dat goede foto's erg belangrijk zijn samen met een goede tekst. Die kun je niet meer aanpassen nadat de auto er op staat - dat kan wel, maar mensen met zoekfilters zullen niet nog keer op je advertentie klikken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:51
Marketing bij een auto is een no-brainer. Doen! Je bent veel zichtbaarder en krijgt meer clicks. Wat denk je dat een maandje extra een auto kost? Wegenbelasting, verzekering, afschrijving en je bent een maand dichter bij de kleine of grote beurt. Genoeg kostenposten om je auto zo zichtbaar mogelijk op de site te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Dank voor jullie input. Voor de 70 euro die het me éxtra zou kosten staat de auto met gemak hier nog een maand voor de deur. Maar met 50% korting is dat een ander verhaal :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:51
JT schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:43:
Dank voor jullie input. Voor de 70 euro die het me éxtra zou kosten staat de auto met gemak hier nog een maand voor de deur. Maar met 50% korting is dat een ander verhaal :P
Waar je ook geen rekening mee houdt: dan ben je een maand verder en komt er een potentiële koper. Jij blij: maar wat denk je dat dat doet met jouw onderhandelingspositie? Voor een volgende geinteresseerde mag je misschien nog een maand of misschien langer wachten. Dus je wil eigenlijk die deal maken en dat weet de koper natuurlijk ook en die gaat flink afdingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:09
In plaats direct je auto betaald aan te bieden via marktplaats. Zou je wellicht ook eerst autoscout24.nl kunnen proberen. Deze heeft weer een koppeling met gaspedaal.nl.

Ik hou zelf voornamelijk altijd die website aan als ik een auto zoek. Als er vervolgens geen kopers zijn kun je het dan nog altijd proberen via Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Nu vraag ik me af wat de link is ^^ .
Pagina: 1