Vouwgordijn en jaloezie grotere ketens ervaring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18:52
Hallo allemaal,

We zijn momenteel bezig met het aanschaffen van drie verduisterende vouwgordijnen voor onze slaapkamer. Hiervoor hebben we een offerte opgevraagd bij Kwantum. Omdat de achterkant van de gordijnen zichtbaar is vanuit de woonkamer, hebben we gevraagd of de verduisterende stof gevoerd kan worden met een andere, mooiere stof dan het standaard wit.

Bij Kwantum waarschuwde de medewerker ons echter dat het gordijn door de extra stoflaag stijver wordt, waardoor de plooiing minder mooi kan vallen.

Nu vroeg ik me af: heeft iemand ervaring met verduisterende vouwgordijnen van grotere ketens zoals Kwantum of Leen Bakker?

Daarnaast hebben we ook een offerte laten maken bij een kleinere speciaalzaak. Deze is weliswaar €500 duurder voor ook drie vouwgordijnen, maar zij geven aan dat ze géén probleem ervaren met de soepelheid van de stoffen of de plooiing.

Kortom: we twijfelen nog vanwege de prijs (budget), maar willen ook iets dat er mooi uitziet. Alle ervaringen of tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:38

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Wij hebben inbetweens (vouw) van de Kwantum dus qua voering kan ik je daar niet bij helpen, maar de overgordijnen die we van de Kwantum hebben (extra dik maar ook zonder voering, 100% verduisterend) vallen prima in model. Hebben ze in de winkel geen gevoerde modellen hangen zodat je kunt checken hoe het valt?

Waar ik me meer zorgen om zou maken bij de vouwgordijnen zijn de baleinen. Bij verschillende gordijnen die wij hier hebben hangen steekt regelmatig "de kop" van zo'n ding er uit. Alsof ze de uiteinden van het vouwgordijn niet strak genoeg hebben afgestikt waardoor dat stokje er uit schiet. Dat krijg je er dan vaak wel weer ingefrommeld, maar voor 4 a 500 euro per gordijn had ik wel meer verwacht. Anderzijds is het maar de vraag of dat bij duurdere varianten beter is, is het uiteindelijk "maar" een gordijn, en 400 piek voor een stukje stof vind ik ook al méér dan zat :+

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V