Solaredge batterij laden uit het net

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno1961
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 18-05 11:53
Beste Solar Edge experts

Ik heb thuis de volgende installatie

24 zonnepanelen 9300 WP met solaredge optimizers
1 omvormer solaredge SE10K RWB48BFN4
1 Solaredge batterij 23 kw (5 modules)
a.s maandag stap ik over van een contract van Eneco naar een dynamisch contract van Tibber

zo een hoop informatie maar dan ontbreekt er niets.

Ik het de Tibber app al operationeel en volg de prijzen om proef te draaien
Ik heb de baterij ingesteld op Time of use en de aanvullende kosten leeg gelaten zo ook de BTW omdat dit niet goed werkt
en de negatieve tarief optimalisatie staat aan

Nu zie ik soms dat aan het eind van de middag mijn batterij nog niet volledig vol is en de tarieven beginnen op te lopen
Ik zie mijn batterij wel laden met de zonneenergie maar nooit met de lage tarieven uit het net of bij negatieven tarieven volledig uit het net
ik zie wel dat hij bij negatieve tarieven niets terug leverd aan het net en bij een volle batterij de panelen uitschakeld

is het mogelijk de batterij te laden bij negatieve vanuit het net

arno

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaHW
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-06 11:43
Beste Arno, heb je al antwoorden of suggesties gehad? Want dat lijkt me nu juist de bedoeling van dat dynamisch contract. En terugleveren als Tibeer negatief staat kost je geld toch?

Grt A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-07 15:43
Ik heb trouwens hetzelfde. SolarEdge gaf aan dat hun AI ongeveer acht weken nodig heeft om goed in te leren.
Ik zit nu bij Tibber, maar ik denk erover om over te stappen naar Frank Energie. Die schijnt de aansturing beter te doen, al lees ik daar ook niet alleen maar positieve ervaringen over. Daardoor twijfel ik nog een beetje.