Beste Solar Edge experts
Ik heb thuis de volgende installatie
24 zonnepanelen 9300 WP met solaredge optimizers
1 omvormer solaredge SE10K RWB48BFN4
1 Solaredge batterij 23 kw (5 modules)
a.s maandag stap ik over van een contract van Eneco naar een dynamisch contract van Tibber
zo een hoop informatie maar dan ontbreekt er niets.
Ik het de Tibber app al operationeel en volg de prijzen om proef te draaien
Ik heb de baterij ingesteld op Time of use en de aanvullende kosten leeg gelaten zo ook de BTW omdat dit niet goed werkt
en de negatieve tarief optimalisatie staat aan
Nu zie ik soms dat aan het eind van de middag mijn batterij nog niet volledig vol is en de tarieven beginnen op te lopen
Ik zie mijn batterij wel laden met de zonneenergie maar nooit met de lage tarieven uit het net of bij negatieven tarieven volledig uit het net
ik zie wel dat hij bij negatieve tarieven niets terug leverd aan het net en bij een volle batterij de panelen uitschakeld
is het mogelijk de batterij te laden bij negatieve vanuit het net
arno
...
Ik heb thuis de volgende installatie
24 zonnepanelen 9300 WP met solaredge optimizers
1 omvormer solaredge SE10K RWB48BFN4
1 Solaredge batterij 23 kw (5 modules)
a.s maandag stap ik over van een contract van Eneco naar een dynamisch contract van Tibber
zo een hoop informatie maar dan ontbreekt er niets.
Ik het de Tibber app al operationeel en volg de prijzen om proef te draaien
Ik heb de baterij ingesteld op Time of use en de aanvullende kosten leeg gelaten zo ook de BTW omdat dit niet goed werkt
en de negatieve tarief optimalisatie staat aan
Nu zie ik soms dat aan het eind van de middag mijn batterij nog niet volledig vol is en de tarieven beginnen op te lopen
Ik zie mijn batterij wel laden met de zonneenergie maar nooit met de lage tarieven uit het net of bij negatieven tarieven volledig uit het net
ik zie wel dat hij bij negatieve tarieven niets terug leverd aan het net en bij een volle batterij de panelen uitschakeld
is het mogelijk de batterij te laden bij negatieve vanuit het net
arno
...