Usb kabel draadloos vervangen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-07 00:13
Mijn vraag
Ik zoek iets om de usb kabel te vervangen naar draadloos. De bedoeling is om mijn dualshock 4 draadloos te verbinden met de "PS5". Wacht even met denken van " 7(8)7 dat kan toch gewoon". Ja dat klopt maar ik gebruik Brook FGC2 adapter op PS5 spellen te kunnen spelen met de Dualshock 4 maar dit kan alleen met een kabel. De Dualsense vind ik een rot ding vandaar deze adapter. Dus ik wil eigenlijk iets wat ik in de Dualshock 4 en in de Brook FGC2 en dan een draadloze verbinding heb. Ik snap dat dit een unieke situatie is en dat draadloos misschien niet werkt maar ik wil het wel proberen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dualshock 4 en PS5 + Brook FGC2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op internet maar ik geen goede resultaten. Vooral usb naar wifi resultaten. Waarschijnlijk gebruik ik verkeerde zoekwoorden maar ik kom even niet op andere manieren om te zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
Poging tot samenvatting:

Je hebt je Dualshock 4 console met een kabeltje verbonden aan de Brook FGC2 adapter die je in een USB-poort van je PS5 hebt geplugd, en nu wil je die USB connectie vervangen door een draadloze 'usb-wifi-usb connectie?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
Zoals het nu werkt heb ik een usb kabel in mijn dualshock 4 controller die verbonden is met de Brook FGC2 adapter. En de Brook FGC2 adapter zit in de PS5. Wat ik graag zou willen is dus de usb kabel vervangen door iets draadloos. Dus bijvoorbeeld 2 usb draadloze adapters die met elkaar draadloos verbonden zijn waarvan er 1 in de dualshock controller gaat en 1 in de Brook FGC2 adapter. Het moet dus de USB signaal kunnen verzenden die de controller verstuurd.

Ik wil dit doen omdat ik vandaag op de kabel stond, anders wilde zitten en de kabel kapot trok. Dit wil ik dus proberen te voorkomen door te kijken of dit dus draadloos kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 16:26

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Helaas is er geen perfecte plug-and-play oplossing. De beste kans is een draadloze USB-extender, maar die kan vertraging veroorzaken. Als je bereid bent om te experimenteren, kun je een USB-over-IP-setup proberen (bijv. met een Raspberry Pi), maar dat is complex. Er bestaat geen standaard "USB-naar-draadloos" adapter die dit direct oplost....

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
Bedank voor de reactie Noob_Saibot. Dat is jammer. Ik had echt wel verwacht dat er tegenwoordig wel een snelle kleine draadloze usb mogelijkheid zou zijn. De paar extenders die ik zag waren niet echt goedkoop of klein.

Ik zit nou te denken aan een langere usb kabel en het een beetje om te leiden. Als ik het zo lees op internet zou 5 meter maximaal zijn zonder extenders. Al zie ik ik wel kabels van 10 meter te koop? Ik denk dat ik ongeveer 7 meter nodig zo hebben. Ik zit nou ook te denken aan magnetische aansluiting. Als het dan verkeerd gaan koppelt dit los. Ik zal er nog eens over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:38
Misschien met een Mayflash in je Brook-adapter, geen idee of dat zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:21
hcQd schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:11:
Misschien met een Mayflash in je Brook-adapter, geen idee of dat zou werken.
Ik dacht ook meteen aan een mayflash adapter, die doen als het ware een bedrade controller na. Even opzoeken welke compatibel is met ps4 en daarna ergens van aliexpress of ebay trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
Bedankt voor de tip. Ik zal er straks even beter naar kijken. Ik heb nu even snel gekeken maar ik het ziet er ingewikkeld uit doordat ze verschillende versies uitgebracht hebben. Al lijkt het misschien nu ingewikkelder omdat ik met slaperige ogen kijk en zo naar bed ga. Het lijkt erop dat de meeste versies geen PS5 (games) ondersteuning hebben of iets extra's nodig hebben. Maar ik ga er zeker even beter naar kijken want het zou wel fijn zijn als ik de ps5 games draadloos kon spelen met de dualshock 4.

HikariMisako het gaat om de PS5 en niet de PS4. Ik wil de Dualshock 4 op de PS5 gebruiken maar ook de PS5 games kunnen spelen. Dit houdt Sony helaas tegen terwijl de Dualshock 4 gewoon werkt op de PS5 met PS4 games. Vandaar dat ik de Brook FGC2 heb gekocht. Dan kan je wel de PS5 spellen spelen alleen is dit helaas gern draadloze adapter. De dualsense vind ik gewoon geen fijne controller om langdurig mee te spelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Daoka op 17-05-2025 10:43 ]

Pagina: 1