Soundbar aankoop advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan89
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-05 12:22
Beste forumleden,

Ik heb een aantal maanden geleden een LG G4 77 inch aangeschaft.
Nu denk ik er aan om voor het eerst een soundbar erbij te kopen.
Mijn oog is gevallen op een Sonos arc ultra na meerdere reviews online gekeken en gelezen te hebben.
Nu vraag ik me wel af hoeveel toegevoegde waarde deze soundbar zal hebben.
Eerlijk gezegd vind ik het geluid van de LG G4 prima maar dit kan ook komen door dat ik nog nooit een soundbar heb gehad en dat de vorige tv 20 watt speakers had en deze 60 watt.
Zou ik iets missen of niet?

Alvast bedankt voor de feedback!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Goed geluid voegt, tot in zekere zin, veel meer toe aan de beleving dan beeldkwaliteit. De G4 klinkt aardig wanneer je de vormfactor meerekent maar staat in schril contrast vergeleken met externe audio.

Met een goede soundbar zal de beleving toe nemen en veel beter in balans zijn.

Voor een standalone soundbar klinkt de Sonos Arc Ultra goed, echter is deze imo overpriced. Het blijft tenslotte een soundbar.

Is een standalone soundbar (zonder sub) een harde eis? En waarom kijk/ noem je specifiek enkel de Arc Ultra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan89
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-05 12:22
Freshouttheoven schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:37:
Goed geluid voegt, tot in zekere zin, veel meer toe aan de beleving dan beeldkwaliteit. De G4 klinkt aardig wanneer je de vormfactor meerekent maar staat in schril contrast vergeleken met externe audio.

Met een goede soundbar zal de beleving toe nemen en veel beter in balans zijn.

Voor een standalone soundbar klinkt de Sonos Arc Ultra goed, echter is deze imo overpriced. Het blijft tenslotte een soundbar.

Is een standalone soundbar (zonder sub) een harde eis? En waarom kijk/ noem je specifiek enkel de Arc Ultra?
Een standalone soundbar zou wel de voorkeur hebben dit ivm ruimtegebrek en kleine kinderen.
De Sonos sprak me het meeste aan na meerdere reviews gekeken te hebben vandaar.