Beste Tweakers,
Mijn Ideapad gaming 3 laptop uit 2019 loopt op haar laatste beentjes. Ik heb een beetje budget vrij kunnen maken om wat nieuws te kunnen kopen. Zit erg te twijfelen om zelf wat te bouwen maar ben er ook onzeker in. Heb zelf nog nooit eigen build gemaakt maar wel wat dingen vervangen in verleden in laptops zoals fans, ram, ssd en koelpasta. Dus ik denk dat ik er met wat guides wel uit zou komen uiteindelijk.
Zit al dagen te pielen met wensenlijstjes waar 1080p best buy guides het startpunt zijn maar zie nu toch een prebuilt die mij ook wel heel erg aantrekt. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een degelijk en toekomstbestendig systeem waarmee ik vooral weer lekker soepel op 1080p kan gamen. Ik ben geen hardcore gamer, maar zou graag weer meer willen dan ik nu kan op mijn oude laptop. De games die ik wil spelen zijn:
Maximaal 1200 euro voor nu, later weer budget voor evt upgrades. Liefste rond de 1000 euro.
Heb lang met Best Buy Guide 1080p zitten pielen om die beetje te upgraden maar toen kwam ik deze prebuilt tegen op Bol.com. Zelf bouwen zou mijn eerste keer zijn en durf ik op zich wel aan maar als het voor hetzelfde geld inclusief windows prebuilt kan dan heeft dat wel mijn voorkeur.
FlowUP Game PC 101 - Desktop - Ryzen 7 5700X - NVIDIA RTX 4060TI - 32GB DDR4 - 1 TB SSD - Game PC
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Action/Battletron muis en toetsenbord
Oud Benq 1080p scherm (komt nog wel eens een upgrade maar niet naar 4k ofzo, dus 1440p max)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De build lijkt op papier vrij compleet voor mijn scenario.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen sterke voorkeuren. Ik vind RGB leuk zolang het niet te hysterisch is. Zolang het stil, stabiel en degelijk is, ben ik tevreden. Er zit geen wifi in dus ik denk dat ik daar nog een kaart voor ga inbouwen.
Ga je overklokken?
Nee, verwacht ik niet. Moet eerst leren hoe
Wat verwacht je van ons?[i]
:strip_exif()/f/image/7PMDRt3P9Q142hIGD4X9Sq5L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/knEh5OY6fGaPJYhftx27swC3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PLoI4iBE27FEOCs0ktnYmUoz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FqvAbSuaXMUfKu5dzMiRrbCI.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8314vfGokSPxCNHkbX21kJNc.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/gdNwRtLzEOYJ1oJwPCf90zEl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UPzrNLzjMCgzeN6waldx4d3I.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie meningen.
Mijn Ideapad gaming 3 laptop uit 2019 loopt op haar laatste beentjes. Ik heb een beetje budget vrij kunnen maken om wat nieuws te kunnen kopen. Zit erg te twijfelen om zelf wat te bouwen maar ben er ook onzeker in. Heb zelf nog nooit eigen build gemaakt maar wel wat dingen vervangen in verleden in laptops zoals fans, ram, ssd en koelpasta. Dus ik denk dat ik er met wat guides wel uit zou komen uiteindelijk.
Zit al dagen te pielen met wensenlijstjes waar 1080p best buy guides het startpunt zijn maar zie nu toch een prebuilt die mij ook wel heel erg aantrekt. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een degelijk en toekomstbestendig systeem waarmee ik vooral weer lekker soepel op 1080p kan gamen. Ik ben geen hardcore gamer, maar zou graag weer meer willen dan ik nu kan op mijn oude laptop. De games die ik wil spelen zijn:
- Cities: Skylines 2
- Project Zomboid
- GTA VI zou leuk zijn (hoeft niet op ultra, medium settings zijn prima)
- Browser io games
- YouTube / Netflix
- Wat prutsen met Visual Studio
- Veel browsen, werken in cloud apps en lichte applicaties
Maximaal 1200 euro voor nu, later weer budget voor evt upgrades. Liefste rond de 1000 euro.
Heb lang met Best Buy Guide 1080p zitten pielen om die beetje te upgraden maar toen kwam ik deze prebuilt tegen op Bol.com. Zelf bouwen zou mijn eerste keer zijn en durf ik op zich wel aan maar als het voor hetzelfde geld inclusief windows prebuilt kan dan heeft dat wel mijn voorkeur.
FlowUP Game PC 101 - Desktop - Ryzen 7 5700X - NVIDIA RTX 4060TI - 32GB DDR4 - 1 TB SSD - Game PC
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Action/Battletron muis en toetsenbord
Oud Benq 1080p scherm (komt nog wel eens een upgrade maar niet naar 4k ofzo, dus 1440p max)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De build lijkt op papier vrij compleet voor mijn scenario.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen sterke voorkeuren. Ik vind RGB leuk zolang het niet te hysterisch is. Zolang het stil, stabiel en degelijk is, ben ik tevreden. Er zit geen wifi in dus ik denk dat ik daar nog een kaart voor ga inbouwen.
Ga je overklokken?
Nee, verwacht ik niet. Moet eerst leren hoe
Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden?
- Is dit een leuke instapper voor 1080p gaming, netflixen en wat met visual code prutsen?
- Verkijk ik mij op de prestaties van deze pc?
- Is deze pc lastig te upgraden?
- Is dit een goede deal? Ik denk met mijn leken verstand van wel
.
- Zijn er nog bepaalde zaken waarom deze pc een no go zou zijn?
- Zouden jullie mij dit aanraden of zelf Best Buy Guide 1080p bouwen aanraden?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 135,21 | € 135,21 |
1 | Moederborden | MSI B550M PRO | € 69,- | € 69,- |
1 | Videokaarten | Palit GeForce RTX 4060 Ti Dual | € 0,- | € 0,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Pro (NL, OEM) | € 155,58 | € 155,58 |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L ARGB V2 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF432C16BBAK2/32 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | MSI MAG A650BN | € 58,99 | € 58,99 |
1 | Voedingen | XFX TS 650W 80+ Bronze | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 105,19 | € 105,19 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 523,97 |
:strip_exif()/f/image/7PMDRt3P9Q142hIGD4X9Sq5L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/knEh5OY6fGaPJYhftx27swC3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PLoI4iBE27FEOCs0ktnYmUoz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FqvAbSuaXMUfKu5dzMiRrbCI.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8314vfGokSPxCNHkbX21kJNc.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/gdNwRtLzEOYJ1oJwPCf90zEl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UPzrNLzjMCgzeN6waldx4d3I.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie meningen.