Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvanb
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18-05 11:28
Ik zoek na 10 jaar een nieuwe smartphone

Ik gebruik deze om te surfen, whats appen en foto's te trekken

Wat zoek ik

Android (nog enkele jaren updates)
Budget liefst onder de 500 euro
Esim
Lange batterijduur
Goede camera die kan zoomen
Liefst zo klein en licht mogelijk

Online zie ik het bos door de bomen niet meer en ook alle specificaties van camera's zeggen me weinig. In 10 jaar zijn er ook veel nieuwe merken bijgekomen

Ik zag samsung a56 en mij onbekende honor magic 7 lite. Of moet ik voor een betere camera toch meer uitgeven samsung s24 of xiaomi 14.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De duurdere toestellen onderscheiden zich inderdaad door de betere camera's, en dan met name ook de 2de of 3de camera, zoom, groothoek, e.d. zijn daar beter, dit kun je ook in de reviews lezen.

Echter komende van 10 jaar terug is alles zo ongeveer wel een upgrade op camera gebied.

Kijk ik naar he wens voor een compacte telefoon, dan zijn de de S24 of Xiaomi 14 echt wel de betere keuzes. In de Pricewatch kun je telefoons vergelijken, ook de fysieke maten kun je daarin zien. Midden segment toestellen hebben dikkere randen en zijn zelfs bij hetzelfde formaat scherm toch groter dan hun vlaggenschip broers.
Echter midden segment toestellen zijn vaak ook zuiniger in hun accu is mijn ervaring.

Maar ga vooral ook langs een winkel de telefoons vasthouden en zelf testen.

Ik zou overigens de A56 adviseren, mijn schoonzus heeft deze, en ik heb haar geholpen die te installeren, en was positief verrast door die telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Nothing Phone (3a) Pro vanaf 452 euro

Android (nog enkele jaren updates): 6 jaar beveiligingsupdates en upgrades tot Android 18
Budget liefst onder de 500 euro: vanaf 452 euro
Esim: Ja
Lange batterijduur: Ja, zie review: Nothing Phone 3a en 3a Pro - Eén schot in de roos en één net ernaast
Goede camera die kan zoomen: Goede hoofdcamera en een 3x optische zoom camera
Liefst zo klein en licht mogelijk: Nee, groot en zwaar

Een goedkoper, kleiner en lichter alternatief is de Motorola Edge 50 Neo, maar die heeft een mindere accuduur.

[ Voor 6% gewijzigd door RepareerDroid op 17-05-2025 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 12:21
Ik overweeg zelf nog steeds een pixel 8(a/pro). Vooral vanwege de grootte en langere update garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
https://androidworld.nl/n...tebeleid-van-smartphones/

Heb je dit al gelezen voordat je een telefoon koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je zult toch echt even wat meer vooronderzoek moeten doen. Pak de Pricewatch erbij en filter op de kenmerken die voor jou belangrijk zijn. Lees dan reviews van de toestellen die in dat lijstje verschijnen, en stel dan hier eventueel nog specifieke vragen die je hebt. Wij kunnen je niet vertellen wat je moet kopen, maar we kunnen je wel adviseren als je over specifieke zaken twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwaarde
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 29-06 22:22
Bartvw schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:32:
Ik overweeg zelf nog steeds een pixel 8(a/pro). Vooral vanwege de grootte en langere update garantie.
Ik heb sinds enkele maanden de 8 pro. Ik vind hem wel wat groot, maar voor de foto's bevalt het goed, ook met zoom, kan tot 5x op de lens. Ik laad hem op tot 80% en bij ongeveer 30% laad ik weer op. Daarmee houd ik het twee volledige dagen uit zonder lader. Het is overigens wel met GrapheneOS.

[ Voor 3% gewijzigd door geenwaarde op 03-06-2025 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Een Motorola Edge 50 Neo kost via Motorola zelf nog maar 249 euro voor het 12/512GB-model. Accu had wat groter mogen zijn, maar voor de rest is dat prijstechnisch echt wel een heel mooie deal.

Heb je merkenvoorkeur, geef je wat om Androidschillen en updates, hoeveel geheugen wil je, wat voor type scherm vind je fijn, wat voor processor zoek je, moet 'ie sterk en robuust zijn enzovoort...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1