Ik ben een oude rot, die al een flink aantal keer zijn eigen pc geassembleerd heeft. Mijn kennis en ervaring van de onderdelen in de markt is echter flink ingeroest, en daardoor beroep ik me graag op die van jullie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn systeem primair om te gamen. Daarnaast develop ik ook, dat doe ik met WSL2.
Het gamen wil ik graag nu echt zoveel mogelijk op 4k kunnen doen met als target fps ongeveer 120+.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 3000 euro steken in een nieuwe pc. De assemblage doe ik zelf. Het liefst haal ik zoveel mogelijk onderdelen bij dezelfde webshop om garantie en retourneren te vergemakkelijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu een muismat en headset die ik meeneem. De rest wil ik eigenlijk vervangen. Mijn oude spullen gaan door naar mijn jongste spruit, zodat hij eindelijk ook fatsoenlijk Minecraft met mij en zijn broer kan spelen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een 4k systeem hebben, deze moet stil zijn. Geluid vind ik irritant en kan mijn slapende kinderen wakker maken als ik nog eens wat langer doorga. Ik heb momenteel een 4k scherm, maar deze komt niet voorbij de 60Hz. Een nieuw scherm zou ook ideaal zijn, maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta in principe open voor alle merken, het belangrijkste is eigenlijk kwaliteit, stilheid en performance.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet op een, in hoogte, verstelbaar bureau komen staan. Een grote tower heb ik dus liever niet. En zoals aangegeven, moet hij stil zijn, ook onder load.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat mijn vraag meerledig is. Enerzijds ben ik benieuwd of de keuze van componenten zo verstandig is, anderszijds vraag ik me af of ik ergens goedkopere onderdelen kan inzetten om nog een nieuw 4k scherm binnen de 3000 euro erbij kan plaatsen.
Zelf heb ik voorwerk gedaan op basis van de BBG, andere posts e.d. en op basis van rondzoeken, ik kwam uit op dit:
wenslijst: luceos-202505
Jullie hulp en feedback wordt enorm op prijs gesteld
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn systeem primair om te gamen. Daarnaast develop ik ook, dat doe ik met WSL2.
Het gamen wil ik graag nu echt zoveel mogelijk op 4k kunnen doen met als target fps ongeveer 120+.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 3000 euro steken in een nieuwe pc. De assemblage doe ik zelf. Het liefst haal ik zoveel mogelijk onderdelen bij dezelfde webshop om garantie en retourneren te vergemakkelijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu een muismat en headset die ik meeneem. De rest wil ik eigenlijk vervangen. Mijn oude spullen gaan door naar mijn jongste spruit, zodat hij eindelijk ook fatsoenlijk Minecraft met mij en zijn broer kan spelen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een 4k systeem hebben, deze moet stil zijn. Geluid vind ik irritant en kan mijn slapende kinderen wakker maken als ik nog eens wat langer doorga. Ik heb momenteel een 4k scherm, maar deze komt niet voorbij de 60Hz. Een nieuw scherm zou ook ideaal zijn, maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta in principe open voor alle merken, het belangrijkste is eigenlijk kwaliteit, stilheid en performance.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet op een, in hoogte, verstelbaar bureau komen staan. Een grote tower heb ik dus liever niet. En zoals aangegeven, moet hij stil zijn, ook onder load.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat mijn vraag meerledig is. Enerzijds ben ik benieuwd of de keuze van componenten zo verstandig is, anderszijds vraag ik me af of ik ergens goedkopere onderdelen kan inzetten om nog een nieuw 4k scherm binnen de 3000 euro erbij kan plaatsen.
Zelf heb ik voorwerk gedaan op basis van de BBG, andere posts e.d. en op basis van rondzoeken, ik kwam uit op dit:
wenslijst: luceos-202505
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,90 | € 399,90 |
1 | Moederborden | ASRock B850 Pro RS WiFi | € 188,99 | € 188,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS GeForce RTX 5080 MASTER ICE 16G | € 1.469,90 | € 1.469,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent White RGB TG Clear | € 231,85 | € 231,85 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 - Dual Fan White ARGB Edition | € 53,25 | € 53,25 |
1 | Toetsenborden | Steelseries Apex Pro Gen 3 (Qwerty US) | € 228,- | € 228,- |
1 | Muizen | Razer Basilisk V3 | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV564G600C30K | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GT 850 watt, Zwart | € 99,99 | € 99,99 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 241,90 | € 241,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.151,63 |
Jullie hulp en feedback wordt enorm op prijs gesteld
[ Voor 39% gewijzigd door Luceos op 16-05-2025 19:55 ]