Goedkope laadpaal voor rest energie te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanny
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-05 09:34
Hoi,

Ik ben hier al een tijdje aan het achter zoeken maar de hoeveelheid informatie is niet te overzien...

Mijn probleem / vraag..
Ik heb een bedrijfswagen hybride gekregen met een domme laadkabel. Deze pompt gewoon 2kW in de wagen.. Ik zou dit liever zien dat die bij zonnige dagen enkel de teruggeleverde energie van mijn PV systeem gebruikt, liefst ook niet meer dan dat.

Momenteel lees ik mijn digitale meter uit via de P1 poort en een arduino, en schakel ik hiermee de lader aan en uit bij overschot wat niet ideaal is.

Liever zou ik een regelbare lader hebben die het rest vermogen naar de wagen levert.

Kan er me iemand hiermee op weg helpen? Ook al eens gekeken op 2 de handsites maar ik vind niet direct iets waarvan ik zeker ben dat dit gaat werken...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:13
Hoeveel budget heb je ervoor over?
want je hebt gewoon een smart laadstation nodig voor wat jij zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:36
Het minimum in het laadprotocol is 6A laden, ofwel 1400 watt.
De bandbreedte tussen 1400 en 2000 watt is vrij minimaal, ik zou dus gewoon aan/uit blijven laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanny
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-05 09:34
- Qua budget niet zo veel (200/300 eur max ) . Zoals ik vertel is het een wagen van mijn werkgever. Ik vind het niet erg mijn teveel aan energie er in te stoppen op zonnige dagen, maar om dan nog veel aan een laadpaal uit te geven zonder dat mijn werkgever er in tussen komt. Hij zoet zo al een goede zaak met mijn gratis energie (die anders toch niet veel opbrengt)
Aan de andere kant zijn we aan een batterij aan het denken in de toekomst... Dit spreekt tegen de laadpaal want voor beide gaat er war weining energie zijn... Nu die batterij zal er pas na half 2026 zijn als er budget is.

- 1400w minimum was me niet bekend.. Maar er zijn nu ook momenten dat ik 3400 W injecteer. als ik al een regeling kan doen tussen 1400 en 4000 zou me ook al minder laten injecteren...

Als ik het dus goed begrijp, specs van smart laadstation lezen en zien ofdat het met de P1 smart meter kan praten...