Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teye
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-05 16:50
Gegroet allen,

Bij voorbaat mijn excuses als het niet de bedoeling is de samengestelde desktops voor de best buy guides ter discussie komen te staan, of als deze op andere plekken al uitgebreid gediscussieerd zijn. Voor alle duidelijkheid, met de best buy 1440p guide bedoel ik deze zoals gesteld op moment van schrijven: Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc

Gezien mijn huidige systeem inmiddels 8 jaar oud is en draait op een 1060 zit ik te denken dat het tijd voor een upgrade is. Ik zit echter al jaren niet meer in het IT wereldje, dus geen idee waar ik verstandig aan doe. Als casual gamer hoef ik geen 4K systeem, dus zat ik logischerwijs te denken aan een 1440p systeem. Het gaat mij er maar om dat ik 'nieuwere' games kan spelen, en de komende 8(?) jaar weer redelijk vooruit kan. En om het op safe te spelen dat het allemaal werkt zit ik al een tijdje te kijken naar de 1440p best buy guide.

Maar de opmerkingen bij de guide zijn al ruim een jaar oud, en ik vroeg me af of ik er verstandig aan doe het systeem zoals gesteld in de guide op dit moment te kopen. Of dat er goedkopere alternatieven zijn voor bepaalde onderdelen met eenzelfde prestatie, of dat er juist met een kleine investering redelijk wat prestatiewinst valt te behalen. Of dat ik beter nog even kan wachten omdat er iets nieuws zit aan te komen in dit veld.

Tenslotte nog een andere vraag. Momenteel gebruik ik 2x Samsung U28E590D. Zijn deze nog afdoende voor de build van de guide, of zou ik het nieuwe systeem er onrecht mee aan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 20:38
Bovenaan het artikel staat:

Updates

12-5-2025 We hebben dit advies gecheckt en dit zijn nog altijd onze aanraders.
7-5-2025 We hebben het ASRock B650-moederbord vervangen door een nieuwer B850-model.
7-4-2025 We hebben de bijpassende monitor aangepast.
17-2-2025 We hebben de upgrade-videokaart aangepast naar de Sapphire Pulse wegens prijs en beschikbaarheid van de vorige aanrader.
10-2-2025 We hebben de voeding aangepast naar de Corsair RM650e.
2-12-2024 We hebben de videokaart aangepast naar hetzelfde model van een andere fabrikant omdat de oorspronkelijke kaart niet meer leverbaar is.
25-11-2024 We hebben een andere bijpassende monitor geselecteerd vanwege prijswijzigingen.
7-10-2024 We hebben de ssd vervangen door een sneller exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:10
Je kan ook nog steeds prima spelen op 1080p. Dan hoef je vooral niet zo diep in de portomonnee te gaan voor de videokaart. Je zal het beste even zelf kunnen overwegen welke resolutie je echt wil gaan aanhouden en dan de bijbehorende BBG erbij pakken. Ik zelf speel nu op 1440p en zou gewoon niet naar 4K toe willen. Afhankelijk van het type spel zou ik zelfs terug naar 1080p geen straf vinden.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+