En ook @
CLB , deze dubbele foto's zijn (semi) automatisch binnengekomen. We kennen Icecat die we gebruiken voor het snel kunnen toevoegen van productdata, in principe is dat 1x binnenhalen en we maken daar een product van met mooie specificaties.
Voor afbeeldingen hebben we daarnaast nog een ander proces lopen, dat ook kijkt naar (nieuwe) afbeeldingen via Icecat, deze worden weer gematcht met producten bij ons. Het idee erachter is dat we vaak producten toevoegen waar op het moment van verwerken nog geen (goede) afbeeldingen beschikbaar zijn, of heel beperkt. Deze worden dan later 'aangevuld', waarbij het proces bewust heel simpel is gehouden: een collega loopt eens in de zoveel tijd de nieuwste afbeeldingen langs, vinkt uit wat we niet willen hebben en drukt op opslaan. Hoewel je in theorie kan doorklikken naar het product in kwestie en kan checken of de afbeeldingen die binnenkomen, al dan niet dubbel zijn, maakt dit het proces alleen maar tijdrovender.
Het is dus voor ons dweilen met de kraan open om achteraf weer alles weg te halen. Het is superstom, maar dat is hoe het proces nu eenmaal werkt, zonder dat het onevenredig veel tijd kost. Het is iets wat mij al langer is opgevallen en en zijn enkele categorieën waar dit probleem veel minder groot is, zoals videokaarten, maar ook tv's en smartphones. En het uiteindelijk averechts werkt, doordat image-galleries ineens onnodig groot worden. Dus iets als een feature waardoor voor een product of categorie op deze manier geen extra afbeeldingen binnenkomen, zou denk ik al een heel stuk schelen. Ik zet het op de lijst om te bespreken