[PW] Tweakers product/foto'sverbetering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18-09 14:42
Ik zie best wel vaak, of verkeerde foto's of heel veel dubbel. Dit is vaak best verwarrend en die wil ik altijd graag melden om de pw de verbeteren. Vandaar in overleg met Glaanie even een topic zodat ik en andere dit kan aangeven.

[ Voor 3% gewijzigd door TheProst op 30-05-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Mooijekind, kan jij hiernaar kijken? Thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00

Mooijekind

Manager Product Content
Ik ga er van de week even doorheen om alles correct neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
Bij de MSI 5080 OC zijn er paar foto's dubbel:
uitvoering: MSI GeForce RTX 5080 16G VENTUS 3X OC PLUS

Bi jde Zotac de doos foto dubbel:
uitvoering: Zotac Gaming GeForce RTX 5080 SOLID
De witte fariant alles dubbel:
uitvoering: Zotac Gaming GeForce RTX 5080 SOLID OC White Edition

PNY 5080 bijna alle foto's dubbel bij elke uitvoering
uitvoering: PNY GeForce RTX 5080 Overclocked

MSI heeft eerste 3 foto's dubbel.
uitvoering: MSI GeForce RTX 5080 16G INSPIRE 3X OC

[ Voor 72% gewijzigd door TheProst op 30-05-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inhakend: die dubbele afbeeldingen: heeft dat niet te maken met bestandsformaat / -container die verschillen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

TheProst schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:58:
Bij de MSI 5080 OC zijn er paar foto's dubbel:
uitvoering: MSI GeForce RTX 5080 16G VENTUS 3X OC PLUS

Bi jde Zotac de doos foto dubbel:
uitvoering: Zotac Gaming GeForce RTX 5080 SOLID
De witte fariant alles dubbel:
uitvoering: Zotac Gaming GeForce RTX 5080 SOLID OC White Edition

PNY 5080 bijna alle foto's dubbel bij elke uitvoering
uitvoering: PNY GeForce RTX 5080 Overclocked

MSI heeft eerste 3 foto's dubbel.
uitvoering: MSI GeForce RTX 5080 16G INSPIRE 3X OC
En ook @CLB , deze dubbele foto's zijn (semi) automatisch binnengekomen. We kennen Icecat die we gebruiken voor het snel kunnen toevoegen van productdata, in principe is dat 1x binnenhalen en we maken daar een product van met mooie specificaties.

Voor afbeeldingen hebben we daarnaast nog een ander proces lopen, dat ook kijkt naar (nieuwe) afbeeldingen via Icecat, deze worden weer gematcht met producten bij ons. Het idee erachter is dat we vaak producten toevoegen waar op het moment van verwerken nog geen (goede) afbeeldingen beschikbaar zijn, of heel beperkt. Deze worden dan later 'aangevuld', waarbij het proces bewust heel simpel is gehouden: een collega loopt eens in de zoveel tijd de nieuwste afbeeldingen langs, vinkt uit wat we niet willen hebben en drukt op opslaan. Hoewel je in theorie kan doorklikken naar het product in kwestie en kan checken of de afbeeldingen die binnenkomen, al dan niet dubbel zijn, maakt dit het proces alleen maar tijdrovender.

Het is dus voor ons dweilen met de kraan open om achteraf weer alles weg te halen. Het is superstom, maar dat is hoe het proces nu eenmaal werkt, zonder dat het onevenredig veel tijd kost. Het is iets wat mij al langer is opgevallen en en zijn enkele categorieën waar dit probleem veel minder groot is, zoals videokaarten, maar ook tv's en smartphones. En het uiteindelijk averechts werkt, doordat image-galleries ineens onnodig groot worden. Dus iets als een feature waardoor voor een product of categorie op deze manier geen extra afbeeldingen binnenkomen, zou denk ik al een heel stuk schelen. Ik zet het op de lijst om te bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Mooijekind Heeft dit topic dan zijn nut?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
Zeker, omdat het ook voorkomt dat Icecat initieel verkeerde images krijgt vanuit de fabrikant. Zoals dus met de processors als voorbeeld. Als een hele serie verkeerd staat is het handig om het op deze manier aan te geven.

Qua dubbele komen er alleen nieuwe images vanuit Icecat als daar daadwerkelijk wijzigingen zijn geweest in het image bij Icecat en dat gebeurt gelukkig niet continue. Dus ook daar is het zinnig. Wij kijken ondertussen of we dit op een andere manier kunnen aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
Weliswaar geen videokaart maar afbeelding bij dit product is stuk: uitvoering: Moccamaster KBG Select Matzwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Zoals gezegd, doen voor nu even niks met dubbele plaatjes. Als tegen de tijd de functionalist van het automatisch importeren is aangepast zoals wij dat graag zien, kunnen we een rondje doen en alsnog ontdubbelen. Maar voor nu is er een kans dat de plaatjes net zo hard terugkomen.
Nielson schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:13:
Weliswaar geen videokaart maar afbeelding bij dit product is stuk: uitvoering: Moccamaster KBG Select Matzwart
Niet zo zeer stuk, gewoon helemaal geen plaatje :p Fixed in ieder geval :) Voor een enkele melding kan je trouwens prima het meldpunt gebruiken, onderaan de specs op het tabblad Kenmerken vind je een knop "Verbeter productgegevens". Je kan meldingen over plaatjes dan in het Opmerkingenveld plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
Qua dubbele komen er alleen nieuwe images vanuit Icecat als daar daadwerkelijk wijzigingen zijn geweest in het image bij Icecat en dat gebeurt gelukkig niet continue. Dus ook daar is het zinnig. Wij kijken ondertussen of we dit op een andere manier kunnen aanpakken.
@Glaanie dacht dat @Mooijekind zei dat qua dubbel ook nog zin had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
uitvoering: AMD Ryzen 3 5300G Tray foto is een AM5 CPU ipv een AM4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
@TheProst Even intern overlegd over hoe we hetr probleem aanvliegen en dubbele mogen nog steeds worden doorgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Dank, deze zijn ontdubbeld!

En goed om te weten, is dat de functie die soms onterecht extra afbeeldingen toevoegde, inmiddels is aangepast. Deze voegt alleen maar plaatjes toe bij nieuwe producten die in onze wachtrij staan. Als een product actief is (dus zichtbaar in de Pricewatch), wordt er niet meer automatisch nieuwe plaatjes toegevoegd. Dus als we nu wat wegsnoeien, blijft het weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
Glaanie schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:10:
[...]

Dank, deze zijn ontdubbeld!

En goed om te weten, is dat de functie die soms onterecht extra afbeeldingen toevoegde, inmiddels is aangepast. Deze voegt alleen maar plaatjes toe bij nieuwe producten die in onze wachtrij staan. Als een product actief is (dus zichtbaar in de Pricewatch), wordt er niet meer automatisch nieuwe plaatjes toegevoegd. Dus als we nu wat wegsnoeien, blijft het weg :)
Dat is inderdaad goed om te weten. Tevens ook heel fijn voor jullie. Op naar een vooruit zicht dat straks alles perfect staat en blijft staan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
Of ik wordt gek of blind. Maar dacht dat bij die CPU ook een foto stond met de CPU en dan met Ryzen 9000 seires als tekst erbij. Vandaar 1 onnodig omdat het dubbel op is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

TheProst schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:45:
Of ik wordt gek of blind. Maar dacht dat bij die CPU ook een foto stond met de CPU en dan met Ryzen 9000 seires als tekst erbij. Vandaar 1 onnodig omdat het dubbel op is.
Ah ik zie nu dat je de link van de boxed versie erboven had gezet, mogelijk had ik bij het bewerken van die versie, ook gelijk de Tray aangepast en ben ik daarna verder gaan klikken in je lijst. Maar had ik de wijziging dus stiekem zelf al gedaan :P Na ja, maakt niet uit, als het nu maar goed staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
Laten we het hopen, dan wordt ik dus niet gek of blind :D. Dankjewel voor het goed zetten.
Pagina: 1