Problemen met Prime en TuneIn via Delta Glasvzel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerarium
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:24
In bezit van Delta fiber (cgnat uitgeschakeld).

Denon versterker waarbij TuneIn internetradio niet werkt, kan stream niet starten
Android TV (1x chromecast, 1x built-in TV) icm Amazon Prime Video app kan stream ook niet starten.
Foutmelding 28, verbindingsfout.

Al veel zaken zelf gecontroleerd en geprobeerd.
Alle interne apparatuur (switches/access points) uitgesloten door rechtstreeks op Nokia modem te verbinden, zowel via UTP als WiFi. Google DNS geprobeerd ipv provider DNS.

Firewall / attack protection al eens uitgeschakeld. Geen succes.

Gebruik ik echter mijn Tel hotspot, danwel een netgear router met 4G wan verbinding, dan werkt het meteen wel.
Het maakt dan geen verschil of ik via UTP of WiFi verbind.

Dit euvel laat zich erg lastig uitleggen aan klantenservice. Feit dat spullen functioneren op transparante (4G) internetverbinding zegt mij echter dat het toch echt in verbinding Delta zit. Meerdere mensen toevallig ervaring hiermee? Suggesties?

Andere diensten als Spotify en netflix werken wel prima!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 18:30
Heb je een mogelijkheid ergens een packet capture (dmv Wireshark of iets dergelijks) te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerarium
Kan wel proberen... ik denk dat mijn kleine switch naast tv (netgear managed) port mirroring ondersteund, dus zou verkeer moeten kunnen monitoren.
Wireshark ken ik wel, maar mijn kennis schiet vrees ik te kort om een juiste analyse te doen.
Kan even proberen wat ik zie...

[ Voor 8% gewijzigd door Aerarium op 16-05-2025 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerarium
Aerarium schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:04:
Kan wel proberen... ik denk dat mijn kleine switch naast tv (netgear managed) port mirroring ondersteund, dus zou verkeer moeten kunnen monitoren.
Wireshark ken ik wel, maar mijn kennis schiet vrees ik te kort om een juiste analyse te doen.
Krijg zo'n bak data... voor mij niet te behappen. Wel een beetje gestoeid met source ip-filter, maar dan zie ik niet waar ik op moet letten. Zeker niet met IPv6 data erdoorheen, voor mij een brug te ver helaas.

Als iemand mij op goede spoor kan zetten heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens met je multicast instellingen gespeeld? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerarium
The Eagle schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:39:
Al eens met je multicast instellingen gespeeld? :)
Jazeker, maar er is niks in te stellen op Nokia modem, bij rechtstreekse verbinding m.i. dus niet van toepassing of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als je iets wil zien in de packet capture dan heb je enig idee nodig wat er zou moeten gebeuren.

Mogelijk kun je er wel een dns verzoek uit halen naar de stream. En dan proberen wat er gebeurt als je die zelf probeert te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aerarium schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:45:
[...]

Jazeker, maar er is niks in te stellen op Nokia modem, bij rechtstreekse verbinding m.i. dus niet van toepassing of heb ik het mis?
Dat ligt er aan of dat het probleem is of niet, maar dat kun je nu niet uitsluiten ;)

Heb je al eens geprobeerd er een eigen router voor te zetten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerarium
The Eagle schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:31:
[...]

Dat ligt er aan of dat het probleem is of niet, maar dat kun je nu niet uitsluiten ;)

Heb je al eens geprobeerd er een eigen router voor te zetten?
Bij gebruik van 4g router via utp (netgear m1) werkt het wel gewoon. Durf dus wel te stellen dat het misgaat in delta verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:45

TommieW

Numa numa.

Aerarium schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:04:
Misschien dat ik er overheen lees, maar heb je het ook geprobeerd zonder deze switch? Of zat deze er bij de test met het 4G modem ook tussen?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerarium
Had eigenlijk de hoop lotgenoten te treffen, en of iemand al een bekende oplossing zou weten.
Situatie is dus delta fiber (cgnat uit) icm denon receiver en/of android tv met primevideo... (Built in en via Chromecast Android TV)
Ticket loopt intussen ook bij Delta, doorgezet naar technische afdeling.
Ik heb trouwens een XS-2426G-B nokia modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerarium
TommieW schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:47:
[...]

Misschien dat ik er overheen lees, maar heb je het ook geprobeerd zonder deze switch? Of zat deze er bij de test met het 4G modem ook tussen?
Beide geprobeerd, op 4G met en zonder switch ertussen geen problemen. Switch is uitgesloten.
Test op nokia modem via wifi en rechtstreeks via utp direct op modem.
Pagina: 1