Sony introduceert WH-1000XM6-koptelefoon met verbeterde…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-06 10:59
Artikel: nieuws: Sony introduceert WH-1000XM6-koptelefoon met verbeterde noisecancelling
Auteur: @EvelineM

In het artikel wordt de term 'koptelefoon' gebruikt, waar het bij de Pricewatch 'Hoofdtelefoons' heet. In een ander artikel van dit product wordt het zelfs door elkaar gebruikt. (heb ik daar ook aangemerkt)
review: Sony WH-1000XM6 - Iets beter, veel duurder

En in een eerder artikel over het uitlekken wordt het een hoofdtelefoon genoemd:
nieuws: Gelekte foto’s en specs Sony WH-1000XM6-hoofdtelefoon duiken op

Gezien het in de Pricewatch een hoofdtelefoon heet, is het misschien handig om het overal zo te noemen. (of overal koptelefoon, maar niet door elkaar. Oogt wat rommelig :) )

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvelineM
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 16:53

EvelineM

Nieuwsredacteur
Hoi!

Interessante opmerking. Op zich snap ik je, maar vaak leer je als auteur juist aan op zo nu en dan synoniemen te gebruiken, zodat je niet constant hetzelfde woord terug ziet komen. Dat kan namelijk erg vervelend lezen. Waarschijnlijk is dat de reden dat we nogal eens wisselen tussen de benaming. Al geef ik toe dat ik het vrij onbewust doe ;).

Ik vind het een mooie voor de eindredactie: zouden we dit overal hetzelfde moeten noemen? Of liever toch de afwisseling? @Marger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-06 10:59
:)
Het zou al heel wat zijn als het in elk geval in dezelfde alinea hetzelfde blijft, dus niet zoals in het andere artikel:
review: Sony WH-1000XM6 - Iets beter, veel duurder
Naast de WH-1000XM6 hebben we verschillende andere recente hoofdtelefoons meegenomen in de test, om je een beeld te kunnen geven van de prestaties van Sony's nieuwste model ten opzichte van andere high-end noisecancellinghoofdtelefoons. We beginnen met een nieuwe serie grafieken, die van de gemiddelde demping per frequentiebereik. We trekken het geluidsniveau dat wordt gemeten met de koptelefoon op het testhoofd af van het geluidsniveau dat we meten met het hoofd zonder iets erop. We middelen de demping vervolgens voor lage tonen (20-200Hz), middentonen (200-2000Hz) en hoge tonen (2000-20.000Hz). Merk op dat actieve noisecancellation vooral actief is in het lagere bereik en een deel van het middenbereik; de demping voor hoge tonen is vooral afhankelijk van het geluid dat de koptelefoon tegenhoudt als hij simpelweg op de oren zit.
Mijn 2 centjes: Voor mij leest het heel gek wanneer het door elkaar staat.

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Zie Marger in "Sony WH-1000XM6 - Iets beter, veel duurder". Inderdaad zal het niet voor iedereen op dezelfde manier even prettig zijn om te lezen, maar woordvariatie werkt voor veel mensen juist wél beter om een tekst makkelijk te kunnen lezen.