Excel 365 webversie: Lint altijd weergeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het lijkt zo simpel, maar ik kom er niet uit en erger me dagelijks.

Ik gebruik op mijn werk een simpel Excel sheet om een overzicht te behouden en zorgen dat dat prijs klopt.
Niks lastig, alleen wat namen en de inkoop en verkoop prijs kijken of het optelt.

Mijn voorkeur gaat uit naar de webversie via ons sharepoint omdat ik de indruk heb dat de zoekfunctie daar beter werkt en de browser die we gebruiken is Firefox.

Nu ik moet sinds een paar weken elke ochtend opnieuw het lint vastzetten omdat het standaard is ingeklapt. Je zou verwachten dat hij die instelling onthoud de volgende dag dat je excel weer opent maar helaas.

Is daar een instelling voor welke ik over het hoofd zie, dat hij permanent weer vast zit, moet ik een andere browser gaan gebruiken, is het een beveiliging instelling (die zijn wat aangescherpt in office onlangs) of zie ik iets anders over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-10 14:42

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

En met "het lint vastzetten" bedoel je met rechts op je uitgeklapte lint klikken en dan het vinkje uitzetten (lint inklappen)?

Maar deze instelling (vinkje aan of uit) wordt bij mij wel automatisch opgeslagen (, maar ik werk met lokale bestanden).
Misschien dat iemand jouw sharepoint versie ook heeft openstaan en dus niet wegschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Op mijn pc gebeurt het ook wel eens dat bij openen van Excel het lint is ingeklapt zonder dat ik daar opdracht voor heb gegeven, maar niet elke keer. Zoals hierboven al is gemeld kun je - door op een open plaats in het lint (of in de 'werkbalk snelle toegang') op de rechtermuisknop te klikken - een vinkje plaatsen bij de opdracht "Het lint samenvouwen" of dat vinkje weghalen. Dat is althans in mijn Excel (versie 2024) zo, of dat in de online-versie van Excel ook zo is weet ik niet. Als je het prettig vindt om die opdracht altijd zichtbaar en onmiddellijk beschikbaar te hebben, zou je die kunnen toevoegen aan de 'Werkbalk snelle toegang' (de werkbalk die je naar believen boven of onder het lint kunt weergeven).
Om die opdracht aan die werkbalk toe te voegen, klik in de 'Werkbalk snelle toegang' uiterst rechts op het pijltje-naar-beneden en kies vervolgens: "Meer opdrachten". Kies dan onder de tekst "Kies opdrachten uit:" -> "Alle opdrachten", selecteer dan daaronder "Het lint samenvouwen" en klik rechts daarvan op "Toevoegen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
GRDavies75 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:38:
En met "het lint vastzetten" bedoel je met rechts op je uitgeklapte lint klikken en dan het vinkje uitzetten (lint inklappen)?
Nee, als je boven het lint hangt met je muis klapt het uit, helemaal rechts staat er dan een pijltje naar beneden en als je daarop klikt heb je de optie "lint vastzetten". Dat blijft dan goed voor de dag.
Maar dat moet je dus elke dag doen. Ik ga binnenkort eens testen met een andere browser, ik vermoed dat dat scheelt.