Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jits
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16-05 11:35
Mijn opstelling thuis is:
2 monitoren van Phillips aangesloten op mijn lenovo desktop. Nu heb ik een nieuwe Surface pro 10 2 in 1 gekregen die ik ook( liefst zonder te veel kabels) aan wil sluiten op die 2 schermen.
Maar hoe doe ik dat? Wat heb ik dan nodig?

Scherm 1 - heeft poorten: HDMI - D-sub en DVI en ik gebruik nu de D-sub naar de desktop.
Scherm 2 - heeft poorten HDMI - D-Sub en DVI en ik gebruik nu de HDMI naar de desktop.
Desktop heeft 1 HDMI ingang en 1 VGA ingang, die dus nu bezet zijn. Geen USB C ingangen.

Mijn Surface pro 10 heeft USB - C ingang.

Op het werk sluit ik deze makkelijk aan op zo'n breed scherm met die USB-C en dacht eraan om dan maar zo'n scherm te kopen. Zonde voor de opstelling die ik nu heb. Maar een eventuele optie.

Mijn vraag is eigenlijk hoe ik de Surface ook op de 2 schermen krijg naast de desktop?

1) via de bestaande schermen? Wat heb ik dan nodig?
2) via een nieuw breed scherm, welke zou ik dan nodig zijn voor zowel desktop als Surface?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-06 16:24
De term waarop je moet zoeken is een KVM.
Maar dat is icm USB-C wel wat minder gebruikelijk (nog).

Iedere USB-C monitor zou prima moeten zijn, let er wel op dat er genoeg Watt PD (Power Delivery) is, zodat je Surface ook opgeladen wordt.

De USB-C monitor sluit je op je desktop aan via HDMI of DisplayPort. En het scherm stel je in zodat deze automatisch de actieve input kiest.

Tenslotte, check even bij je werkgever of je niet een vergoeding kan krijgen, vaak is wel iets voor inrichting van je thuiswerkplek.