Kapotte headset laten maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 07:58
Ik heb een BeyernDynamic MMX300. Deze is nu net buiten garantie en het rechteroor geeft geen geluid meer. Bij BD heb ik desondanks geprobeerd, maar die wil niets doen. Dus nu op zoek naar een reparateur. Maar elke die ik tot nu toe geprobeerd heb repareert geen headsets. Word er een beetje radeloos van. Heeft iemand een goede tip welke bedrijf dat wel doet? Bij voorkeur in de buurt van Almere en anders opsturen natuurlijk ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:43

Croga

The Unreasonable Man

Waar heb je hem gekocht?....

Uiteindelijk is dat de partij met wie je een contract hebt en daarmee ook de partij die moet garanderen dat hij nog een tijdje gerepareerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@Upbeat78
Om te beginnen moet je je garantie claimen bij de verkoper en niet bij de fabrikant. Sommige fabrikanten zijn super relaxt maar de meeste doen alleen iets voor je binnen de garantietermijn.
Als consument heb je recht op een conform product en dat is meestal langer dan die 2 jaar wettelijke garantie.

Maar in dit geval gaat het om een koptelefoon en daar is op papier de levensduur niet veel langer dan die 2 jaar. Helaas wordt een koptelefoon als een soort van verbruiksartikel gezien, helemaal door die oplaadbare oordopjes.

Ga sowieso geen geld uitgeven aan een reparateur, tenzij die maar een paar tientjes kost. Voor 200 euro koop je een nieuwe koptelefoon met weer garantie. Zou dan alleen niet meer een BD kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 07:58
Ik ga nog wel kijken, maar vrees dat inmiddels die garantie ook wel verkeken is. Ga nog wel even zoeken en proberen. Misschien kunnen zij nog iets betekenen.

Ik denk en hoop dat het gewoon er een draadje los zit. Ik vond ergens anders een topic waar meerdere mensen dezelfde storing aan hun BD hebben.

Zeg maar 300 euro. Dus ik vind een reparatie van 50 euro dan prima. Zelfs 100 euro. De headset (geluid) ben ik zeer tevreden over. En een headset met wat ik zocht was ook een flinke speurtocht. Dus liever even geen andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Één zijde kapot klinkt als kabelbreuk. Dat is meestal een gebruikersfout. Op garantie heb je dan geen recht.

Gelukkig is zoiets niet moeilijk om te repareren, als de hoofdtelefoon zonder schade is te openen. Je zou het eens kunnen proberen bij een repair cafe of een bedrijf dat telefoons repareert.

Youtube staat vol met filmpjes hoe zoiets moet:
https://www.youtube.com/r...dynamic+cable+replacement

[ Voor 22% gewijzigd door TBTL op 16-05-2025 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:08
TBTL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:12:
Één zijde kapot klinkt als kabelbreuk. Dat is meestal een gebruikersfout. Op garantie heb je dan geen recht.

Gelukkig is zoiets niet moeilijk om te repareren, als de hoofdtelefoon zonder schade is te openen. Je zou het eens kunnen proberen bij een repair cafe of een bedrijf dat telefoons repareert.

Youtube staat vol met filmpjes hoe zoiets moet:
https://www.youtube.com/r...dynamic+cable+replacement
Dit is natuurlijk onzin, als de bedrading intern zit en breekt kan je daar niks aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:01
Ik had ook een kapotte Beyerdynamic en deze via de officiële site aangemeld voor reparatie. Daarbij ben ik doorgestuurd naar een partij in Duitsland (Hemion GmbH) welke deze repareert. Dit zou een officiële service partner moeten zijn van Beyerdynamic.

Reparatie was netjes afgehandeld en had de koptelefoon relatief snel terug. Het was achteraf ook een kapotte kabel, al dacht ik eerst een driver (precies het zelfde probleem wat jij hebt). Het koste me uiteindelijk incl verzenden iets van € 60-€70

[ Voor 4% gewijzigd door Woutje34 op 20-05-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04
Woutje34 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:34:
Ik had ook een kapotte Beyerdynamic en deze via de officiële site aangemeld voor reparatie. Daarbij ben ik doorgestuurd naar een partij in Duitsland (Hemion GmbH) welke deze repareert. Dit zou een officiële service partner moeten zijn van Beyerdynamic.

Reparatie was netjes afgehandeld en had de koptelefoon relatief snel terug. Het was achteraf ook een kapotte kabel, al dacht ik eerst een driver (precies het zelfde probleem wat jij hebt). Het koste me uiteindelijk incl verzenden iets van € 60-€70
Soortgelijk ging het ook met mijn AKGs. Buiten de garantieperiode om heb ik AKG direct gecontacteerd en zij stuurden me dan een "authorized" reparateur.

@Upbeat78 Kan je wellicht ook proberen met Beyerdynamic.

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1