Het grote Myst 3 topic

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb sinds dit weekend myst3! ziet er erg mooi uit. Ik dacht dat het misschien wel handig zou zijn om deze topic te maken voor mensen die vast zitten. Ik heb hem zelf nog niet erg lang gespeelt dus ben niet erg ver. Ik zit op in de eerst age en heb met die lantarens bezig

brabrabrabra...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
Belachelijk zo laat als dat spel uitkomt in Nederland. Ik heb het way back in mei of juni uit de VS gehaald. En half juli hadden ze het al in Duitsland.

Maar to the point: mooi spel, goede engine, beetje terug naar de roots (meer Myst, minder Riven), puzzels daarom dus wat makkelijker.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Moet het nog gaan spelen...
ik ben benieuwd :)

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Dit topic is idd zo groot als in de titel...GEWELDIG!!! ;)
Mischien is Myst minder populair op dit moment?!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:47

Ankh

|true

ik heb het spel al een hele tijd... echt vet kewl :D

[psst]
nog niet erg groot :D
[/psst]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

wat een groot topic :)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 20:29

Bene

list incomprehension

Hij is erg, erg goed. Ik zit nu vast in de kamer met drie telescopen waar ik de figuren gelijk moet zetten met de vormen in de "tusks". Ik zie die kraaltjes meedraaien maar hoe kun je die in hemelsnaam PRECIES goed zetten met de kralen in de betreffende tusks zelf? Da's millimeter werk!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-01 10:33
<spoil>

en zijn jammergenoeg al zoveel walkthroughs te vinden over het gehele net....
:(

</spoil>

Overigens is het spel jammerlijk makkelijk. Ik hoop dat ze met de volgende release iets meer tijd besteden aan mogelijke gameuren voor de gamer...

<offtopic>
nee, geef mij nu Mystery of the Druids maar. Megacool spel! (point-n-click adventure)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 13:00

Scraper

ErikJ

Ik heb er van het weekend naar zitten kijken en heb hem toch laten liggen. Ik denk dat als ik er de volgende keer langsloop ik niet weerstand kan bieden en ermee naar buiten loop >:)

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 13:32 schreef party42 het volgende:
nee, geef mij nu Mystery of the Druids maar. Megacool spel! (point-n-click adventure)
[offtopic-reply]

Dat heb ik ook ff lopen spelen maar ik zat mezelf zwaar te ergeren aan die HELE slecht graphics [offtopic-reply]

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 20:29

Bene

list incomprehension

Op maandag 17 september 2001 13:32 schreef party42 het volgende:

en zijn jammergenoeg al zoveel walkthroughs te vinden over het gehele net....
Sorry? Vroeg ik om een walkthrough? Dit is het grote Myst 3 topic right? Ik hoef geen walkthrough, ik wil niet de hele oplossing direct zien, ik wil iemand die even mijn handje beethoud en me door dit puzzeltje helpt. Als je dat niet wilt: top. Als je de url hebt naar een site die hints geeft en niet meteen het hele spel op mijn beeld kwakt: ook top.

:(

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-01 10:33
Op maandag 17 september 2001 14:23 schreef Koeschaap het volgende:

[..]

[offtopic-reply]

Dat heb ik ook ff lopen spelen maar ik zat mezelf zwaar te ergeren aan die HELE slecht graphics [offtopic-reply]
slechte graphics?

ik moet eerlijk zeggen dat ik de graphics zeer aangenaam vind... 32bit prerendered omgevingen met daarnaast fully renderend environment atmoshperes...

dat i.c.m met een lachu hoofdpersoon... ik weet het niet. sowieso ben ik wel weer blij met een goede adventure. schijnt trouwens dat lucasarts heeft geholpen met het ontwerpen van de puzzels (althans de puzzelcreator van Sam&Max)...

:)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Hoe zit het met de eisen voor de hardware? Het is een van de weinige stukjes software die ik bereid ben te kopen, maar het moet wel draaien op mijn machien. Wie zegt ja of nee?

Pentium III 450, 256 MB RAM, TNT2 Ultra + Windows 2K pro

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 15:48

nexhil

BAM!

jij kunt em makkelijk draaien, ik draai em op een celly 366 192mb ram en een tnt2 m64

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 10:06
Ik zit op in de eerst age en heb met die lantarens bezig
ja die zijn leuk ja :) dat heeft me nog een hele tijd gekost om die op te lossen, en uiteindelijk is 'ie toch heel simpel.

[tip] kijk naar waar de straal naartoe gaat [/tip]
Ik zit nu vast in de kamer met drie telescopen waar ik de figuren gelijk moet zetten met de vormen in de "tusks". Ik zie die kraaltjes meedraaien maar hoe kun je die in hemelsnaam PRECIES goed zetten met de kralen in de betreffende tusks zelf? Da's millimeter werk!
[tip] zo heeeeeeel precies hoeft het nou ook weer niet, maar je moet wel de standen opschrijven want die heb je later nodig [/tip]

Ik vond zelf de Amateria Age het leukst. Lekker kloten met ballen enzo :9

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Aangezien dit het grote Myst 3 topic is en ik geen zin heb om een nieuw topic hiervoor te openen, geef ik deze maar es een kick omhoog, als dat niet erg is.
IK HEB MYST III UITGESPEELD !!!!!!
En helemaal alleen zonder walk throughs. En ik heb Myst en Riven ook maar weer gekocht, want myst had ik alleen voor de apple, en riven uitgeleend aan iemand die ik nooit meer zie.
Ik vind het echt een keigaaf spel. Ik heb echt zo lang vast gezeten op de meest simpelste onzin :):). MAar ik heb hem. YeahYeahYeahYeah !!!
Sorry voor deze nutteloze post, maar ik ben blij :)

• Dr. Strangelove
Riven is het beste, als je die nog nooit hebt gedaan ben je in voor heel wat moois. Wel een aartsmoelijke adventure, ik ben er (met pauzes :) ) bijna drie jaar mee bezig geweest. Maar het was elke keer weer genieten.

Verwijderd

Kunnen jullie tijdens het spel ff op printscreen drukken? Heb ik een beetje idee hoe mooi het er precies uitziet. De promotie-screens van het spel bij Gamespot.com zagen er echt geweldig uit. En het had zelfs een 10 voor de graphics.

• Dr. Strangelove

Verwijderd

Myst heb ik in een weekend rondgespeeld. Nog steeds heel trots op. Het was het enige spel wat ik toen op mijn appeltje had. Non-stop aan doorgespeeld. Nadat ik die boeken in de bibliotheek op Myst had doorgelezen en ik de gedachtegang van het spel doorhad, heb ik amper meer geslapen, ik zou en moest Myst rondspelen. Riven heb ik iets minder fanatiek gespeeld. Ik had toen ook andere dingen om me mee bezig te houden, in een maand of drie had ik hem rond. MystIII heeft toch een tijdje stilgelegen. Hoe mooi het spel ook is, het vereist wel van je dat je nadenkt. De laatste tijd had ik absoluut geen behoefte meer om als ontspanning nog ergens over na te denken. Toen ik echter anderhalve maand terug besloot om het spel opnieuw te beginnen, ik was al over de helft, ben ik doorgegaan. Nu heb ik hem rond. Wat ik nog prachtiger vind dan de graphics en de muziek, is dat je door geen enkel ander spel zo gegrepen kunt worden.

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Om eerlijk te zijn heb ik nooit iets van dit spel begrepen(Myst dan).

Mijn broertje heeft het op de Saturn. Je valt op een eiland geloof ik en dar moet je uit zien te komen of zo toch? (Spel al minstens 5 jaar geleden voor het laatst gespeeld)

Kheb er eerlijk gezegd ook nooit echt de tijd voor genomen.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Dr. Strangelove
Ik vind deel III op afstand het zwakste van de drie (ook niet van de Miller brothers). De puzzels in deel 1 en 2 waren onderdeel van het verhaal en de omgeving, in deel drie zijn het echt puzzels om de puzzels: Dingen die in de weg staan van je voortgang. Dat is waarom ik veel adventures zwak vind, en Myst III maakt die fout ook helaas.

Verwijderd

Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Bij MystIII ben je een spel aan het uitspelen, terwijl je bij Myst en Riven eigenlijk meer het verhaal aan het beleven bent. Maarja, bij MystIII begin je wel in de LessonAge. Gecreëerd door Atrus om zijn zonen te leren. Vervolgens heeft die gozer van Narayan de lesson age opnieuw aangepast, dit keer voor Atrus. Om hem te laten voelen wat er gebeurd is. Misschien ook wel logisch dat je dan hindernissen tegen komt.
Overigens, die schakeling die je moet maken bij Voltaic; ik snap hem eigenlijk nog steeds niet. Ik had die bovenste en onderste gezet op een manier wat mij wel logisch leek, en vervolgens ben ik die middelste gaan ronddraaien, en verrek, ik had hem.
Maar eigenlijk snap ik er nog geen reet van :D. Je weet wel, die soort generator, die je van vijf kanten in kunt kijken.
Pagina: 1