Portofoon verbinden met BT Headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:41

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een portofoon die via bluetooth kan verbinden.

Echter.... de modellen die ik dan kan vinden specificeren steeds een 'porto naar telefoon' connectie - al dan niet via een inbegrepen app. Ik zie de porto hier dan dus als 'slave device' zoals een headset, bt speaker of een ander dom audio input/output apparaat. Je kan de audio van de telefoon over de porto horen, maar dat kan de Sena natuurlijk zonder porto ook al.

Wat ik juist wil doen is de porto inzetten waar hij voor bedoeld is (draadloze communicatie) maar ik wil de BT headset in mijn helm (Sena 50S) gebruiken als audio - als microfoon en speakers dus. Dat maakt de porto het 'master' of 'smart' device in deze setup. Reden is dat die porto-oortjes altijd kut zitten, pijn gaan doen, en sowieso heb je dan weer een snoer naar je helm lopen.

Sena verkocht daar een speciale connector voor (de SR10) maar die kan ik nergens meer kopen, zelfs niet 2ehands of in het buitenland, ding is gewoon overal (permanent) uitverkocht.

Ik moet dus óf een universele adapter of wat dan ook vinden die mij toestaat enerlij welke standaard portofoon aansluiting (2.5 of 3.5mm audio met een PTT functie) om te toveren naar iets wat met de Sena kan verbinden, OF een portofoon kopen die zelf direct met de Sena kan verbinden.

Wie kan me een eindje op weg helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Midland heeft een bluetooth porto (gehad?) de 445bt
Ook zijn er bluetooth setjes met een "kenwood plug" (een dubbele jack) die je in een porto prikt met juiste aansluiting. Kenwood heeft ze zelf, midland ook, maar op aliexpress vind je ook baofeng / radtel adapters, soms ook met losse ptt knop.
K plug bluetooth adapter is het toverwoord.

[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 16-05-2025 22:36 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 19:22
Tidradio H3 plus heeft ingebouwde bluetooth voor verbinden met headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
https://herdaradio.com/product/btheadset/hb-6a-k/

Zoiets dus? Moet ik dus alleen de juiste aansluiting vinden voor de portofoon die ik besluit te gebruiken? We gebruiken op de rijschool volgens mij wel Kenwood...

https://tidradio.com/products/h3-plus-5w-bluetooth-radio

Die ziet er dan wel weer érg ali express uit. Prijs is verdacht laag en ik kan niet zien (en dus moet ik aannemen van niet) of hij PMR frequenties ondersteunt.

[ Voor 34% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-05-2025 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik vind ook nog deze:

https://www.ebay.de/itm/1...id=2d2d8OYHJLvVbbYTDJ0Ixw

die zou 'tri-band' zijn en 400-520mhz ondersteunen, dus volgens mij horen de PMR frequenties daar ook bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Volgens mij doet die h3 een hele hoop, dus ook pmr. Pmr is 446mhz.

Die kenwood plug is zo'n beetje de standaard, dus dat gokje kan je wagen.

[ Voor 36% gewijzigd door teacher op 17-05-2025 21:29 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 19:22
Zijn genoeg filmpjes van de H3 op YouTube. PMR ondersteund deze zeker. Alleen moet je de frequenties er even inzetten via computer. Kijk maar naar "Fred in the shed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerX6
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:47
Hebben jullie dit heel toevalig gekocht. ik ben hard op zoek naar zo iets voor de motor vakantie die er aan zit te komen.
Pagina: 1