Inmiddels denk ik dat ik alles op een rijtje heb, maar na advies van meerdere tweakers wil ik het plan nog 1 keer checken met de experts hier. Here we go.
Ik denk dat ik zo (met alle stelregels in acht nemend, zoals 80%-selectiviteit) voor een optie ga die geschikt is voor mijn situatie nu. Als het niet bevalt, upgrade ik later wel naar 3-fase en snap ik dat dat weer kosten met zich meebrengt. Zijn er nog denkfouten die ik over het hoofd zie? Of vooral @True, gezien hij me stap voor stap de juiste weg op heeft geholpen, haha.
- Er komt een laadpaal. Als ik met iemand in zee gaat die me bevalt voor iets minder dan 1600 euro voor een Easee Charge Up, met 5 draden (4mm2) voor 1-fase nu en wellicht 3-fase in de toekomst. Dat wil ik nu bewust nog niet, omdat ik mijn EV waarschijnlijk zo voldoende kan opladen.
- Deze draden gaan door de kruipruimte van ongeveer 5-10 meter naar de achtermuur van mijn huis.
- De meterkast (zie foto's) heeft ook een EMAT van mijn PV-verdeler die ik graag zou vervangen voor de veiligheid. De aansluiting is 1x35.
- Ik denk nu aan deze ABB aanschaffen voor de laadpaal (25A) en deze ABB als vervanger voor de EMAT (20A).
Ik denk dat ik zo (met alle stelregels in acht nemend, zoals 80%-selectiviteit) voor een optie ga die geschikt is voor mijn situatie nu. Als het niet bevalt, upgrade ik later wel naar 3-fase en snap ik dat dat weer kosten met zich meebrengt. Zijn er nog denkfouten die ik over het hoofd zie? Of vooral @True, gezien hij me stap voor stap de juiste weg op heeft geholpen, haha.