wd red PWD (Preventive Wear Leveling) ik wordt er gek van!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
al enige tijd heb ik een zelfbouw NAS met 2x WD RED 16TB er in (WDC WD161KFGX-68AFPN0 83.00A83)

waar deze in de vorige woning in een kastje stond onder de TV, ik het toch minder hinderlijk vond,
nu staat de NAS in de trapkast, en zelfs met de deur gesloten hoor ik de schijven toch nog.. :/
nu kan de deur op het moment niet dicht omdat er te weinig ventilatie is dus is het geluid nog meer aanwezig..

echter ik verwacht niet dat dit dusdanig veel gaat afnemen als ik de deur heb voorzien van ventilatie roosters..
de NAS staat nu op een plank welke aan een tussenmuur (met de buren) bevestigt is..

echter nu weet ik niet helemaal wat een goede optie gaat zijn,

ik neig er nu naar om de 2x 16TB WD Reds met pensioen te gaan sturen, en nieuwe schijven te halen zonder PWL...
alleen welke moeten het dan worden? WD Gold en Purple lijken geen PWL te hebben.. of toch naar een Seagate setup?

of zou er nog een andere optie kunnen zijn? andere case met ophanding vd disken bv?
de schijven hangen nu in een Jonsbo RM3..

Nieuwe disken is een behoorlijke investering terwijl de WD reds verder nog in prima conditie zijn..
een case is makkelijker te vervangen, al zit daar als enige een beperking op dat deze niet hoger mag zijn dan de huidige.. dieper / breder is prima

ik denk dat OH de beste categorie is in dit geval maar mocht het toch elders beter passen..

404 Signature not found