10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Euh....vannuh...Op zondag 16 september 2001 22:25 schreef Robinski het volgende:
--ERROR ZAL ZO HIER GETIJPED WORDEN--
Wacht dan even met submitten zou ik denken.
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Main
Zou het kunnen liggen aan m'n AMD Prosessor?
Nope heeft daar absoluut en helemaal niks mee te maken.Op zondag 16 september 2001 22:30 schreef Robinski het volgende:
De error is:
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Main
Zou het kunnen liggen aan m'n AMD Prosessor?
En als "java" intikken en uitvoeren werkt dan doet je jdk het gewoon.
Je kan denk ik beter nog even op school goed opletten hoe het allemaal verder zit
en die zeggen gewoon JDK installeren en TextPad en alles zou moeten werken
edit: ja dus
geef hem eens een andere naam als Main.java. (en ook je class een andere naam)
en je bedoelt dat ik er zoiets van moet maken?
class Nain
{ public static void main (String[] arg)
{System.out.println("Ik ben Robin");
}
}
ja of probeer het eens met public class ...Op zondag 16 september 2001 22:47 schreef Robinski het volgende:
Ja is met hoofdletter die Main.java en Main.class
en je bedoelt dat ik er zoiets van moet maken?
class Nain
{ public static void main (String[] arg)
{System.out.println("Ik ben Robin");
}
}
(ik heb deze error vaker gekregen en ben hard aan het denken)
edit: met public doet ie het bij mij wel.
alleen dat verdomde Compileren duurt ook zo lang.
Als dat alles is wat er in je class staat. Hoort het compilen niet lang te duren.Op zondag 16 september 2001 22:53 schreef Robinski het volgende:
Porbeer ik ook ff.
Ik moest laatst iets van 300KB aan javacode compileren (en om een of andere reden moest dat 3 keer achter elkaar) en dat duurde nog geen minuut.
Wat voor Systeem heb je dan?Op zondag 16 september 2001 22:53 schreef Robinski het volgende:
Porbeer ik ook ff.
(kon je spec's niet vinden op je site, wel een mooie foto
op school (Hvu) duurt het nog geen 3 Seconden.
toch morgen nog maar eens op school bij systeem beheer of zo vragen denk ik.
maar de specs:
Compaq Presario 5240 met:
AMD K-6 400 Mhz
64 MB ram
8 GB HD
nog meer info nodig?
O Ja, Win98
Mijn pentium200 compilde nog (veel) sneller dan dat!Op zondag 16 september 2001 23:03 schreef Robinski het volgende:
Ja, beetje oude site.
maar de specs:
Compaq Presario 5240 met:
AMD K-6 400 Mhz
64 MB ram
8 GB HD
nog meer info nodig?
(ok, dat was met jdk1.1.7 maar toch)
Verwijderd
Ik snap wel dat het op school wat sneller gaat,Op zondag 16 september 2001 23:07 schreef TheJee het volgende:
Ok JDK 1.3.1 is wel langzamer dan de versies voorheen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat er op school zware dedicated servers staan. Met een enorme bak aan geheugen. Wil je anders ook wel even helpen met het instellen van Textpad. Als je wilt. Contact me even op ICQ ofzo.
alleen zo langzaam als hier , is toch wel beetje te langzaam.
en via Textpad en via Dos Venster krijg ik dus die error.
Verwijderd
ik heb een pII 333 met JDK1.3 en die gaat als een speer. Paar secs voor redelijk grote java progs.Op zondag 16 september 2001 23:04 schreef ACM het volgende:
[..]
Mijn pentium200 compilde nog (veel) sneller dan dat!
(ok, dat was met jdk1.1.7 maar toch)
Maareh, ff on topic, het lijkt er dus op dat ie je .class filetje niet kan vinden. Check dus ff of die echt ergens staat en run vanuit die dir 'java Main'. Ik geloof niet dat het iets uitmaakt maar je zou ook 'java -classpath . Main' kunnen proberen. Op die manier weet je zeker dat ie in de huidige dir naar je class files gaat zoeken hoewel ie dat volgens mij standaard zou moeten doen (weet iemand dit?)
Succes!
Verwijderd
Verwijderd
Zou er inderdaad mee te maken kunnen hebben. Maar bij mij zet hij dat standaard al goed nadat textpad is geinstalleerd.Op zondag 16 september 2001 23:14 schreef hondass50 het volgende:
[..]
ik heb een pII 333 met JDK1.3 en die gaat als een speer. Paar secs voor redelijk grote java progs.
Maareh, ff on topic, het lijkt er dus op dat ie je .class filetje niet kan vinden. Check dus ff of die echt ergens staat en run vanuit die dir 'java Main'. Ik geloof niet dat het iets uitmaakt maar je zou ook 'java -classpath . Main' kunnen proberen. Op die manier weet je zeker dat ie in de huidige dir naar je class files gaat zoeken hoewel ie dat volgens mij standaard zou moeten doen (weet iemand dit?)
Succes!
THANX
Verwijderd
En als je hem nou javac Main.java in de dir zelf doet en daarna java Main
Doet hij het dan wel?
Verwijderd
maar nu wel (-classpath .) erbij werkt
Compileer je altijd al met een classpath variabele of niet? (dus "javac -classpath...")
-(geef hier uw antwoord)
Als je een dosbox opent en je tikt "set" + enter in. Zie je dan ergens "CLASSPATH=" in het lijstje staan wat je (waarschijnlijk) te zien krijgt? ZO ja, wat staat er precies bij deze omgevings variabele (wat staat er na de "="?
-(geef wederom hier uw antwoord)
Ik ben namelijk wel benieuwd. Sinds JDK 1.3.0 is het namelijk zo dat bij een kale installatie indien er nergens een classpath wordt gespecificeerd (zowel niet op de commande regel als niet in de omgevings variablen), dat de diverse classes netjes gevonden worden:
bron: tool info java doc's
How the Java Launcher Finds Classes
The Java launcher, java, initiates the Java virtual machine. The virtual machine searches for and loads classes in this order:
Bootstrap classes - Classes that comprise the Java platform, including the classes in rt.jar and i18n.jar.
Extension classes - Classes that use the Java Extension mechanism. These are bundled as .jar files located in the extensions directory.
User classes - Classes defined by developers and third parties that do not take advantage of the extension mechanism. You identify the location of these classes using the -classpath option on the command line the preferred method) or by using the CLASSPATH environment variable.
Let ook op in dit stukje in de documentatie van het setten van je classpath:bron: tool info java doc's
How the Java Launcher Finds User Classes
User classes are classes which build on the Java platform. To find user classes, the launcher refers to the user class path -- a list of directories, JAR archives, and ZIP archives which contain class files.
A class file has a subpath name that reflects the class's full-qualified name. For example, if the class com.mypackage.MyClass is stored under /myclasses, then /myclasses must be in the user class path and the full path to the class file must be /myclasses/com/mypackage/MyClass.class. If the class is stored in an archive named myclasses.jar, then myclasses.jar must be in the user class path, and the class file must be stored in the archive as com/mypackage/MyClass.class.
The user class path is specified as a string, with a colon (separating the class path entries on Solaris, and a semi-colon (
separating entries on Win32 systems. The java launcher puts the user class path string in the java.class.path system property. The possible sources of this value are:
The default value, ".", meaning that user class files are all class files in the current directory (or under it, if in a package).
The value of the CLASSPATH environment variable, which overrides the default value.
The value of the -cp or -classpath command line option, which overrides both the default value and the CLASSPATH value.
The JAR archive specified by the -jar option, which overrides all other values. If this option is used, all user classes come from the specified archive.
Java doc info over het setten van je classpath
The default class path is the current directory. Setting the CLASSPATH variable or using the -classpath command-line option overrides that default, so if you want to include the current directory in the search path, you must include "." in the new settings.
Maar hier is het dus niet helemaal goed gegaan, waarschijnlijk helpt het als je . (punt) toevoegt aan je classpath environment variabele (punt geeft de huidige directory):
1
| set CLASSPATH=. |
Andere directories mogen natuurlijk, als de punt er maar tussen staat.
zal wel toevoegen (via Autoexec.bat kan dat toch?)
zit nu op school, dus kan het verder ff niet bekijken of veranderen.
[edit2]
Uhm, op school hebben ze ook geen classpath,Gewoon morgen even de instellingen van Textpad overnemen van school dan werkt het zeker.
maar wel in dos, dus dat zal het wel zijn.
[/edit2]
Hij gebruikt Windows 98Op maandag 17 september 2001 22:15 schreef The - DDD het volgende:
Onder Windows 2000 kun je het onder de environment variables vinden.
Maar daarvoor is het antwoord toch echt al gegeven...