Inductieplaat werkt alleen op kookzones aan linkerkant?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 11:38
Hi,

Ik heb een gek probleem. Ik woon sinds 1,5 week in mijn nieuwe woning en hier beschik ik over een gloednieuwe ETNA KIF360ZT. De 2 losse kookzones aan de linkerkant werken prima met mijn nieuwe pannen, maar de rechterkant lijkt niet te werken. Wanneer ik de rechterkant op bijv. stand 5 zet, krijg ik na een aantal seconden een 1 te zien welke knippert, vervolgens een - welke knippert en hierna een U welke knippert.

Ik krijg de rechterkant voor geen mogelijkheid aan, ook niet met verschillende pannen welke wel werken op de linkerkant. Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:48

hamsteg

Species 5618

Is de fase goed aangesloten? Laat de installateur even terugkomen.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:15
Vergelijkbaar probleem gezien met een Bora plaat, is inderdaad een issue met een paar draden omgewisseld. Als je er verstand van hebt even opmeten, heb je er geen verstand van dan vooral door een installateur laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 01:01
Yep, één van de fases werkt niet goed. Of niet goed aangesloten of wellicht in de meterkast even kijken of er een fase in zijn geheel uit ligt. Al had je dan waarschijnlijk ook wel gemerkt dat andere zaken in huis het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Elektricien zojuist gesproken, woensdagochtend komt hij langs om het probleem te onderzoeken, dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

En heb je inmiddels ook duidelijkheid over wat het probleem was?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
deepbass909 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:37:
En heb je inmiddels ook duidelijkheid over wat het probleem was?
Excuus! Het had inderdaad met de installatie van de fases te maken. Het was voor de monteur gelukkig 5 minuten werk.

Thanks!
Pagina: 1