Na ruim anderhalve week wachten waren eindelijk alle componenten voor mijn nieuwe zelfbouw pc in huis en ben ik begonnen met bouwen. Voordat ik de SSD en HDD ging installeren wilde ik eerst mijn systeem testen maar helaas, ik heb geen beeld en hoor 3 lange piepjes zodra ik mijn pc aanzet.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Software nog geen want nog geen SSD en HDD geïnstalleerd.
Hardware:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik zal hier stap voor stap beschrijven hoe ik mijn pc heb opgebouwd, misschien ben ik iets vergetn?
* CPU en koeler geplaatst, koeler aangesloten op mobo.Koeler fans draaien bij opstarten pc.
* Geheugen geplaatst volgens handleiding mobo, 1 bankje in DIMMA2 en 1 bankje in DIMMB2.
* Voeding geplaatst en aangesloten met 24 pin connector en CPU 8 connector.
* Case fans aangesloten (deze draaien allemaal bij opstarten pc).
* USB 3.0 connector van front paneel aangesloten op mobo.
* HD audio kabel aangesloten op mobo.
* Speakertje aangesloten op mobo.
* Front panel headers aangesloten, behalve power led + en -, deze kan ik niet vinden. Heb alle kabels die uiit het front paneel komen gevolgd maar heb geen power led + en - kunnen vinden. Wel een molex connector die van het front paneel komt, deze heb ik op de voeding aangesloten.
* Monitor aangesloten via HDMI en stroomkabel in de computer en in het stopcontact gedaan.
Daarna heb ik mijn pc aangezet, hij piepte 3 keer lang en ik had ook geen beeld. De RGB van het geheugen lichten wel op. Ik heb het ook met 1 geheugenbankje geprobeerd en daarna met het andere bankje maar helaas met hetzelfde resultaat. Gecontroleerd of dit merk en soort geheugen in de QVL staat en dat is zo.
Aangezien dit geheugen DDR5 is kan ik het niet in een andere pc testen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik heb geen idee wat ik verder nog kan doen. Heb ik iets over het hoofd gezien met het bouwen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Software nog geen want nog geen SSD en HDD geïnstalleerd.
Hardware:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 188,85 | € 188,85 |
1 | Moederborden | MSI PRO B840-P WIFI AM5 MB | € 147,58 | € 147,58 |
1 | Behuizingen | Sharkoon VG7-W (rgb led fans) | € 58,01 | € 58,01 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 33,90 | € 33,90 |
1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA | € 102,90 | € 102,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 59,38 | € 59,38 |
1 | SSD's | Kingston NV3 (retail) 1TB | € 56,90 | € 56,90 |
Totaal | € 647,52 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik zal hier stap voor stap beschrijven hoe ik mijn pc heb opgebouwd, misschien ben ik iets vergetn?
* CPU en koeler geplaatst, koeler aangesloten op mobo.Koeler fans draaien bij opstarten pc.
* Geheugen geplaatst volgens handleiding mobo, 1 bankje in DIMMA2 en 1 bankje in DIMMB2.
* Voeding geplaatst en aangesloten met 24 pin connector en CPU 8 connector.
* Case fans aangesloten (deze draaien allemaal bij opstarten pc).
* USB 3.0 connector van front paneel aangesloten op mobo.
* HD audio kabel aangesloten op mobo.
* Speakertje aangesloten op mobo.
* Front panel headers aangesloten, behalve power led + en -, deze kan ik niet vinden. Heb alle kabels die uiit het front paneel komen gevolgd maar heb geen power led + en - kunnen vinden. Wel een molex connector die van het front paneel komt, deze heb ik op de voeding aangesloten.
* Monitor aangesloten via HDMI en stroomkabel in de computer en in het stopcontact gedaan.
Daarna heb ik mijn pc aangezet, hij piepte 3 keer lang en ik had ook geen beeld. De RGB van het geheugen lichten wel op. Ik heb het ook met 1 geheugenbankje geprobeerd en daarna met het andere bankje maar helaas met hetzelfde resultaat. Gecontroleerd of dit merk en soort geheugen in de QVL staat en dat is zo.
Aangezien dit geheugen DDR5 is kan ik het niet in een andere pc testen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik heb geen idee wat ik verder nog kan doen. Heb ik iets over het hoofd gezien met het bouwen?