Macbook update tbv Pro Cycling Manager

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leondekort
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10-06 10:08
Hi allemaal,

Ik heb een redelijk oude macbook (ik schat ruim 10 jaar oud). Hij is ondersteund met macOS Catalina.

Nu wil ik graag Pro Cycling Manager spelen op mijn laptop, maar dit kan alleen op Windows helaas. Nu heb ik via andere topics op Tweakers gezien dat daarvoor wel wat dingen te downloaden zijn.

Echter, heb ik daar vaak macOS 14.0 of hoger nodig, waarbij ik Catalina 10.15.7 heb. Nu weet ik ook niet of zo'n oude macbook als die ik heb nog te updaten is naar een versie die goed genoeg is. Hij is snel genoeg en werkt verder nog prima.

Concreet mijn vragen:
- Kan ik mijn macbook updaten en zo ja, hoe?
- Kan ik er voor zorgen (eventueel op een andere manier) dat ik deze game kan spelen?

Ik hoor graag!

Groet Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:04
Leondekort schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:22:
Hi allemaal,

Ik heb een redelijk oude macbook (ik schat ruim 10 jaar oud). Hij is ondersteund met macOS Catalina.

Nu wil ik graag Pro Cycling Manager spelen op mijn laptop, maar dit kan alleen op Windows helaas. Nu heb ik via andere topics op Tweakers gezien dat daarvoor wel wat dingen te downloaden zijn.

Echter, heb ik daar vaak macOS 14.0 of hoger nodig, waarbij ik Catalina 10.15.7 heb. Nu weet ik ook niet of zo'n oude macbook als die ik heb nog te updaten is naar een versie die goed genoeg is. Hij is snel genoeg en werkt verder nog prima.

Concreet mijn vragen:
- Kan ik mijn macbook updaten en zo ja, hoe?
- Kan ik er voor zorgen (eventueel op een andere manier) dat ik deze game kan spelen?

Ik hoor graag!

Groet Leon
Je hebt virtualisatie zoals Parallels en VMWare Fusion. Of zaken als Crossover voor veel games. Maar dat gaat vaak ten koste van performance, en is wellicht niet meer ondersteund voor macOS Catalina.

Wat in jouw geval ook kan:
De op Intel gebaseerde MacBooks hebben bootcamp. Wat betekend dat je Windows kunt draaien op je MacBook. Hiervoor kun je of een windows partitie maken op de interne schijf. Óf, je kunt een externe hard schijf gebruiken met daarop een Windows installatie, en vanaf daar opstarten naar bootcamp (bij het opstarten de optie-toets ingedrukt houden). Daar heb je dal wen een windows licentie voor nodig, bij virtualisatie trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leondekort
ThomasG schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:29:
[...]
Je hebt virtualisatie zoals Parallels en VMWare Fusion. Of zaken als Crossover voor veel games. Maar dat gaat vaak ten koste van performance, en is wellicht niet meer ondersteund voor macOS Catalina.

Wat in jouw geval ook kan:
De op Intel gebaseerde MacBooks hebben bootcamp. Wat betekend dat je Windows kunt draaien op je MacBook. Hiervoor kun je of een windows partitie maken op de interne schijf. Óf, je kunt een externe hard schijf gebruiken met daarop een Windows installatie, en vanaf daar opstarten naar bootcamp (bij het opstarten de optie-toets ingedrukt houden). Daar heb je dal wen een windows licentie voor nodig, bij virtualisatie trouwens ook.
Dat laatste klopt inderdaad. Ik heb jaren geleden vaak Windows gedraaid op mijn macbook om op de server van mijn destijdse bijbaan te komen.

Zou je eens uit kunnen leggen hoe dat werkt met een harde schijf? Moet ik dan een soort USB stick kopen met daarop een windows licentie? Enig idee hoe dit gaat en wat dit kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:04
Leondekort schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:35:
[...]

Dat laatste klopt inderdaad. Ik heb jaren geleden vaak Windows gedraaid op mijn macbook om op de server van mijn destijdse bijbaan te komen.

Zou je eens uit kunnen leggen hoe dat werkt met een harde schijf? Moet ik dan een soort USB stick kopen met daarop een windows licentie? Enig idee hoe dit gaat en wat dit kost?
Je hebt een externe harde schijf nodig waarop Windows geïnstalleerd staat. Om dat de maken heb je eigenlijk een keer een PC nodig, waarop je een nieuwe windows installatie doet. Maar inplaats van een van de interne schijven, installeer je het op de externe USB schijf. Die kun je dan gebruiken voor Windows op de Macbook. Ik heb inmiddels geen Intel MacBook meer, maar ik heb dat jaren zo gedaan als ik Windows nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leondekort
En simpelweg Windows 10 (64-bit) downloaden, dat op een USB stick zetten en die vervolgens installeren op mijn macbook werkt niet?

Ik ben echt een leek op dit gebied, en heb helaas ook geen Windows PC tot mijn beschikking.

Ik vind het ook niet erg om er wat voor te betalen, zijn er dan andere opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 16:06
Leondekort schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:55:
En simpelweg Windows 10 (64-bit) downloaden, dat op een USB stick zetten en die vervolgens installeren op mijn macbook werkt niet?

Ik ben echt een leek op dit gebied, en heb helaas ook geen Windows PC tot mijn beschikking.

Ik vind het ook niet erg om er wat voor te betalen, zijn er dan andere opties?
Je zal echt via Bootcamp of virtualisatie programma's windows te installeren. Hiervoor dien je ook de iso file te downloaden. Mijn advies is om via Bootcamp te installeren daar dit performance technisch het makkelijkst is.
Ik weet niet waar je woont, wellicht kan ik je hierbij assisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leondekort
Ik ben nu via een Windows hulpartikel bezig met de bootcamp assistent. Even kijken of dit lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Leondekort schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:22:

Ik heb een redelijk oude macbook (ik schat ruim 10 jaar oud).

Nu wil ik graag Pro Cycling Manager spelen op mijn laptop, maar dit kan alleen op Windows helaas.
Kijk eens even naar de systemen vereisten. Een recente game spelen op een 10 jaar oude MacBook gaat natuurlijk niet lukken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1