Voor een schuifdeur constructie zit ik met een dilemma mbt. de latei en de schuifdeur constructie
De deur ik iets van 110 kg.
1) Ik kan een latei in de ytong muur bevestigen en dan een schuifdeur constructie aan de latei bevestigen.
2) Of de schuifdeur constructie aan het plafond maken en dan ev. een latei aanbrengen om het gat tussen schuifdeur constructie een de schuifdeur (zo'n 15 cm) mooi af te dichten.
Ik ben geneigd om voor optie 1 te gaan maar ik vraag me af dat als ik daar de schuifdeur van 110 kg aan bevestig of enkel het lijmen van de latei wel sterk genoeg is. Dit omdat er horizontale krachten opkomen ipv. normale verticale druk. Moet ik niet een set ankers gaan gebruiken aan de achterkant van de muur om ervoor te zorgen dat latei niet loslaat en de hele constructie eraf dondert? zoja hoe dan?
Of kan ik beter maar een plafond systeem gebruiken?
Alle hints en tips zijn welkom, M:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LA50ddzZiP5oXOIlsySHRmUN.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/utNdlV8qP0LctIsLTAIKV0Gz.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KzohAeQ26loKXDLoPE1GjDWs.jpg?f=user_large)
De deur ik iets van 110 kg.
1) Ik kan een latei in de ytong muur bevestigen en dan een schuifdeur constructie aan de latei bevestigen.
2) Of de schuifdeur constructie aan het plafond maken en dan ev. een latei aanbrengen om het gat tussen schuifdeur constructie een de schuifdeur (zo'n 15 cm) mooi af te dichten.
Ik ben geneigd om voor optie 1 te gaan maar ik vraag me af dat als ik daar de schuifdeur van 110 kg aan bevestig of enkel het lijmen van de latei wel sterk genoeg is. Dit omdat er horizontale krachten opkomen ipv. normale verticale druk. Moet ik niet een set ankers gaan gebruiken aan de achterkant van de muur om ervoor te zorgen dat latei niet loslaat en de hele constructie eraf dondert? zoja hoe dan?
Of kan ik beter maar een plafond systeem gebruiken?
Alle hints en tips zijn welkom, M
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LA50ddzZiP5oXOIlsySHRmUN.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/utNdlV8qP0LctIsLTAIKV0Gz.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KzohAeQ26loKXDLoPE1GjDWs.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/HHjagnXRs66cohNQkCB7mviX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door emodemo op 15-05-2025 07:07 ]