WD400BB maar 24mb/sec doorvoer?

Pagina: 1
Acties:

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb nu al een tijdje een 40GB 7200 rpm schijfje van WD.
maar na een paar testjes blijk ik maar 24mb/sec doorvoer te hebben. ik heb gewoon de via 4in1 drivers geinstalled en de dma staat aan. is dit normaal? schijven van seagate halen 35mb

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08

tweakerbee

dus..?

Is niet slecht, maar ook niet goed te noemen. Zitten er nog andere apparaten op dezelfde IDE controller. Hoe zit het met de processorsnelheid? Met welk proggie test je?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Kijk maar eens in die HDD test van Ome Tom. Daar staat het eea over de snelheden beschreven.
http://www6.tomshardware.com/storage/01q3/010905/

• johnny.xxx
kep een t-bird 1533 en hij staat in zijn eentje op een ata66 kabel, test met HD-tach

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Redelijke score, nergens zorgen om maken.
Benchmarks zijn ook maar statische cijfers, zeggen weinig over realtime performance.

Divide and conquer.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:35
Ik heb precies hetzelfde (WD30BB) en m'n moeder ook (idem). Mijn 5400 rpm 45 GB WD schijf ook.

Bij HDTach zie je heel mooi dat 80% van de tijd +/- 25 MB gehaald wordt bij die 7200 rpm schijven. Pas de laatste 20% zakt ie in tot 20 ofzo. Bij die 5400 gaat dat een stuk sneller, daar begint ie bij 40% ofzo al met inzakken.

Ik *gok* dat dit komt door dat accoustic management. Die 30BB heeft een seek time van 14.0 ofzo, dat is vrij hoog. Vorige maand in de C'T was er een test was het accustic management nou inhield voor performance: ja hoor, 14 als ie aan staat, 11 als ie uit staat. Dus ik denk dat ie standaard aanstaat, 't is ook best mogelijk dat daarmee ook de doorvoer op 25 MB/s begrensd is.

• johnny.xxx
kep nu maar een Baracuda IV gekocht die pompt er lekker 40mb/sec doorheen. kijk dat is nog ns een hd!!!

Verwijderd

En daar wordt je echt veel blijer van? :?

Gebruik je überhaupt ooit zo'n performance...

• johnny.xxx
waarom hebben mensen thuis raid? gaat ook nergens over. en ik ben er gewoon blij mee :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 17 september 2001 20:11 schreef WOrKstation het volgende:
En daar wordt je echt veel blijer van? :?

Gebruik je überhaupt ooit zo'n performance...
natuurlijk niet want je cache/ram/videoram is VEEL TRAGER dan 40mb/s en je HDD is NOOIT een bottleneck

Dit was sarcastisch bedoeld. Natuurlijk gebruikt je die performance.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 17 september 2001 20:27 schreef johnny.xxx het volgende:
waarom hebben mensen thuis raid? gaat ook nergens over. en ik ben er gewoon blij mee :)
2x jouw Baracuda IV op een apart snel RAID kaartje geeft nog es een hoop performance boost.

Waarom koop jij een Baracuda IV ?
Omdat je die xtra boost performance wilt.

• johnny.xxx
he daar zeg je wel wat, gewoon 2 van die dingen in raid 0 hangen, moet je minimaal 75mb/sec halen! >:)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 19:35
Alleen jammer dat iedereen vergeet (of gewoon niet meldt) dat bij deze transferrates toegangstijd veeeeel belangrijker wordt aangezien het toch relatief weinig voorkomt dat een schijf aan 1 stuk door een megagroot bestand leest..

Zijn vaak veel kleinere bestandjes overal op de HD.
Toegangstijd is nu een hot item in IDE. Dit moet gewoon lager wil IDE ook op dat gebied met SCSI kunnen concurreren (op doorvoer kunnen ze dat al redelijk)

Vergis je niet.. Ik heb ook IDE (een WD600BB) met een sustained gemiddelde van 29 MB/sec, maar ik heb liever een schijf met een toegangstijd van zeg 4 ms.

UNOX: The worst operating system

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Erm de Barracuda IV heeft hele goeie toegangstijd.
Maar je hebt wel gelijk dat ook heel belangerijk is :)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op woensdag 19 september 2001 10:59 schreef Sjoko het volgende:
Alleen jammer dat iedereen vergeet (of gewoon niet meldt) dat bij deze transferrates toegangstijd veeeeel belangrijker wordt aangezien het toch relatief weinig voorkomt dat een schijf aan 1 stuk door een megagroot bestand leest..

Zijn vaak veel kleinere bestandjes overal op de HD.
Toegangstijd is nu een hot item in IDE. Dit moet gewoon lager wil IDE ook op dat gebied met SCSI kunnen concurreren (op doorvoer kunnen ze dat al redelijk)

Vergis je niet.. Ik heb ook IDE (een WD600BB) met een sustained gemiddelde van 29 MB/sec, maar ik heb liever een schijf met een toegangstijd van zeg 4 ms.
Helemaal mee eens :) .. en de toegangstijd van de Barracuda ATA IV is niet zo spectaculair hoor, ook niet voor IDE.

PC Specs

• johnny.xxx
wordt de toegangs tijd ook veel hoger als je raid 0 gaat gebruiken?
Pagina: 1