MP4's van telefoon zonder beeld op PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Afgelopen weekend ben ik naar het WEC racen in Spa geweest. Ik heb daar met een Samsung Galaxy S24 wat foto's en filmpjes gemaakt die ik over heb gezet naar mijn PC.

Als ik deze wil afspelen op mijn PC met Windows Media Player, heb ik wel geluid, maar geen beeld.

In properties zie ik dat het ''MP4 Video (.mp4)'' files zijn. Deze zou je mijns inziens gewoon moeten kunnen afspelen met Windows media player.

Het rare is: Ik had mijn werktelefoon, een A55 ook op zak. Daar ook filmpjes mee gemaakt en deze doen het wel gewoon.

Zelfde extensie, zelfde media player.

Wat zie ik over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

.mp4 is enkel een container, dat zegt weinig over de daadwerkelijke inhoud.

Dikke kans dat het beeldmateriaal van je S24 encoded is als H.265, iets wat met Windows mediaplayer vaker gedoe oplevert.

Probeer het eens met VLC.

Edit, voor de volledigheid moet je even kijken naar de instellingen van je camera app. Aangenomen dat je de standaard app van Samsung gebruikt gaat het om de bovenste instelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1kGMh2JTreSI7YAP6UWPavh5tM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FWeiWonk1zYPBa5ZhF8iqTOW.png?f=user_large

Staat deze bij de S24 toevallig aan, en bij je A55 uit? :)

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 14-05-2025 11:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
D4NG3R schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:48:

Staat deze bij de S24 toevallig aan, en bij je A55 uit? :)
Dat is inderdaad het geval! Dank je wel man. Opgelost dus. Ik kan alleen VLC niet op mijn laptop installeren omdat het een company laptop is, maar daar fix ik wel wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 15:42
Er is een gratis Microsoft HEVC player te downloaden