Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidge systeem op basis van een Ryzen 5 1600 is 7 jaar oud en de GPU (GTX1080) is overleden dus gun ik mezelf iets nieuws.
Gebruik is casual gaming en office / ETL gebruik. Bij gaming hoofdzakelijk racing games (misschien serieuzere SIMs proberen met MOZA 5 bundel), laatste jaren geen AAA Games gespeeld maar met nieuw systeem weer die mogelijkheid om wat te proberen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rondom de 2.000 € maar hoeft niet persé alles bang for buck, kwaliteit en installatie gemak zijn me ook wat waard.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
AOC AG493UCX2 49" (5120x1440) monitor met 165Hz max refresh
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan, CPU cooler heb ik al gekocht: Thermalright Phantom Spirit SE black.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de markt en het gebruik, AMD georienteerd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een toekomstbestendig en relatief stil systeem waar ik de core componenten niet afzonderlijk ga updaten, houdt liever de component generaties zoveel mogelijk bij elkaar en een full upgrade na x jaar
Ga je overklokken?
Initieel niet in de planning, misschien een lichte OC zodra (gaming) performance na verloop van tijd een issue begint te worden.
Wat verwacht je van ons?
Een final check voor het bestellen. Er zijn genoeg 1440p desktop adviezen gegeven dus daar heb ik uitgehaald wat in mijn optiek mooie componenten zijn.
Melden van compatabiliteit issues of praktijk ervaring met de gekozen componenten zijn altijd welkom.
Mijn huidge systeem op basis van een Ryzen 5 1600 is 7 jaar oud en de GPU (GTX1080) is overleden dus gun ik mezelf iets nieuws.
Gebruik is casual gaming en office / ETL gebruik. Bij gaming hoofdzakelijk racing games (misschien serieuzere SIMs proberen met MOZA 5 bundel), laatste jaren geen AAA Games gespeeld maar met nieuw systeem weer die mogelijkheid om wat te proberen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rondom de 2.000 € maar hoeft niet persé alles bang for buck, kwaliteit en installatie gemak zijn me ook wat waard.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
AOC AG493UCX2 49" (5120x1440) monitor met 165Hz max refresh
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan, CPU cooler heb ik al gekocht: Thermalright Phantom Spirit SE black.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de markt en het gebruik, AMD georienteerd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een toekomstbestendig en relatief stil systeem waar ik de core componenten niet afzonderlijk ga updaten, houdt liever de component generaties zoveel mogelijk bij elkaar en een full upgrade na x jaar
Ga je overklokken?
Initieel niet in de planning, misschien een lichte OC zodra (gaming) performance na verloop van tijd een issue begint te worden.
Wat verwacht je van ons?
Een final check voor het bestellen. Er zijn genoeg 1440p desktop adviezen gegeven dus daar heb ik uitgehaald wat in mijn optiek mooie componenten zijn.
Melden van compatabiliteit issues of praktijk ervaring met de gekozen componenten zijn altijd welkom.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Tray | € 499,90 | € 499,90 |
1 | Moederborden | MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI | € 245,- | € 245,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 9070 XT | € 793,75 | € 793,75 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Gray TG Light Tint | € 89,- | € 89,- |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G600C30K | € 96,90 | € 96,90 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 130,95 | € 130,95 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 241,90 | € 241,90 |
Totaal | € 2.097,40 |